ČSOB Pojišťovna začala jako první u nás lidem nabízet pojištění internetových rizik

07:41 | Redakce W4T | Diskuze

ČSOB Pojišťovna začala jako první na českém trhu lidem nabízet pojištění internetových rizik. Pojišťuje rizika nákupu zboží na internetu, zneužití platební karty a identity na internetu a poškození pověsti na internetu. Ostatní velké pojišťovny tato rizika zatím nepojišťují. Do budoucna předpokládají, že kybernetické hrozby a krytí jejich následků budou pro ně velkým tématem.

Foto: w4t

 

Allianz jako samostatný produkt pojištění internetových rizik v Česku nenabízí, ale je schopna službu zprostředkovat skrze centrálu v Mnichově. Česká pojišťovna v této oblasti připravuje určité novinky, nyní ale prý zatím nemůže sdělit bližší informace.

Ani Kooperativa speciální produkt, kryjící tato rizika nyní nemá. "Pojištění "Cyber risk" je nyní v západní Evropě velké téma s tím, že v budoucnu (výhledově do tří až pěti let) lze očekávat zvýšený zájem, tedy poptávku i ve střední Evropě. Nyní situaci monitorujeme a diskutujeme se zajistiteli o možnostech a řešeních. Ve výše zmíněném časovém horizontu bychom pak toto pojištění chtěli nabízet," uvedl mluvčí pojišťovny Milan Káňa.

"V pojištění občanů skutečně jde o první produkt tohoto charakteru na českém trhu. Osobně jej považuji za velmi užitečný, existuje již řada skutečných případů (škod) i v ČR, na které se toto pojištění vztahuje a vzhledem k rychlosti rozvoje internetu a rizik spojených s jeho používáním to bude stále významnější," řekl ČTK ředitel makléřské společnosti Insia Ivan Špirakus. V pojištění firem je možné internetová rizika již nějakou dobu pojišťovat v zahraničí, nicméně toto pojištění má podle něj svůj rozvoj také teprve před sebou.

"Pojištění internetových rizik bylo poprvé zavedeno ve Francii před necelými třemi roky. Odtud se úspěšně šíří do dalších západoevropských zemí. My s ním přicházíme jako první v celém regionu střední a východní Evropy. Mimo jiné se soustředíme hlavně na ochranu klientů při nákupech na internetu, jejich osobních dat či dat souvisejících s užíváním platebních karet," uvedl ředitel odboru pojištění majetku a odpovědnosti ČSOB Pojišťovny Michael Neuwirth.

Analytik společnosti Partners Zbyněk Kuběj míní, že produkt je poskládán z několika poměrně odlišných částí pro různé životní situace spojené s používání internetu nebo bezhotovostního platebního styku. Těm je ale podle něj možné se s trochou obezřetnosti vyhnout.

Případ, kdy bude doručeno nekompletní či poškozené zboží objednané prostřednictvím internetu nebo nebude doručeno vůbec, je možné eliminovat pečlivějším výběrem internetového obchodu. Navíc se pojistka nevztahuje na Čínu, oblíbenou destinaci internetových nákupů. U pojištění zneužití platební karty je otázkou, zda již majitel karty tento typ pojištění nemá sjednáno prostřednictvím banky. Za nejpřínosnější Kuběj považuje pojištění proti zneužití identity na internetu a poškození pověsti na internetu a sociálních sítích. I zde je ale možné předcházet problémům dodržováním pravidel chování, podotkl.

Zdroj:čtk
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Největší podnikatelská rizika roku 2018 podle Allianz

Ilustrativní obrázek

České banky chtějí v příštím roce umožnit plateby z účtu na účet během několika vteřin

Ilustrativní obrázek

Viceguvernér ČNB: Některé banky trochu zapomínají myslet na zadní kolečka

Ilustrativní obrázek

Bankám a spořitelnám v Česku za tři čtvrtletí 2017 klesl souhrnný čistý zisk

Ilustrativní obrázek

Pojišťovna České spořitelny se v roce 2019 stane součástí Kooperativy

Pojišťovna Direct Line nabízí slevu pro auta s autopilotem Tesla



Čti více
Ilustrativní obrázek

Investiční doporučení pro akcie Verizon podle analytiků Scotiabank

Ilustrativní obrázek

Netflix zveřejnila své výsledky za 4Q. Akcie posilují o více jak 9 %

Ilustrativní obrázek

Bacardi údajně zvažuje akvizici majoritního podílu v Patron Spirits International

Ilustrativní obrázek

Rio Tinto posiluje svou pozici v Mongolsku

Ilustrativní obrázek

Facebook a Google slibují investice do vývoje umělé inteligence v Paříži

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.