Cukráři, vinárny i fotografové začali v krizi fungovat online

13:13 | E V | Diskuze

Poskytovatel e-shopových řešení Shoptet zaznamenal během karantény prudký nárůst nových e-shopů z řad poskytovatelů lokálních služeb.

Ilustrativní obrázek
Foto: public

Během posledních dvou měsíců na platformě vzniklo přes 420 internetových obchodů, které nahradily provoz dočasně uzavřených kamenných poboček. Patří mezi ně kavárny, cukrárny či vinárny, ale také třeba kadeřnictví nebo fotografické ateliéry. Online prodej voucherů nebo rozvoz jídla na objednávku pro tyto podniky často představoval jedinou možnost, jak pokračovat v podnikání. Více než 70 % z nich si ale svůj e-shop plánuje ponechat i nadále.

Povinné uzavření provozoven bylo pro značnou část podniků důvodem pro zřízení vlastního e-shopu. V rámci největší české platformy e-shopových řešení Shoptet vzniklo během karantény 420 takových internetových obchodů. „Jedná se zejména o poskytovatele lokálních služeb, jako jsou kavárny, cukrárny, vinárny, ale třeba i kadeřnictví nebo fotografická studia. Před karanténou mělo u nás svůj e-shop 32 % podniků s kamennou prodejnou, po karanténě se jejich podíl zvýšil na 34 %,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Online fungují restaurace i kavárny

Podniky z oblasti gastronomie a pohostinství si e-shopy zřizovaly pro online objednávky dovozu jídla a nápojů, anebo jejich vyzvednutí z výdejních okének. Na Shoptetu jich během karantény vzniklo 120, většina z nich má navíc v plánu fungovat online i nadále. „Po uzavření naší provozovny následovalo několik dní obav o budoucnost. Nakonec jsme pomocí e-shopu vytvořili online kavárnu, abychom se opět mohli dostat k lidem. Nabídka je jednoduchá, ale funguje to. Hosté zareagovali velmi rychle a jsou rádi, že existuje způsob, jak nás mohou podpořit. E-shop je pro nás další krokem, otevírá nové možnosti a rozhodně si jej necháme i poté, až bude kavárna opět v provozu,“ říká Anna Biolková, zakladatelka kavárny a hostelu Příběh z Týnce nad Sázavou.

Voucher ke kadeřníkovi nebo fotografovi

E-shopy provozovatelů kadeřnictví nebo fotografických ateliérů zase nabízejí možnost zakoupit online předplacené poukazy na konkrétní služby. „Podobně jako u restaurací vznikaly i v těchto segmentech vyloženě krizové e-shopy, tedy rychle a bez velkých příprav. Důležité pro ně bylo zprovoznit nový prodejní kanál, který může fungovat kdykoliv, bez ohledu na aktuální situaci. Velká část z nich ale zvažuje právě to, že si e-shop ponechá i do budoucna, až se vše vrátí k normálu. Karanténa totiž mnoha podnikům ukázala, že internetový obchod může být nejen výhodou, ale mnohdy i nutností,“ dodává Miroslav Uďan.

Zdroj:Roman Macháček, Dark Side a.s.
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Expert na daně a rodinné firmy Zenon Folwarczny nastupuje do poradenské sítě BDO

Ilustrativní obrázek

American Airlines hodlá propustit 30 % zaměstnanců v administrativě

Ilustrativní obrázek

Koronavirus nás učí žít on-line. Z domova nejen nakupujeme

Ilustrativní obrázek

General Motors hodlá od příštího týdne znovu spustit ve výrobě vícesměnný provoz

Ilustrativní obrázek

Celý proces výběrového řízení na jednom místě.

Ilustrativní obrázek

Jde z krize vyjít posílený? Rady od českých podnikatelů



Čti více
Ilustrativní obrázek

Asijsko-pacifický region výrazně posiloval

Ilustrativní obrázek

Zámořské akcie potřetí v řadě uzavřely v zelených číslech

Ilustrativní obrázek

Německý DAX v úterý výrazně posiluje

Ilustrativní obrázek

Asijsko-pacifický region v úterý rostl

Ilustrativní obrázek

Americké akcie zahájily nový týden růstem

Ilustrativní obrázek

Credit Suisse snižuje doporučení pro Lufthansu

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.