Čína zvažuje termín, od kterého zakáže výrobu a prodej aut s tradičním spalovacím motorem

18:28 | fa ra | Diskuze

Čína začala zkoumat, odkdy zakázat výrobu a prodej aut s tradičním spalovacím motorem. Uvedla to tisková agentura Nová Čína s odvoláním na vyjádření náměstka ministra průmysl Sin Kuo-pina. Čína je největším automobilovým trhem světa.

Ilustrační foto
Foto: Marianna

Sin zatím neposkytl žádné detaily o tom, kdy by měl být takový zákaz zaveden. Británie a Francie již oznámily, že zakážou nové vozy na benzin a naftu od roku 2040. Čína zatím stanovila pouze systém kvót, jak velký podíl musí mít elektrické a hybridní vozy na celkové výrobě automobilek v zemi.

"Některé země si stanovily časový harmonogram, kdy ukončit výrobu a prodej tradičních aut se spalovacím motorem," řekl Sin na automobilovém fóru. "Ministerstvo také zahájilo příslušný průzkum a učiní takový časový plán s příslušnými odděleními. Tato opatření určitě přinesou výrazné změny v rozvoji našeho automobilového průmyslu," dodal.

Zákaz prodeje vozů s naftovým a benzinovým motorem by také měla výrazný dopad na poptávku po ropě v Číně, která je druhým největším konzumentem této suroviny na světě. Minulý měsíc státní ropná firma China National Petroleum Corp. (CNPC) uvedla, že poptávka po energii v Číně dosáhne svého vrcholu v roce 2040, o pět let později než se doposud čekalo, protože roste poptávka po pohonných hmotách.

Čína loni překonala Spojené státy a stala se největším trhem s elektrickými auty na světě. Prodej elektrických vozů nebo hybridních vozů s elektrickým a benzinovým pohonem proti roku 2015 stoupl o 50 procent na 336.000 vozů a na celosvětovém prodeji měla Čína podíl 40 procent. V USA se prodalo 159.620 elektrických a hybridních vozů.

Peking podporuje vývoj elektrických vozů dotacemi na výzkum a pobídkami pro kupce v objemu miliard dolarů. Rozhodl se však přejít na systém kvót, který přenáší finanční náklady na automobilky. Podle navrhovaných kvót musí příští rok elektrické a hybridní vozy činit nejméně osm procent celkové výroby každé automobilky. V dalším roce se tento podíl má zvýšit na deset procent a v roce 2020 na 12 procent. Automobilky, kterým se nepodaří splnit tento cíl, si budou moci koupit kredity od konkurentů, kteří budou mít přebytek. Do roku 2025 pak mají mít elektrické a dobíjecí hybridní vozy na výrobě automobilek v Číně až pětinový podíl.

Peking také nařídil státním energetickým firmám, aby urychlily instalaci dobíjecích stanic, a zvýšily tak přitažlivost elektrických vozů, napsaly agentury AP a Reuters.

Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Renault se chystá spolupracovat na elektromobilitě s čínskou společností JMEV

Ilustrativní obrázek

Výroba čínského průmyslu rostla v květnu nejpomaleji za 17 let

Ilustrativní obrázek

Ford testuje třetí generaci autonomního modelu Fusion v oblasti svého domovního Detroitu

Ilustrativní obrázek

Dodávky vozů Škoda meziročně poklesly o 10,5 %

Ilustrativní obrázek

Spotřeba pohonných hmot loni vzrostla. Vyšší zájem o benzínové vozy otočil trend a roste i prodej benzínu

Ilustrativní obrázek

Hyundai a Kia investují 300 milionů USD



Čti více
Ilustrativní obrázek

ThyssenKrupp jedná o koupi firmy Kloeckner

Ilustrativní obrázek

Wall Street klesá

Ilustrativní obrázek

Intuit reportuje pozitivní výsledky za 4Q FY 19

Ilustrativní obrázek

Ross Stores reportuje hospodářské výsledky, výhled EPS na následující kvartál pod očekáváním

Ilustrativní obrázek

salesforce.com přichází s pozitivními výsledky, společnost zvyšuje odhad tržeb na FY

Ilustrativní obrázek

Společnost Gap reportovala výsledek svého hospodaření za 2QFY20

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.