Kolínská automobilka Toyota Peugeot Citroën Automobile letos plánuje dvouprocentní růst výroby

19.10.2016 12:51 | fa ra | Diskuze

Chce vyrobit celkem 224.000 aut. Vyplývá to z informací, které dnes na odborné konferenci v Brně uvedl generální manažer řízení výroby automobilky Radek Vošta.

Foto: Public Domain

Podle něj firma i v dalších letech bude dělat kolem 200.000 aut.

V kolínské automobilce roste výroba už několik let po sobě. V roce 2013 klesla na desetileté minimum 185.127 aut, od té doby se postupně zvyšuje. Loni TPCA vyrobila 219.054 vozů, meziročně o osm procent více.

Vozy z továrny se prodávají zejména v západní Evropě. Loni byla největším trhem Velká Británie, kam firma prodala 27 procent vozů. Následovaly v procentuálním zastoupení Francie, Itálie a Německo. Vošta dnes ale uvedl, že TPCA relativně silně pociťuje brexit, tedy plánované vystoupení Velké Británie z Evropské unie. Upozornil na to v souvislosti s tím, že jde nyní pro automobilku o nejdůležitější trh. V ČR firma prodá jen jedno procento své výroby, zbytek jde na trhy Evropské unie.

Podle Vošty se situace na trhu za více než deset let, co TPCA v Kolíně auta vyrábí, výrazně změnila. Malá auta, která se v Kolíně vyrábějí, původně závod prodával zejména na jihu Evropy. "Dnes už to dávno neplatí," uvedl Vošta. Roste prý také konkurence.

Nejvíce šel loni na odbyt model Toyota Aygo, za ním následoval Peugeot 108 a pak Citroën C1. V této kategorii malých vozů byl loni v ČR největší zájem o model Škoda Citigo, prodalo se 3557 vozů. TPCA dodala v roce 2015 českým zákazníkům 292 vozů Toyota Aygo, 114 vozů Citroën C1 a 110 vozů Peugeot 108. Mezi další konkurenty kolínských aut patří například Volkswagen Up! nebo Hyundai i10.

V TPCA pracuje bezmála 3000 lidí na dvě směny. Podle Vošty je velkým problémem nyní na trhu získat kvalitní pracovníky. Závod musí navíc reagovat na výkyvy objemů výroby. "Trh se mění a požadavky zákazníků rostou, to má vliv na množství dílů, je třeba dělat nové varianty," uvedl Vošta. Firma má nyní 234 dodavatelů.

V Kolíně se vyrábí už druhá generace vozů Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1. Kapacita závodu je 330.000 vozů ročně, což je strop, kterého závod dosáhl v roce 2009.

Zdroj:čtk
Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrační foto

Daimler vyčlení 220 mil. EUR na snižování emisí svých automobilů

Ilustrační foto

A dost! Porsche zvažuje odchod od naftových motorů, příliš zatěžují životní prostředí

Ilustrační foto

Přísné kvóty na prodej elektromobilů ohrožují podnikání automobilek v Číně

Ilustrační foto

Přes milion vozů Honda Accord musí v USA do servisu kvůli hrozbě požáru

Ilustrační foto

Prodal Daimler v Evropě a USA přes milion vozů s nadměrnými emisemi? Firma spekulace odmítá

Ilustrační foto

Čína by mohla vyrábět téměř polovinu modelů aut na elektřinu



Čti více
Ilustrační foto

Stavební spořitelny poskytly o třetinu více úvěrů, o třetinu méně smluv však uzavřely

Ilustrační foto

Počet firem s majitelem v daňovém ráji opět mírně klesl

Ilustrační foto

Allianz odhaduje celosvětový růst sektoru pojištění o 5,9 procenta

Pražská burza rostla třetí týden v řadě, v očekávání další firemní výsledky

Zákon o hazardních hrách: Zájem herního průmyslu se upřednostnil před zájmem veřejným

Ferrero hodlá koupit americkou divizi švýcarské firmy Nestlé

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.