Facebook chce do boje s dezinformacemi zapojit akademiky

13:06 | fa ra | Diskuze

Společnost Facebook poodhalila svou strategii boje proti falešným zprávám, jejíž součástí má být také nová kampaň o mediální gramotnosti s radami pro identifikaci nepravdivých sdělení. Firma bude také v nadcházejících týdnech žádat akademiky, aby navrhovali metody, kterými by se dal změřit objem a účinek dezinformací na facebooku.

Ilustrativní obrázek
Foto: Public Domain

Coby úvod do tematiky falešných zpráv a boje s nimi zveřejnil Facebook krátký dokumentární film Facing Facts, v němž několik vývojářů popisuje výzvy spojené s tažením proti online dezinformacím. Otázka falešných zpráv na největší sociální síti světa se dostala do centra pozornosti zejména v důsledku posledních prezidentských voleb ve Spojených státech a podezřením na pokus o jejich ovlivnění ze strany Ruska. "Myslím, že to podrobné zkoumání bylo ve své podstatě zdravou věcí," říká ve videu jeden z viceprezidentů Facebooku Adam Mosseri.

"Sdělení je jasné: Facebook, ví, že to zvoral, a chce nám všem dát na vědomí, že ví, že to zvoral. Firma se přiznává a žádá o vykoupení," okomentoval video šéfredaktor technologického měsíčníku Wired Nicholas Thompson.

Podle Facebooku je fenomén dezinformací komplikovaným problémem a firma k němu proto přistupuje z různých úhlů. Jednou ze složek jejich potlačení má být nová kampaň mediální gramotnosti, která poskytne tipy na odhalení falešných zpráv, jakož i další informace o krocích sociální sítě. Tato sdělení se mají uživatelům v USA a dalších zemích začít zobrazovat na vrchu hlavní stránky v průběhu letošního roku.

Facebook chce do boje s dezinformacemi zapojit také akademickou sféru. Už v dubnu spustil speciální iniciativu s cílem zanalyzovat dopad sociálních médií na volby, potažmo na demokracii jako takovou. Nyní hodlá akademikům umožnit, aby zkoumali množství a dopady falešných zpráv na facebooku. Badatelé s nejlepšími návrhy dostanou od společnosti peníze a přístup k neveřejným souborům dat, soukromí uživatelů ale prý bude zachováno.

Podle Thompsona je jasné, že Facebooku na problému falešných zpráv záleží. "Otázkou pro Facebook ale už není, zda mu na tom záleží. Otázkou je, zda ten problém lze vyřešit. News Feed (hlavní stránka) byl po léta vylaďován, aby maximálně upoutával naši pozornost a v mnoha ohledech také naše rozhořčení," napsal.

Zdroj:čtk
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

ECB a konsolidace mediálního světa

Ilustrativní obrázek

Vietnam schválil zákon o kybernetické bezpečnosti. Dotkne se Facebooku i Googlu

Ilustrativní obrázek

Facebook přiznal, že sdílel data s čínskými producenty telefonů

Ilustrativní obrázek

Netflix překonala v tržní kapitalizaci Walt Disney, stala se tak největší zábavní společností na světě

Ilustrativní obrázek

Facebook se nechystá odškodnit Evropany za zneužití jejich dat

Ilustrativní obrázek

Elon Musk se chystá do boje proti smyšleným zprávám



Čti více
Ilustrativní obrázek

Americké akcie uzavřely poslední obchodní seanci týdne smíšeně

Ilustrativní obrázek

Kartel OPEC rozhodl. Ropa bude drahá

Ilustrativní obrázek

UK: Sazby beze změny, komentář analytika

Ilustrativní obrázek

Internetoví giganti kritizují Evropskou komisi

Ilustrativní obrázek

Airbus pohrozil Velké Británii kvůli brexitu

Ilustrativní obrázek

Americká NSA přesunula všechna data do cloudu

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.