Inspekce zjistila problematickou reklamu především na potravinové doplňky

15:52 | wa pe | Diskuze

Reklama na potraviny je problematická především u doplňků potravy, a to zejména na internetu, vyplývá ze zjištění Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI).

Ilustrativní obrázek
Foto: Clare Bell

Inspektoři loni prověřovali 100 reklamních sdělení, uskutečnili 103 kontrol u 55 prodejců. K porušení zákona došlo ve 47 případech, uvedl dnes v tiskové zprávě mluvčí SZPI Pavel Kopřiva.

O rok dříve inspekce odhalila 33 porušení zákona. "Situace v oblasti reklamy na potraviny, zejména na doplňky, se nezlepšuje," uvedl Kopřiva. Inspektoři nejčastěji zjistili uvádění nepovolených výživových, zdravotních nebo dokonce léčebných tvrzení a zavádějících informací.

V reklamě na potraviny lze použít pouze schválená zdravotní tvrzení a dočasně také zdravotní tvrzení, jejichž posouzení není dosud u konce a která jsou uvedena na tzv. On hold seznamu. "Používání tzv. léčebných tvrzení je u potravin včetně doplňků stravy zcela zakázáno, protože žádné potravině nelze připisovat vlastnosti léčby. To je vyhrazeno pouze léčivům," popsal právní předpisy Kopřiva.

Nejvíce případů nevyhovující reklamy je v prostředí internetového prodeje, tedy v e-shopech nebo na reklamních webových stránkách. "SZPI nařídila kontrolovaným osobám, aby nevyhovující reklamní sdělení neprodleně odstranily, a zahájí s nimi správní řízení o uložení pokuty," uvedl Kopřiva.

Existují také e-shopy se sídlem mimo Evropskou unii, na které může inspekce spotřebitele pouze upozornit, aby si dali pozor. Nabízejí buď zdraví nebezpečné doplňky stravy, nebo naopak zcela obyčejné potraviny označují až zázračnými účinky na zdraví. SZPI jejich seznam pravidelně aktualizuje.

Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Investice do internetové reklamy se loni zvýšily o 18 procent na zhruba 23,3 miliardy korun

Ilustrativní obrázek

Celkové reálné tržby z reklamy loni vzrostly zhruba o desetinu na přibližně 150 miliard korun

Ilustrativní obrázek

Reklamní trh přesáhl v roce 2017 sto miliard korun, nejvíce utratil eshop Alza.cz

Ilustrační foto

Meziročně vzrostly v ČR náklady na internetovou reklamu o šest procent

Ilustrační foto

Konspirační teorie: Proč jim lidé věří a kde je pravda?

Indie a Rusko zažijí nejvyšší růst v investicích do reklamy



Čti více
Ilustrativní obrázek

Unipetrol: Poslední den obchodování s právem na VH

Ilustrativní obrázek

Henkel po oznámení výsledků a zhoršení výhledu oslabuje

Ilustrativní obrázek

Společnost Fidelity Investments významně zvýšila podíl v GE

Ilustrativní obrázek

Berkshire zvýšila v Q2 podíly v Apple, US Bank, Teva, BNY Mellon a Delta

Ilustrativní obrázek

KB: Avast (Koupit, 12m = 342 GBp) - První polovina roku bude ve znamení poakvizičního růstu

Ilustrativní obrázek

Akciový výhled. Sedm poklesů v řadě by mohl být konečnou

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.