Homestaging aneb Jak zvýšit cenu a atraktivitu nemovitosti

12:12 | E V | Diskuze

Při nákupu nemovitosti dají kupující nejvíce na první dojem, který získají z fotografií nebo při osobní návštěvě objektu.

Ilustrativní obrázek
Foto: public

S touto tezí je proto dobré pracovat, pokud se k prodeji nemovitosti chystáte. Před prodejem nechcete do nemovitosti zbytečně investovat, proto je cílem udělat co nejlepší dojem za co nejméně peněz. Čím atraktivnější fotky, tím větší zájem o prohlídky. Už jste ale někdy sami zkoušeli vyfotit obývák, ložnici nebo koupelnu tak, aby vypadaly jako z katalogu? Často je to výzva i pro fotografa.

 

Podle odborníků z Maxima Reality se dobře nafocené nemovitosti prodávají až pětkrát rychleji. Vůbec největší úspěch mají byty, které vypadají jako hotelové pokoje. Zařízené, ale univerzálně: bez osobních věcí, rodinných fotek nebo výstředních detailů. Kupující si tak snadněji dovede představit své zařízení a osobní věci v nabízeném prostoru.

Tento trend úprav interiérů, který k nám dorazil z USA se nazývá homestaging. Pro americké realitní kanceláře je běžné byty před focením či prohlídkou upravovat. Vědí, že tato drobná investice se pak mnohonásobně vrátí na ceně prodeje. A v čem spočívá jejich trik? Často se začíná výmalbou, pak přijde přesouvání nábytku, aby byt nepůsobil prázdný ani přeplněný. Designéři taky půjčují nový nábytek nebo zařídí odvoz starého. Nejvíc parády pak udělají barevně sladěné doplňky. Polštářky, svíčky, deky, prvotřídně ustlaná postel nebo svátečně prostřený stůl. A čerstvé květiny. Nejlepšího efektu docílíte, když necháte i na prohlídky všechno v bytě tak, jako to bylo v den focení.  Z našich zkušeností vyplývá, že byty, na kterých zapracovali designéři, se prodávají až o 15 % dráž. V českém prostředí je tato taktika ještě úspěšnější, protože úpravami zatím prošlo jen málo bytů. České realitní servery jsou pořád plné fotek, které fotili majitelé na mobil, bez úklidu, a navíc z toho nejhoršího možného úhlu,“ vysvětluje Vladimír Zuzák, ředitel Maxima Reality.

Jak efektu homestagingu dosáhnout? Když vás čeká focení, nevyhnete se radikálnímu úklidu. Začněte tím, že uložíte co nejvíc osobních věcí do sklepa, aby se interiér odlehčil. Schovejte kabáty a boty, ukliďte šampony, mýdla a ručníky. Kuchyňskou linku nechte prázdnou. Do skříně dejte i drobné spotřebiče, jako jsou varná konvice, toustovač nebo mixér. Zameťte stopy po domácích mazlíčcích a hračky nechejte výhradně v dětském pokoji. Teď máte úplný základ. A můžete začít s úpravami interiéru. Pokud si na homestaging sami netroufáte, pozvěte si designéra a fotografa nebo nechte proces na realitní kanceláři, které vše zprostředkuje za vás.

Zdroj:Martina Jiroušová, AMI Communications
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Opravdový hit v bydlení poslední doby? Řadové domy blízko měst

Ilustrativní obrázek

Realitní trh čeká po letech růstu cen klidnější období, výnos z investičních nemovitostí se ustálí mezi 3-4 % ročně

Ilustrativní obrázek

Souběh koupě a prodeje - čeho se vyvarovat?

Ilustrativní obrázek

Zájem o hypotéky vzrostl na internetu meziročně více než dvojnásobně

Ilustrativní obrázek

Jak správně odečíst úroky hypotéky z daní?

Ilustrativní obrázek

Komentář BHS k vývoji hypotečního trhu



Čti více
Ilustrativní obrázek

Německý trh posiluje

Ilustrativní obrázek

Asijské akcie ztrácely, Hong Kong ztratil téměř 3 %

Ilustrativní obrázek

Frankfurtská burza otevřela v poklesu

Ilustrativní obrázek

Asijsko-pacifické indexy se obchodovaly smíšeně

Ilustrativní obrázek

Německá burza otevřela výrazněji v červeném

Ilustrativní obrázek

Asijské trhy převážně v záporu, roste cena mědi a niklu

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.