Kolik utratí Češi za vybavení na sport?

21.10.2017 14:35 | fa ra | Diskuze

Nejčastěji Češi utratili za posledních 12 měsíců za sportovní zboží 1500 až 3000 korun. Každý desátý spotřebitel však utratil více než 15.000 Kč. Nejvíce lidé zaplatili za sportovní potřeby a vybavení, nejméně za sportovní obuv, 70 procent preferuje běžné výrobky. Vyplývá to ze studie GfK Sports Equipment &Fashion.

Ilustrační foto
Foto: W4T

Hlavním nákupním místem pro tento sortiment jsou obchody značek Sportisimo, Decathlon, A3 Sport, Hervis a Lidl. Ze značkových prodejen vede Adidas následovaný Nike. Ve specializovaných sportovních prodejnách je nejsilnější HUDY sport, mezi sportovními e-shopy SportsDirect a mezi širokosortimentními e-shopy pak Mall.cz. Zejména pro dětské sportovní vybavení jsou velmi důležité i internetové bazary.

Nejčastěji se v nákupních košících českých spotřebitelů u této kategorie objevovaly kromě volnočasového sportovního oblečení a obuvi běžecká obuv, plavky, cyklistické oblečení a outdoorovou obuv.

Ačkoliv jsou Češi v Evropě známí svou zálibou ve slevových akcích, sportovní zboží v akci do zásoby nekupují. Tři čtvrtiny zákazníků nakoupí až v okamžiku potřeby. Dobrá cena je nicméně velmi důležitá, pro více než tři čtvrtiny zákazníků je nejdůležitějším kritériem výběru. Necelá pětina se pak rozhoduje jen podle ceny.

Módní vzhled je v průměru stejně důležitý jako funkčnost, neplatí to však pro všechny sportovní kategorie rovnoměrně. "Jen 30 procent zákazníků hledá dražší technologicky vyspělé zboží, ostatním stačí běžné výrobky," uvedla Renáta Doležilová z GfK. Češi jsou spíše konzervativní - obvykle se drží osvědčených značek. Napříč kategoriemi zboží si nejčastěji vybírají výrobky značek Adidas, Nike, Alpine Pro, Crivit (Lidl), Puma, Husky, Loap, Salomon a Quechua (Decathlon).

Zdroj:čtk
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Foot Locker prohlubuje partnerství s Nike

SportsCenter přichází do Snapchatu

Proč by měla společnost Amazon koupit Under Armour?

Adidas AG velmi solidní výsledky hospodaření

Ilustrační foto

Paradise Papers: Uniklé informace ukazují na Apple, Nike, Hamiltona či Bono Voxe z U2

Ilustrační foto

Paradise Papers: Informace z daňových rájů ukazují i na královnu Alžbětu II. nebo amerického ministra obchodu



Čti více

Pokud to podmínky dovolí, zahájíme program zpětného odkupu akcií, uvedlo vedení Total

YouTube zaznamenává úprk zadavatelů reklamy

Akcie Yandex dnes posílily o 3,8 % v reakci na schválení fúze své divize jízdy na zavolání s Uber

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.