Konec desetiletí na silnicích: nehod je výrazně více, ale nejsou tak tragické.

12:12 | E V | Diskuze

Nehody v roce 2019: bouralo se více, dopady na zdraví byly menší

Ilustrativní obrázek
Foto: Pictures of Money

Loni zaznamenala Policie ČR 107 572 nehod - oproti roku 2018 jde o mírný nárůst. Ve srovnání se začátkem minulého desetiletí byly ale nehody o poznání méně tragické. Zatímco v roce 2010 připadalo jedno úmrtí na sto nehod, loni byla statistika příznivější. V roce 2019 také klesl počet vážných úrazů. Lidé zranění při nehodách mají nárok na odškodnění, které se v průměru loni pohybovalo okolo 830 tisíc korun. Letos by měla být částka ještě vyšší, informuje společnost Vindicia.

V roce 2019 se mírně zlepšilo povědomí o možnosti získat adekvátní odškodnění, celkově ovšem přetrvává situace, kdy účastníci nehod svá práva a nároky neznají. Podíl poškozených, kteří se domáhají kompenzace, nicméně pomalu roste. „Průměrná částka, na kterou si během minulého roku poškození přišli, se pohybuje kolem 830 tisíc korun - ovšem jen v případě, kdy si s procesem odškodnění nechali pomoci a poradit. Jinak jim pojišťovny standardně vyplácí jen mezi pětinou a třetinou částky, na kterou mají poškození nárok,” vychází z firemních statistik Tomáš Beck, expert na odškodnění společnosti Vindicia.

 

Na začátku desetiletí se na silnicích umíralo výrazně více

Počet loňských nehod se sice oproti roku 2010 výrazně zvýšil ze 75 522 na 107 572, měly ale mnohem méně obětí na životech. „Na začátku desetiletí připadlo jedno úmrtí na sto nehod (753 úmrtí, 75 522 nehod), v loňském roce byl poměr příznivější. Oběti si vyžádalo jen 0,5 % nehod, tragická tak byla každá 200. nehoda. K nižšímu počtu úmrtí přispívají i lepší konstrukce aut či zavádění bezpečnostních prvků, jako jsou airbagy v základní výbavě, asistenční systémy v automobilech a materiály, které pohlcují energii při nárazu,” domnívá se Beck. 

 

V roce 2019 se snížil i počet těžce zraněných, s 2110 případy šlo o nejméně poškozených za poslední desetiletí. Lidé, kteří utrpí zranění při nezaviněné nehodě, mají samozřejmě nárok na zmíněné odškodnění. To navíc letos čeká navýšení. „Lékaři následky na zdraví vyjadřují pomocí bodů - čím jsou vážnější, tím více bodů odborníci přidělí. Finanční hodnota 1 bodu se přitom počítá z výše průměrného platu z předcházejícího roku. Průměrná mzda za rok 2018 činila 31 885 korun, hodnota 1 bodu tak loni odpovídala 318,85 korunám. Na přesnou částku pro rok 2020 teprve čekáme, bude se pohybovat okolo 340 korun,” vysvětluje Beck.

 

V zimě se k obvyklým rizikům přidává i sníh a led

K počtu nehod a vážnosti následků přispívá i počasí. Přestože letošní zima zatím žádné extrémy nenabídla, na vánice i ledovku ještě pravděpodobně dojde. Zásadní je dobře se na těžší podmínky připravit, a to nejen opatrnou jízdou. Řidiči by neměli podcenit ani technickou výbavu, jako jsou například sněžné řetězy, startovací kabely či provozní kapaliny vhodné do mrazů. Je třeba důkladně očistit skla, zrcátka a smést sníh ze střechy auta - bez těchto kroků by se řidič neměl rozjet ani po parkovišti. „Můžete mít kamery i systém varování, ovšem klíčové je vždy to, abyste si zajistili dobrý výhled. Právě proto pečujte o přední sklo, které nikdy nesmí zakrývat námraza či sníh,“ radí Tomáš Skopový, marketingový ředitel značky Sheron.

 

***

O společnosti Vindicia

Vindicia pomáhá poškozeným získat adekvátní odškodnění, a to především v případech úrazů, které vznikly jako následek dopravních nehod, pracovních úrazů na pracovišti, úrazů ve školách nebo sportovištích, či kvůli nedostatečné lékařské péči. Firma má vlastní, prověřený tým právníků a soudních znalců v oboru nemateriální újmy na zdraví, kteří vyhotoví znalecké posudky. Klienti neplatí žádné vstupní náklady, služby Vindicie jsou tak dostupné všem. Společnosti klient zaplatí určitý podíl z částky až v případě, že pro něj společnost odškodnění úspěšně vymůže.

Zdroj:Tereza Holá, ShrtCut Studio s.r.o.
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Silniční vs. letecká přeprava

Ilustrativní obrázek

V pití alkoholu jsou čeští řidiči zodpovědní. Za volantem se ale nesoustředí

Ilustrativní obrázek

Dětská dopravní nadace letos rozdala 455 000 korun 29 dětem pozůstalým po obětech dopravních nehod

Ilustrativní obrázek

Vánoce aneb čas zaneprázdněných kurýrů

Ilustrativní obrázek

Udržitelná doprava ve městech z pohledu taxi a zásilkových služeb

Ilustrativní obrázek

Komentář BHS k růstu spotřebitelských cen



Čti více
Ilustrativní obrázek

Frankfurt otevřel oslabený

Ilustrativní obrázek

Asijsko-pacifické indexy padají; sledované indexy už klesly o více jak 10 % z nedávných maxim

Ilustrativní obrázek

Index Dow Jones uzavřel čtvrteční seanci silnou ztrátou -4,43%.

Ilustrativní obrázek

Koruna aneb První případ nakažení koronavirem u nás

Ilustrativní obrázek

Asijské indexy převážně oslabují: včera byl počet nově nakažených po světě poprvé vyšší jak v Číně

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.