Inspekce zjistila problematickou reklamu především na potravinové doplňky

15:52 | wa pe | Diskuze

Reklama na potraviny je problematická především u doplňků potravy, a to zejména na internetu, vyplývá ze zjištění Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI).

Ilustrativní obrázek
Foto: Clare Bell

Inspektoři loni prověřovali 100 reklamních sdělení, uskutečnili 103 kontrol u 55 prodejců. K porušení zákona došlo ve 47 případech, uvedl dnes v tiskové zprávě mluvčí SZPI Pavel Kopřiva.

O rok dříve inspekce odhalila 33 porušení zákona. "Situace v oblasti reklamy na potraviny, zejména na doplňky, se nezlepšuje," uvedl Kopřiva. Inspektoři nejčastěji zjistili uvádění nepovolených výživových, zdravotních nebo dokonce léčebných tvrzení a zavádějících informací.

V reklamě na potraviny lze použít pouze schválená zdravotní tvrzení a dočasně také zdravotní tvrzení, jejichž posouzení není dosud u konce a která jsou uvedena na tzv. On hold seznamu. "Používání tzv. léčebných tvrzení je u potravin včetně doplňků stravy zcela zakázáno, protože žádné potravině nelze připisovat vlastnosti léčby. To je vyhrazeno pouze léčivům," popsal právní předpisy Kopřiva.

Nejvíce případů nevyhovující reklamy je v prostředí internetového prodeje, tedy v e-shopech nebo na reklamních webových stránkách. "SZPI nařídila kontrolovaným osobám, aby nevyhovující reklamní sdělení neprodleně odstranily, a zahájí s nimi správní řízení o uložení pokuty," uvedl Kopřiva.

Existují také e-shopy se sídlem mimo Evropskou unii, na které může inspekce spotřebitele pouze upozornit, aby si dali pozor. Nabízejí buď zdraví nebezpečné doplňky stravy, nebo naopak zcela obyčejné potraviny označují až zázračnými účinky na zdraví. SZPI jejich seznam pravidelně aktualizuje.

Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Celkové reálné tržby z reklamy loni vzrostly zhruba o desetinu na přibližně 150 miliard korun

Ilustrativní obrázek

Reklamní trh přesáhl v roce 2017 sto miliard korun, nejvíce utratil eshop Alza.cz

Ilustrační foto

Meziročně vzrostly v ČR náklady na internetovou reklamu o šest procent

Ilustrační foto

Konspirační teorie: Proč jim lidé věří a kde je pravda?

Indie a Rusko zažijí nejvyšší růst v investicích do reklamy

Ilustrační foto

Výdaje na internetovou reklamu se zvýšily o 11 procent



Čti více
Ilustrativní obrázek

Carl Icahn v posledních týdnech prodával akcie Xerox, Freeport-McMoRan a Manitowoc

Ilustrativní obrázek

Koupit raději akcie Western Digital, nebo Seagate? Radí analytici Stifel

Ilustrativní obrázek

Počet aktivních vrtů na ropu a zemní plyn v USA vzrostl v tomto týdnu o 3

Ilustrativní obrázek

Čínská Geely se stala největším akcionářem automobilky Daimler

Ilustrativní obrázek

Microsoft a Xiaomi budou spolupracovat na vývoji cloudových technologií a umělé inteligence

Ilustrativní obrázek

ČEZ podepsala dohodu o prodeji svých aktiv v Bulharsku

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.