ČNB si došlápla na OVB Allfinanz a udělila pokutu 5 milionů, před dvěma lety to byly miliony dva

17.03.2016 19:59 | Redakce W4T | Diskuze

Česká národní banka udělila společnosti OVB Allfinanz pětimilionovou pokutu za klamání klientů. Pracovníci firmy v letech 2010 až 2013 prodávali investiční životní pojištění jako spoření, vyplývá z rozhodnutí ČNB. OVB Allfinanz bude rozhodnutí ČNB respektovat, i když vnímá většinu z posuzovaných stížností jako součást konkurenčního boje, řekl dnes ČTK mediální zástupce firmy Jiří Reichl.

Foto: OVB

 

"Více než polovina stížností se týkala smluv uzavřených našimi bývalými poradci, kteří přešli ke konkurenci nebo ukončili svoji činnost. S některými dokonce vedeme soudní spory," uvedl Reichl.

OVB Allfinanz podle něj přijala od roku 2012 opatření v rámci vnitřního kontrolního systému, která ČNB požadovala. "Navíc dlouhodobě podporujeme oborovou iniciativu vzniku registru smluv životního pojištění a poradců, kteří je sjednávají. Ta má sloužit k identifikaci systematického rušení a přepojišťování smluv," dodal. Firma také přistoupila k personálním změnám na pozicích zprostředkovatelů i managementu.

OVB Allfinanz působí na českém trhu od roku 1993 jako dceřiná společnost německé OVB Holding AG. Má více než 1,3 milionu klientů. Mateřská společnost OVB Holding z německého Kolína nad Rýnem vznikla v roce 1970. Působí prostřednictvím dceřiných firem v dalších 14 zemích Evropy.

Společnost OVB Allfinanz obdržela na jaře 2013 za jiná porušení také velmi tučnou pokutu ve výši dvou milionů korun.

Zajímavé na celém rozhodnutí je ale fakt, že se jedná po velmi dlouhé době o sankci takového rozsahu u velké poradenské společnosti. Jen těžko lze uvěřit tomu, že jiné velké poradenské společnosti netrpí stejnými problémy.

Například lze zmínit (asi největší tuzemskou) poradenskou společnost Partners, která za celou svou historii neobdržela od ČNB žádnou sankci. Přesto se na internetu můžeme setkat prakticky s nekončícími stížnostmi a negativními komentáři jejích zákazníků. Můžeme se tedy jen domýšlet, kde jsou skutečné důvody nulových postihů ze strany ČNB také pro tuto společnost. Je takřka nemožné i přes maximální snahu docílit toho, že v mnohatisícové partnerské síti Partners nedochází ke klamání zákazníků. Přesto však společnost až dosud uniká jakémukoliv postihu.

Líbil se vám tento článek?
+1 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Česká měna dnes nakrátko posílila pod úroveň 26 korun za euro

Česká republika si zavedení základního nepodmíněného příjmu nemůže dovolit, vyplývá ze studie BDO

Schodek důchodového systému se za prvních šest měsíců roku dáles snižoval

Koruna dnes drží svá pointervenční maxima

ČR chce aby příští sídlo EBA bylo v Praze

Vhodná deregulace by mohla zvýšit zisky velkých bank v USA o třetinu



Čti více

Chipotle Mexican Grill vykázala hospodářské výsledky za Q2

Wynn Resorts vykázala své hospodářské výsledky za Q2

Express Scripts vykázala své čtvrtletní výsledky

U.S. Steel reportovala své výsledky za Q2. Akcie posilují o více jak 8 %

AMD vykázala hospodářské výsledky za Q2

Amgen vykázala výsledky za Q2

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.