Dvoufaktorové ověřování pro platby na internetu

11:11 | E V | Diskuze

Evropské platební nařízení, známé pod zkratkou PSD2, zavedlo standardizovaný přístup k ověřování uživatelů.

Ilustrativní obrázek
Foto: public

Jedná se o sérii na sobě nezávislých faktorů (vlastnictví, znalost), které jsou nutné pro ověření vlastnictví daného bankovního účtu. Doposud platila SMS za jeden faktor, nicméně pod vlivem rostoucího kyber-rizika se došlo k závěru, že pouhý SMS kód není dostačujícím a je potřeba zavést bezpečnější způsob ověřování plateb.

Tímto bezpečnějším způsobem se míní znalost hesla do internetového bankovnictví, či biometrický údaj (otisk prstu, scan obličeje). Z toho důvodu by se od poloviny září měly platby na internetu potvrzovat přihlášením do internetového nebo mobilního bankovnictví. Znamená to tedy, že zadáte kartu na online portál, přijde Vám notifikace na telefonní zařízení, stisknutím prstu, nebo nascanováním obličeje se přihlásíte do mobilního bankovnictví, a tam danou platbu potvrdíte. V případě, že nemáte mobilní bankovnictví, celý proces proběhne v internetovém bankovnictví. A v případě, že si nepamatujete heslo, či ho nechcete zadávat, bude existovat alternativa speciálního nového ePinu pro platby na internetu.

Ne všechny banky a převážně provozovatelé platebních terminálů jsou na změnu připraveny. Proto se očekává, že ačkoliv termín 14. září bude dodržen, bude posléze následovat přechodné období, ve kterém budou mít všechny články obchodního řetězce dostatek času na implementaci změn.

Navíc existují výjimky, které tuto povinnost bank omezují. Jedná se především o platby do 500 CZK, nebo 10 EURO, o opakované platby (jako například obnovování předplatného) či o behaviorální kontinuitu. To znamená, že banky a karetní společnosti monitorují chování, kde nakupujete, kdy nakupujete, co nakupujete. A pokud daná transakce bude zapadat do tohoto vzorce, pak nebude potřeba dvoufaktorového ověření.

Tato změna tedy s sebou přináší tři hlavní pozitiva: nepřímý tlak na častější využívání mobilního bankovnictví, dále vyšší tlak na banky, aby více využívaly klientská data pro ochranu svých klientů a v neposlední řadě zvýšení bezpečnosti plateb na internetu.

Zdroj:Michal Hoblík, ASPEN.PR s.r.o.
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

České e-shopy mohou očekávat v průměru 5–7násobek běžné návštěvnosti

Ilustrativní obrázek

Obliba nákupů přes internet nepřetržitě roste

Ilustrativní obrázek

5 chyb, kterým se vyhnout při expanzi e-shopu do Německa

Ilustrativní obrázek

Produkty s recenzemi mají výrazně vyšší prodejní potenciál. Proto největší české e-shopy sází na influencery

Ilustrativní obrázek

E-shopy zbrojí na Vánoce už nyní. Nově založené už z letošních svátků příliš nevytěží

Ilustrativní obrázek

E-shopy nepodceňují uživatelské recenze



Čti více
Ilustrativní obrázek

Dětská dopravní nadace letos rozdala 455 000 korun 29 dětem pozůstalým po obětech dopravních nehod

Ilustrativní obrázek

Ojeté auto vybírejte podle svého životního stylu

Ilustrativní obrázek

Barometr obliby spoření: celý rok vede stavebko, drahé kovy a penzijní spoření

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.