Dieselgate se nemusí týkat tolika vozů, kolik VW předpokládal. Akcie prudce rostou.

19:31 | Redakce W4T | Diskuze

Nesrovnalosti v údajích o emisích oxidu uhličitého (CO2) vypouštěných automobily z koncernu Volkswagen mají mnohem menší rozsah, než se původně předpokládalo. Volkswagen začátkem listopadu uvedl, že zhruba 800.000 jeho aut zřejmě vypouští do ovzduší více CO2 a má větší spotřebu pohonných hmot, než do té doby tvrdil. Dnes však oznámil, že chybné údaje se týkají pouze 36.000 vozů.

Foto: Gerry Lauzon

 

Problémy prý zahrnují jen modely značky VW. Podle listopadové zprávy se přitom mohly nesrovnalosti týkat rovněž modelu Octavia české značky Škoda.

Cena akcií společnosti Volkswagen díky dnešní zprávě stoupla téměř o šest procent. "Vypadá to, že rozsah problémů VW se snižuje," uvedl analytik Frank Schope ze společnosti NordLB.

Koncern v listopadu varoval, že zjištěné nesrovnalosti v údajích o emisích CO2 by mu mohly způsobit hospodářskou újmu kolem dvou miliard eur (zhruba 54 miliard Kč). "Původně předpokládaný dopad na hospodářské výsledky v objemu dvou miliard eur se nepotvrdil," uvedla dnes firma. Po rozsáhlém interním testování a měření je podle automobilky jasné, že téměř všechny modelové varianty, u kterých panovaly pochybnosti ohledně údajů, přece jen odpovídají původním hodnotám CO2. "Mírné odchylky byly zjištěny pouze u devíti modelových variant značky Volkswagen," upozornila firma.

Volkswagen však čelí rovněž skandálu kvůli používání softwaru, který umožňuje při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Koncern v září přiznal, že tento software po celém světě instaloval do zhruba 11 milionů automobilů, včetně asi 1,2 milionu vozů české součásti Škoda Auto.

Volkswagen si již na svolávání těchto automobilů k úpravě dal stranou 6,7 miliardy eur (přes 180 miliard Kč). Podle analytiků by po zahrnutí pokut a výdajů na správní spory mohly náklady automobilky související s tímto skandálem překročit 40 miliard eur (1,1 bilionu Kč).

Zdroj:čtk
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Volkswagen plánuje většinu automobilového softwaru vyvíjet sám

Ilustrativní obrázek

Dopad emisní regulace bude vyšší: banka UBS čeká snížení zisku výrobců automobilu až o 7,4 mld. EUR

Ilustrativní obrázek

Volkswagen loni zůstal již pátým rokem za sebou největší světovou automobilkou

Ilustrativní obrázek

Volkswagen chce v roce 2026 přestat vyrábět vozy se spalovacími motory

Ilustrativní obrázek

Německý DAX uzavírá páteční seanci kladně



Čti více
Ilustrativní obrázek

České prádelny a čistírny za rok přijmou zakázky v hodnotě 5,9 miliardy korun, odhalil první průzkum o donedávna tradičním odvětví

Ilustrativní obrázek

AURES Holdings v uplynulém týdnu v síti AAA AUTO prodal nejvíce vozů v historii

Ilustrativní obrázek

Huawei se jen tak nedá, má nejvíce 5G patentů a může požadovat větší plnění

Ilustrativní obrázek

Do BSC nastupuje Lubomír Tomány, bude řídit rozvoj bankovního operačního systému

Ilustrativní obrázek

Strojírenská skupina SkyLimit kapitálově vstupuje do společnosti Technik Partner

Ilustrativní obrázek

Asijsko-pacifické indexy převážně slabší

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.