Kofola: shrnutí konferenčního hovoru s managementem

17:13 | S L | Diskuze

Kofola v rámci svého dnešního konferenčního hovoru s analytiky uvedla, že pro letošní rok cíluje EBITDA zisk na úrovni 1080 mil. Kč, což by znamenalo téměř 7% nárůst oproti roku 2018.

Ilustrativní obrázek
Foto: W4T

Tento výhled nás nezklamal a je v souladu s naší predikcí. Kofola bude muset i letos čelit tlakům na růst mzdových nákladů, je zde riziko navýšení materiálových nákladů na výrobu PET lahví (tzv. PET granulát). I přesto management společnosti dnes nastínil 7% růst provozní ziskovosti, což hodnotíme jako solidní číslo.

Kofola se totiž bude chtít letos opřít vedle pokračujícího poklesu nákladů na cukr rovněž o výnosovou stranu hospodaření. Cílem je vykázat další alespoň mírný růst na českém trhu, kde Kofola loni zaznamenala nejsilnější růst tržeb od vstupu na burzu v roce 2015. Přispět by k tomu měl mimo jiné i celoroční příspěvek loňské akvizice výrobce bylinných čajů Leros, jehož roční tržby by se dle našeho názoru mohly pohybovat kolem 130 mil. Kč.

Navzdory vysoké srovnávací základně má Kofola cíl nadále růst na tržbách i na úspěšném slovinském trhu, a to v řádu jednotek procent. Růstovým impulsem do hospodaření ve Slovinsku by měl být především nový dojednaný kontrakt na letošní rok s tamním významným maloobchodníkem Mercator. Do výnosů a ziskovosti by mohlo přispět i navýšení cen produktů, když Kofola reaguje na rostoucí ceny energií v Adriatickém regionu.

Ještě vyšší růstový potenciál na straně výnosů si management Kofoly slibuje od chorvatských aktivit. Pro letošní rok zde cíluje dvojciferný růst tržeb (loni pouze mírný 2% růst na úroveň 332 mil. Kč), když impulsem by měly být předchozí výraznější marketingové aktivity i zvýšení cen. Pozitivní efekt si Kofola slibuje i od změny distributora. Potenciál shledáváme zejména ve zvýšení prodejů místních značek z portfolia Studenac. Pokud to se Kofole podaří nastartovat, pak by se výraznější nárůst tržeb z chorvatského trhu měl podle našeho názoru dostavit, notabene když prodeje ostatních značek jakou jsou Radenska či Pepsi vykazují dobrá čísla. Cílem je pak přetavit rostoucí tržby i do provozní ziskovosti, která se v loňském roce na chorvatském trhu zatím pohybovala pouze blízko nuly a zaostala za očekáváním. Management blíže nekonkretizoval cílovanou EBITDA marži z Chorvatska. Podle našeho názoru je však v silách Kofoly na tamním trhu realizovat cca 10% marži, což by pak indikovalo roční EBITDA alespoň v nižších desítkách miliónů korun.

Zdroj:Jan Raška, analytik, Fio banka, a.s.
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

AETOS prodal 175 tisíc kusů akcií Kofoly

Ilustrativní obrázek

Kofola letos očekává 7% růst EBITDA na 1080 mil. Kč, což je v souladu s naší predikcí

Ilustrativní obrázek

Akciové trhy - Denní zpráva 26.03.2018



Čti více
Ilustrativní obrázek

Asijsko-pacifické indexy ve čtvrtek převážně oslabovaly

Ilustrativní obrázek

Zámoří s mírnou ztrátou

Ilustrativní obrázek

Pražská burza v mírném zisku, Philip Morris bez dividendy -9%

Ilustrativní obrázek

Německý DAX se obchoduje v plusu

Ilustrativní obrázek

Asijsko - pacifický region na pozadí zveřejnění HDP v Číně smíšeně

Ilustrativní obrázek

Index Dow Jones uzavřel úterní seanci růstem o 0,26%.

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.