Se svou investicí 4,5 miliard USD do nových vozů s elektrickým a hybridním pohonem se tak Ford snaží držet krok s konkurencí, především automobilkou General Motors Co. (GM), která má v plánu uvést celou řadu elektromobilů s dlouhým dojezdem. Aktuálně rekordně nízká cena ropy sice poněkud oslabila poptávku po náhradě za klasické motory, nicméně s rostoucími nároky na snižování jejich emisí a celkovou šetrnost k životnímu prostředí se zdá, že je to pouze menší klopýtnutí v jinak pevně nastoupeném trendu.
Vylepšená verze elektromobilu Ford Focus by se měla začít vyrábět na konci příštího roku. Počítá se s prodloužením dojezdu oproti současné verzi přibližně o čtvrtinu na 160 km na jedno nabití, což však stále nemůže konkurovat chystaným vozům GM a Tesla Motors, které by měly disponovat dojezdovou vzdáleností 321–482 km.
Ford se chystá uvést vážnějšího konkurenta GM, Tesly a Volkswagenu kolem roku 2020, zatím však nejsou známy bližší informace.
CEO Fordu Mark Fields by i s pomocí uvedené investice rád docílil zvýšení podílu elektrických vozů v nabídce automobilky ze současných 13 % na 40% před koncem desetiletí.