Generální ředitel ruské automobilky AvtoVAZ Bo Inge Andersson hodlá odstoupit

10:56 | fa ra | Diskuze

Oznámily to dnes automobilky Renault a Nissan, které kontrolují AvtoVAZ. Správní rada AvtoVAZ se má sejít 15. března a očekává se, že oznámí jméno Anderssonova nástupce, napsala agentura Reuters.

Foto: John Lloyd

 

Švéd Andersson dříve působil v automobilkách General Motors a Saab Automobile a stal se prvním zahraničním ředitelem AvtoVAZ. Funkce v ruské automobilce se ujal v roce 2014, předtím, než se ruská ekonomika propadla do recese, která způsobila prudký propad prodeje aut v zemi. Andersson předtím působil také v ruském výrobci nákladních aut a autobusů GAZ Group a první rok ve funkci se mu podařilo firmu vymanit ze ztrát.

AvtoVAZ minulý týden varoval, že potřebuje finanční pomoc, která bude již druhá od roku 2009. Firma loni téměř ztrojnásobila ztrátu na 74 miliard rublů (25,4 miliardy Kč). Minulý měsíc také zkrátila zaměstnancům pracovní týden na čtyři dny a snížila mzdy o 20 procent.

Ředitel ruského státního konglomerátu Rostec, který je akcionářem AvtoVAZ, Sergej Čemezov již minulý týden řekl listu The Wall Street Journal, že Andersson bude muset odejít z AvtoVAZ. Důvodem je hlavně loňská vysoká ztráta. Ve funkci by ho měl nahradit někdo z Renaultu. Rostec a Renault také podle něj připravují pomoc pro ruskou automobilku, nyní se dojednávají konečné detaily.

Čemezov rovněž řekl, že nesouhlasí s tím, jak Andersson řídí firmu v době, kdy se ekonomika hroutí. Pochválil ho sice za snížení některých nákladů a spuštění výroby dvou nových vozů, nelíbí se mu však, že se příliš často obrací na zahraniční dodavatele, místo na domácí. Jeho rozhodnutí o snižování počtu pracovních míst také vyvolalo napětí ve městě, kde automobilka sídlí, a loni vyvolalo několik protestů.

Prodej aut v Rusku se loni snížil o 36 procent na 1,6 milionu vozů a letos má klesnout na 1,3 milionu vozů. Prodej vozů Lada, které AvtoVAZ vyrábí, se snížil o 31 procent na 269.000 kusů.

Renault koupil v roce 2008 v ruské automobilce čtvrtinový podíl a v roce 2012 převzal spolu se svým japonským partnerem Nissan kontrolní podíl v automobilce. Některé z posledních modelů AvtoVAZ vycházejí z platformy Renaultu a Nissanu.

Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Nedostatek čipů pro automobilový průmysl poznamená výrobu i v roce 2022

Ilustrativní obrázek

Zdražování materiálů v automobilovém průmyslu (ocel, měď, kobalt)

Ilustrativní obrázek

Výroba aut bude v roce 2021 v nejlepším případě stagnovat

Ilustrativní obrázek

Vzniká největší zóna volného obchodu na světě s trhy Latinské Ameriky a Evropy

Ilustrativní obrázek

Renault se chystá spolupracovat na elektromobilitě s čínskou společností JMEV



Čti více
Ilustrativní obrázek

Moneta: Aktivistický akcionář Petrus Advisers do dozorčí rady navrhuje vlastní protikandidátku

Ilustrativní obrázek

Budoucnost nemocnic je v lepším time managementu

Ilustrativní obrázek

Výsledky Goldman Sachs za 1Q převálcovaly očekávání, investiční banka těžila z rušného obchodování

Ilustrativní obrázek

Banka JPMorgan reportovala výsledky za 1Q, výnosy a zisk na akci překonaly nejvyšší analytický odhad

Ilustrativní obrázek

Frankfurtská burza otevřela v zisku

Ilustrativní obrázek

Asie obchodovala smíšeně, výrobce čipů TSMC oznámil výsledky a očekává větší investice

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.