Čínské automobilky mají ambice prorazit na západní trhy

07:42 | fa ra | Diskuze

Po desetiletí rozvoje, často prostřednictvím koupě zahraniční technologie a know-how nebo prostřednictvím takzvaného benchmarkingu, tedy systematického měření a porovnávání vlastní a zahraniční technologie, mají čínští výrobci aut větší ambice - prodávat na hlavních západních trzích.

Ilustrativní obrázek
Foto: Marianna

Zlepšení designu aut, technologie a marketingu pomohlo automobilkám jako je Geely, GAC Motor a Great Wall Motor získat větší podíl na domácím automobilovém trhu, který je největší na světě.

To jim dává i lepší šance na přežití na trzích v Evropě a v USA, kde panuje silná konkurence, poznamenala agentura Reuters. Kdysi vzdálený cíl získat podíl v některé ze západních bašt by se tak mohlo brzy podařit naplnit. Například čínská automobilka Geely, která vlastní Volvo Cars a Lotus a která vyrábí černé londýnské vozy taxi, má v plánu začít prodávat svá auta v Evropě v roce 2019, v USA pak o rok později.

Průkopníkem v této snaze má být její značka Lynk & Co, kterou Geely zřídila ve Švédsku spolu s firmou Volvo. Geely na západě plánuje prodej pouze takzvaných zelených aut, tedy konvenčních hybridů, hybridů dobíjených ze zásuvky a plně elektrických aut. Primárně chce prodávat auta ve svých vlastních obchodech a přes internet. Této formě dává přednost před tradiční formou prodeje prostřednictvím franšízových prodejců. Mohla by také nabízet auta k pronájmu prostřednictvím modelu předplatného podobného tomu, jaký mají Netflix a Spotify.

Jiná čínská firma GAC Motor, jejíž mateřská společnost Guangzhou Automobile Group je v Číně partnerem automobilek Honda Motor, Toyota Motor a Fiat Chrysler, by mohla předběhnout Geely ve vstupu na americký trh, kam se chystá koncem roku 2019. Na rozdíl od Lynk & Co chce ale prodávat raději prostřednictvím tradiční distributorské sítě franšízových autosalonů.

Čínským automobilkám trvalo roky, než se dostaly tak daleko, a je jisté, že budou čelit nemalým překážkám. "Důležitou překážkou na trzích jako je ten americký jsou předsudky spotřebitelů vůči zboží vyrobenému v Číně," říká jeden z vysoce postavených představitelů marketingové firmy JD Power & Associates Jeff Cai. "Náš průzkum ukázal, že většina spotřebitelů z USA si myslí, že Čína je země třetího světa, která vyrábí zboží nízké kvality."

Velkým problémem je také obchodní přebytek Číny se Spojenými státy, který je v centru zájmu amerického prezidenta Donalda Trumpa. Dovoz aut z Číny by pravděpodobně tento přebytek dál zvýšil.

Lynk & Co chce otevřít svůj vlastní vlajkový obchod v Berlíně v druhé polovině roku 2019 a podobný obchod v San Francisku v roce 2020. V některých amerických státech, které neumožňují přímý prodej, plánuje společnost model prodeje vycházejícího z předplatného, tedy pronájem aut spotřebitelů na základě smluv na dobu jednoho měsíce. Tyto dohody budou zahrnovat pojištění, záruku a další výhody.

GAC Motor podle informovaných zdrojů zvažuje, že by zahájila vpád na západní trhy na severovýchodě USA. Ten je otevřenější zahraničním vozům a sportovně-užitkovým automobilům (SUV), které tam chce firma prodávat. GAC Motor uvedla, že o místě vstupu na americký trh ještě nerozhodla, ale zvažuje spíše vytvoření sítě franšízových prodejců, případně by se připojila k některé již existující skupině prodejců aut. GAC Motor, která se může pochlubit tím, že svou automobilovou technologii vyvinula převážně sama, teď provádí průzkum trhu. Cílem je určit umístění značky a stanovit, které produkty bude v USA prodávat.

Mezi prvními modely prodávanými v USA bude zřejmě také model SUV prodávaný v Číně pod názvem Trumpchi GS8. Vzhledem k politické citlivosti ale bude model pro americký trh přejmenován.

Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Ford testuje třetí generaci autonomního modelu Fusion v oblasti svého domovního Detroitu

Ilustrativní obrázek

Dodávky vozů Škoda meziročně poklesly o 10,5 %

Ilustrativní obrázek

Spotřeba pohonných hmot loni vzrostla. Vyšší zájem o benzínové vozy otočil trend a roste i prodej benzínu

Ilustrativní obrázek

Hyundai a Kia investují 300 milionů USD

Ilustrativní obrázek

Český průmysl chytil německou nemoc. Stavebnictví zamrzlo kvůli tuhé zimě



Čti více
Ilustrativní obrázek

Axalta Coating Systems zvažuje různé možnosti přeměny včetně úplného prodeje podniku

Ilustrativní obrázek

Potvrzujeme nákupní doporučení na akcie Kofoly při cílové ceně 405 Kč

Ilustrativní obrázek

Jaké benefity dnes nabízejí firmy rodičům s dětmi?

Ilustrativní obrázek

Startup Virtooal.com boří poslední výhody kamenných prodejen

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.