"Evropští zákazníci nehledí pouze na kolísání cen benzínu, ale dokážou ocenit i další výhody spojené s hybridním pohonem. Nejde jim tak pouze o úsporu u čerpací stanice nebo snižování emisí. Patří sem velmi nízké náklady spojené s vlastnictvím vozu, potěšení z tiché jízdy nebo výhody elektrického hnacího ústrojí bez obav z krátkého dojezdu," uvedl generální ředitel Toyoty v Evropě Johan van Zyl.
Do prodeje hybridních vozů loni výrazně promluvil Yaris hybrid s růstem o 23 procent na 72.000 prodaných aut. Odbyt modelu Auris hybrid vzrostl o 12 procent na 78.500 vozů. V případě prémiové značky Lexus vzrostly prodeje hybridních verzí o 24 procent na 41.000 vozů.
Na trh by měla brzy přijít Toyota Prius nové generace a nová Toyota RAV4 hybrid. Do roku 2020 chce Toyota v Evropě prodávat přes 400.000 hybridních aut ročně.
Celkový prodej Toyoty loni v Evropě klesl o 1,5 procenta na 874.000 aut. Pokles firma zaznamenala především ve východní Evropě, tedy v zemích jako je Rusko, Kazachstán, Ukrajina nebo oblast Kavkazu. Celkem 71 procent prodaných aut bylo vyrobeno v Evropě, z toho 89.000 tvořil model Aygo ze středočeského Kolína.