Během následujících dvou let plánují Tesla a Chevy začít prodej elektrických aut s cenou okolo 30 tisíc dolarů a s dojezdem přes 300 km. Ford investuje do vývoje elektrických aut miliardy, Volkswagen investuje také miliardy. Nissan a BMW nepřekvapivě investují také miliardy. Každá světová automobilka pracuje na vývoji přicházející generace elektrických aut. A silně se do tohoto segmentu snaží proniknout i Apple a Google.
Tento vývoj naznačuje budoucí problémy pro trh s ropou. Země OPEC stále pracují s údajem, že do roku 2040 budou tvořit elektrická auta méně než 1 % globálních prodejů. Exxon odhaduje tyto prodeje stejně.
Propad ropných cen začal v roce 2014 nástupem nabídky ropy, která nenalézala svůj odbyt. Producenti ropy začali nabízet denně o 2 milióny barelů ropy denně víc, než byl trh ochoten odebrat. Nikdo neměl představu, co způsobí masivní nárůst těžních věží pro těžbu ropy z břidlic, které překotně vyrůstaly v celé Severní Americe. Otázka dne zní: „Jak dlouho bude trvat, než podobnou redukci spotřeby o 2 milióny barelů ropy denně spustí prodeje automobilů poháněných elektřinou?“
Všeobecně se očekává, že v příštím roce by se měla cena ropy začít zotavovat. Prodeje aut na elektřinu v minulém roce i při takto nízkých cenách ropy a z toho vyplývajících nízkých cenách benzínu a motorové nafty vzrostly o 60 %. Pokud by tento vývoj pokračoval, tak snížení poptávky o 2 milióny barelů ropy denně by přišlo okolo roku 2023. A tehdy vypukne krize. Je složité načasovat správně nástup nových technologií a vyhodnotit jejich dopad na globální vývoj. Nicméně ignorovat nové technologie se nevyplácí, protože pak se může lehce stát, že firma vyrábí excelentní a kvalitní biče během prudkého nástupu automobilismu, nebo vyrábí excelentní a kvalitní psací stroje během nástupu osobních počítačů.