České podniky v aréně sociálních sítí a nejnovějších technologií

17:17 | M Z | Diskuze

K internetu byly v roce 2018 připojeny již čtyři pětiny českých domácností (81 %) a podobný podíl domácností vlastnil počítač (78 %).

Ilustrativní obrázek
Foto: Český statistický úřad

 Počet Čechů starších 16 let, kteří využívali sociální sítě, překročil padesátiprocentní hranici. Jak využívají komunikační kanál sociálních sítí české podniky? I na to zná ČSÚ odpovědi.

Přesně polovina zaměstnanců měla v roce 2018 v práci přístup na počítač, 43 % z nich s přístupem na internet. Například ve Švédsku používalo počítač s internetem již 76 % zaměstnanců. Více jak čtvrtina (27 %) zaměstnanců v ČR se mohla na světovou informační dálnici dostat prostřednictvím služebního telefonu, tabletu nebo notebooku.

Vlastní profil na sociálních sítích mělo v loňském roce přes 40 % firem s více jak deseti zaměstnanci. Celkem 83 % tuzemských podniků disponovalo v roce 2018 vlastními webovými stránkami, v roce 2002 to bylo jen 56 procent. V porovnání se zeměmi EU jsme na tom poměrně dobře, řadíme se do horní poloviny žebříčku. Proti premiantovi – Finsku s 96 % sice zaostáváme, ale například v Bulharsku má vlastní web jen 51 % a v Rumunsku 44 % firem.

Prostřednictvím vlastního webu prodávalo v roce 2017 zboží a služby 19 % českých podniků. Nepřekvapí, že nejčastěji se jednalo o firmy podnikající v cestovním ruchu (66 %) nebo ubytovací zařízení (63 %). Nejméně se online prodej využíval ve stavebnictví (4 %).

Sociální sítě využívalo v loňském roce již 44 % firem, a to především Facebook a LinkedIn (42 %). Na tomto poli zaznamenaly české podniky za několik posledních let velký skok dopředu, v porovnání s rokem 2013, kdy vlastní profil na sociálních sítích spravovalo jen 15 % z nich.

Bod zlomu: rozvoj 3D technologií 
Velkou technologickou inovaci poslední doby představuje 3D tisk. V roce 2017 tuto technologii využívala již čtyři procenta domácích podniků, především v odvětvích zabývajících se výzkumem a vývojem (37 %), v elektronickém (27 %) a v automobilovém průmyslu (21 %). V celoevropském průměru jsme v aktivním využívání 3D tisku přesně uprostřed, lídry jsou opět skandinávské země – ve Finsku využívá potenciál aditivní výroby 6,5 % a v Dánsku 6,2 % podniků.

Zdroj:Český statistický úřad
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Morgan Stanley snižuje cílovou cenu pro akcie ČEZ na 556 z předchozích 566

Ilustrativní obrázek

OMV mění plastový odpad v ropu

Ilustrativní obrázek

IBM a ERGO Aktiv pomáhají lidem po mrtvici

Ilustrativní obrázek

Praha 7 se zapojila do systému chytré komunikace, vybrala si mobilní rozhlas

Ilustrativní obrázek

Úspěchy a pověst našich IT odborníků v severní Americe?

Ilustrativní obrázek

Počet prodaných vozů značky Audi v dubnu meziročně poklesl o 12,8 %



Čti více
Ilustrativní obrázek

Komentář BHS k vývoji cen pohonných hmot a ropy

Ilustrativní obrázek

Ropný trh by mohl čelit nedostatečné nabídce v dalším čtvrtletí

Ilustrativní obrázek

Cena pohonných hmot roste. Řidičům se však blýská na lepší časy

Ilustrativní obrázek

Zlato v roce 2019 – Vítěz mezi drahými kovy?

Ilustrativní obrázek

Roste riziko ropného šoku

Ilustrativní obrázek

Čína podala oficiální protest proti rušení výjimek ze sankcí při odběru íránské ropy

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.