Kolínská automobilka Toyota Peugeot Citroën Automobile letos plánuje dvouprocentní růst výroby

12:51 | fa ra | Diskuze

Chce vyrobit celkem 224.000 aut. Vyplývá to z informací, které dnes na odborné konferenci v Brně uvedl generální manažer řízení výroby automobilky Radek Vošta.

Foto: Public Domain

Podle něj firma i v dalších letech bude dělat kolem 200.000 aut.

V kolínské automobilce roste výroba už několik let po sobě. V roce 2013 klesla na desetileté minimum 185.127 aut, od té doby se postupně zvyšuje. Loni TPCA vyrobila 219.054 vozů, meziročně o osm procent více.

Vozy z továrny se prodávají zejména v západní Evropě. Loni byla největším trhem Velká Británie, kam firma prodala 27 procent vozů. Následovaly v procentuálním zastoupení Francie, Itálie a Německo. Vošta dnes ale uvedl, že TPCA relativně silně pociťuje brexit, tedy plánované vystoupení Velké Británie z Evropské unie. Upozornil na to v souvislosti s tím, že jde nyní pro automobilku o nejdůležitější trh. V ČR firma prodá jen jedno procento své výroby, zbytek jde na trhy Evropské unie.

Podle Vošty se situace na trhu za více než deset let, co TPCA v Kolíně auta vyrábí, výrazně změnila. Malá auta, která se v Kolíně vyrábějí, původně závod prodával zejména na jihu Evropy. "Dnes už to dávno neplatí," uvedl Vošta. Roste prý také konkurence.

Nejvíce šel loni na odbyt model Toyota Aygo, za ním následoval Peugeot 108 a pak Citroën C1. V této kategorii malých vozů byl loni v ČR největší zájem o model Škoda Citigo, prodalo se 3557 vozů. TPCA dodala v roce 2015 českým zákazníkům 292 vozů Toyota Aygo, 114 vozů Citroën C1 a 110 vozů Peugeot 108. Mezi další konkurenty kolínských aut patří například Volkswagen Up! nebo Hyundai i10.

V TPCA pracuje bezmála 3000 lidí na dvě směny. Podle Vošty je velkým problémem nyní na trhu získat kvalitní pracovníky. Závod musí navíc reagovat na výkyvy objemů výroby. "Trh se mění a požadavky zákazníků rostou, to má vliv na množství dílů, je třeba dělat nové varianty," uvedl Vošta. Firma má nyní 234 dodavatelů.

V Kolíně se vyrábí už druhá generace vozů Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1. Kapacita závodu je 330.000 vozů ročně, což je strop, kterého závod dosáhl v roce 2009.

Zdroj:čtk
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Automobilka PSA hodlá zákazníkům nabídnout od roku 2025 elektrickou verzi u každého modelu

Ilustrativní obrázek

Hyundai Motor plánuje masivní investice, najmout chce dalších 45 000 zaměstnanců

Ilustrativní obrázek

Koncern VW loni prodal nejvíce aut v historii, dopomohla ŠKODA

Ilustrativní obrázek

Co nás čeká v odvětví prodeje aut? Zánik klasických prodejen a vzestup sdílené ekonomiky

Ilustrativní obrázek

Reuters: Continental si najal JP Morgan kvůli možnému rozdělení

Ilustrativní obrázek

Subaru odhaduje, že prodeje v USA v roce 2018 vzrostou



Čti více
Ilustrativní obrázek

Co nejvíce vyhledávali Češi na internetu v roce 2017

Ilustrativní obrázek

Turecko schválilo rozšíření plynovodu TurkStream

Ilustrativní obrázek

Deset nejlepších technologických akcií v žebříčku Thomson Reuters

Ilustrativní obrázek

Ne všichni analytici jsou o akcii Chipotle přesvědčeni

Ilustrativní obrázek

Airbus jedná s British Airways o dodávce letadel A380

Ilustrativní obrázek

Fúze Monsanto/Bayer je před schválením skrze DoJ

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.