Komentář BHS ke společnosti Hugo Boss

16:16 | E V | Diskuze

Hugo Boss trpí kvůli koronaviru i demonstracím.

Ilustrativní obrázek
Foto: public

„V důsledku uzavření obchodů a omezení cestovního ruchu se výrazně propadly prodeje módního domu Hugo Boss. Situaci navíc zhoršují i demonstrace proti rasismu ve Spojených státech,“ říká hlavní ekonom BHS Štěpán Křeček. 

Německá módní značka Hugo Boss se již delší dobu potácí v problémech. Zatímco ještě v průběhu roku 2018 akcie společnosti atakovaly hodnotu 80 eur za kus, začátkem letošního roku se pohybovaly již jen kolem úrovně 44 eur za kus. Důsledky pandemie koronaviru hodnotu akcií dál prudce snížily. V současné době se hodnota akcií Hugo Boss pohybuje kolem úrovně 24 eur za kus. 

Společnost Hugo Boss se potýká s dlouhodobě slábnoucí poptávkou po formálním oblečení, které stále více nahrazuje neformální móda. Již nyní přitom společnost známá svými elegantními pánskými obleky vytváří větší polovinu svých příjmů prodejem volnočasového a sportovního oblečení. Vzhledem k tomu, že spotřebitelé stále více kombinují formální a neformální styly, lze očekávat zesilování tohoto trendu. 

Navíc koronavirus výrazně snížil poptávku po nákupu formálních oděvů a vedl k častějšímu využívání práce na home office, kde většinou není vyžadováno nošení dobře padnoucích obleků. Naopak poptávka po tričkách či polokošilích vykázala vyšší míru stability. Z dlouhodobého hlediska však přesto nelze očekávat, že by poptávka po formálním odívání úplně vymizela. Například na svatbách či pohřbech bude i v budoucnu formální odívání vyžadováno. 

Sama společnost Hugo Boss očekává, že s oživením ekonomiky stoupne poptávka po oblečení. To by mohlo společnost dostat z provozní ztráty ve výši 124 milionů eur, kterou vykázala v rámci čtvrtletních výsledků. Kromě koronaviru se Hugo Boss potýká s dalším problémem. Zatímco tržby v Evropě klesly o 59 procent, v Americe dosáhl výpadek úrovně 82 procent. Tento rozdíl může být z části vysvětlen demonstracemi ve Spojených státech, které na podnikání v luxusním segmentu oděvního průmyslu vyvíjely výrazný tlak. 

Na druhou stranu německý módní dům může těšit rostoucí poptávka v Číně, kde značka Hugo Boss vyjadřuje příslušnost k bohatší části společnosti. Z čtvrtletních výsledků je patrné, že společnosti Hugo Boss vzrostly tržby z pevninské Číny o 4 procenta. Online prodej v Číně se přitom více než zdvojnásobil.

Zdroj:Ing. Štěpán Křeček, MBA, BH Securities a.s.
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Sorrento Therapeutics obdržela povolení k testování vakcíny na Covid od FDA, akcie rostou o 25 %

Ilustrativní obrázek

Kofola: shrnutí konferenčního hovoru s managementem společnosti

Ilustrativní obrázek

Společnost Adobe překonala ve 3Q FY 2020 odhady analytiků a vykázala rekordní tržby

Ilustrativní obrázek

25 let od vzniku eBay - marketplace ve stínu své minulé slávy

Ilustrativní obrázek

Víc než polovina českých firem se při přechodu na cloud obává kompatibility systémů, nejméně se bojí úniku dat

Ilustrativní obrázek

Visa se spojila s Vipps. Budou rozvíjet mobilní platby v Evropě



Čti více
Ilustrativní obrázek

Asijské indexy klesaly, v Japonsku jsou burzovní prázdniny

Ilustrativní obrázek

Německá burza otevřela na záporné nule

Ilustrativní obrázek

Asijské indexy dnes převážně rostly

Ilustrativní obrázek

Zámořské akcie uzavřely v červených číslech

Ilustrativní obrázek

Komentář BHS k cenám pohonných hmot a ropy

Ilustrativní obrázek

Německé akcie ztrácí

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.