Češi se vrací k zavařování, poptávka po zboží pro konzervaci potravin roste

10.09.2016 15:54 | fa ra | Diskuze

Zavařování letos opět nabývá na oblibě. Podle prodejců výrazně vzrostla poptávka po zavařovacích hrncích a dalších potřebách pro tepelnou konzervaci potravin.

Foto: Un Bolshakov

Kvůli dobré úrodě hub lidé více kupují i sušičky potravin. Vyplývá to z ankety ČTK mezi obchodníky.

Zavařování potravin je typicky českou aktivitou, kterou nyní podporuje celosvětová módní vlna domácího vaření. To se podle obchodníků s elektrem výrazně odráží i na letošní vysoké poptávce po moderních zavařovacích hrncích. "U parních, plně automatických hrnců evidujeme v poslední době skutečně velký zájem, jen za poslední dva měsíce jsme jich prodali stovky kusů," uvedl ředitel nákupu Expert Elektro Ladislav Pospíšil.

Zavařování zažívá velký technologický pokrok. Staré a těžké zavařovací kastroly s rtuťovými teploměry a utěrkami na dně rychle ustupují moderním hrncům. Ty jsou plně automatické, s LCD displejem, díky kterému lze plynule a přesně nastavit čas i teplotu, kterou hlídá čidlo uvnitř. V jednom hrnci se dá najednou konzervovat až 18 sklenic.

Prodejny Euronics registrují růst zájmu o zavařovací hrnce meziročně o více než 30 procent. "A u sušiček ovoce, zejména i díky skvělé letošní úrodě hub, je nárůst téměř dvojnásobný ve srovnání s loňským rokem," řekla mluvčí Euronicsu Lenka Mastešová.

Také podle Michaly Gregorové z e-shopu Mall.cz je zavařování jedním z letošních trendů, prodej zavařovacích hrnců v obchodě stoupl v létě o desítky procent. "Souvisí to se stále větším důrazem, který zákazníci kladou na zdravý životní styl a také původ potravin, které konzumují," uvedla. Média podle ní v poslední době často píší o malých výrobcích marmelád, což zákazníky inspiruje k vlastním pokusům. Podle předsedy Ovocnářské unie Martina Ludvíka obecně Češi nejvíce zavařují právě marmelády.

Na vyhledavači slev Skrz.cz jsou letos oblíbené designové zavařovací sklenice. "Ke sklenicím si lidé pořizují také sady speciálních dekorativních ozdob pro vyšší estetický dojem z hotového domácího výrobku," uvedl ředitel vyhledávače Petr Kováčik.

Internetový obchod Kasa.cz plánuje kvůli rostoucí poptávce zařadit do nabídky zavařovací sklenice a potřeby pro zpracování úrody. "Obecně rozšiřujeme sortiment produktů pro výrobu domácích potravin např. jogurtů, nebo zmrzlin, případně raw stravy, které dnes získávají velkou vlnu popularity," uvedl produktový manažer Kasa.cz Petr Štursa.

Zdroj:čtk
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrační foto

Francie trpí nedostatkem másla, pro její tradiční kuchyni je nepostradatelné

Rozloha zemědělských pozemků pro pěstování bioplodin v EU roste

Ilustrační foto

Turecko je vinařskou velmocí, přestože muslimové alkohol nekonzumují

Čeští producenti drůbeže a násadových vajec mohou obnovit vývoz do Ruska

Ilustrační foto

Makadamové ořechy jsou novým hitem zemědělců v JAR

Ilustrační foto

Ekologové nabádají Australany: Jezte klokany



Čti více

Katarská krize ohrožuje spolupráci zemí v Golfském zálivu

Maxim Oreškin: Dohoda OPEC poškozuje ruskou ekonomiku

Katar: Prodloužení dohody zemí OPEC pomůže dále stabilizovat trh

Baker Hughes: Počet činných vrtů v USA v týdnu vzrostl o 8

Exxon, Shell a BP hodlají spolupracovat na snížení emisí u zemního plynu

TransCanada omezí do konce listopadu dodávky ropy pomocí ropovodu Keystone

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.