Češi se vrací k zavařování, poptávka po zboží pro konzervaci potravin roste

10.09.2016 15:54 | fa ra | Diskuze

Zavařování letos opět nabývá na oblibě. Podle prodejců výrazně vzrostla poptávka po zavařovacích hrncích a dalších potřebách pro tepelnou konzervaci potravin.

Foto: Un Bolshakov

Kvůli dobré úrodě hub lidé více kupují i sušičky potravin. Vyplývá to z ankety ČTK mezi obchodníky.

Zavařování potravin je typicky českou aktivitou, kterou nyní podporuje celosvětová módní vlna domácího vaření. To se podle obchodníků s elektrem výrazně odráží i na letošní vysoké poptávce po moderních zavařovacích hrncích. "U parních, plně automatických hrnců evidujeme v poslední době skutečně velký zájem, jen za poslední dva měsíce jsme jich prodali stovky kusů," uvedl ředitel nákupu Expert Elektro Ladislav Pospíšil.

Zavařování zažívá velký technologický pokrok. Staré a těžké zavařovací kastroly s rtuťovými teploměry a utěrkami na dně rychle ustupují moderním hrncům. Ty jsou plně automatické, s LCD displejem, díky kterému lze plynule a přesně nastavit čas i teplotu, kterou hlídá čidlo uvnitř. V jednom hrnci se dá najednou konzervovat až 18 sklenic.

Prodejny Euronics registrují růst zájmu o zavařovací hrnce meziročně o více než 30 procent. "A u sušiček ovoce, zejména i díky skvělé letošní úrodě hub, je nárůst téměř dvojnásobný ve srovnání s loňským rokem," řekla mluvčí Euronicsu Lenka Mastešová.

Také podle Michaly Gregorové z e-shopu Mall.cz je zavařování jedním z letošních trendů, prodej zavařovacích hrnců v obchodě stoupl v létě o desítky procent. "Souvisí to se stále větším důrazem, který zákazníci kladou na zdravý životní styl a také původ potravin, které konzumují," uvedla. Média podle ní v poslední době často píší o malých výrobcích marmelád, což zákazníky inspiruje k vlastním pokusům. Podle předsedy Ovocnářské unie Martina Ludvíka obecně Češi nejvíce zavařují právě marmelády.

Na vyhledavači slev Skrz.cz jsou letos oblíbené designové zavařovací sklenice. "Ke sklenicím si lidé pořizují také sady speciálních dekorativních ozdob pro vyšší estetický dojem z hotového domácího výrobku," uvedl ředitel vyhledávače Petr Kováčik.

Internetový obchod Kasa.cz plánuje kvůli rostoucí poptávce zařadit do nabídky zavařovací sklenice a potřeby pro zpracování úrody. "Obecně rozšiřujeme sortiment produktů pro výrobu domácích potravin např. jogurtů, nebo zmrzlin, případně raw stravy, které dnes získávají velkou vlnu popularity," uvedl produktový manažer Kasa.cz Petr Štursa.

Zdroj:čtk
Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Ve finančnictví a službách nyní rostou platy meziročně o více jak 10 %

Ilustrační foto

Poznáte pravý kaviár? Čeští a japonští vědci přišli, jak na to

Význam Afriky pro český export dále roste

Ilustrační foto

Rekultivace krajiny po těžbě uhlí na Mostecku: V místě těžby se pasou krávy

Ilustrační foto

Jablka jsou na trhu celý rok. Jak je to možné?

Letošní jarní mrazy poškodily úrodu brambor a papriky, varují zemědělci



Čti více

Americké ocelárenské akcie posilují kvůli možnému zavedení cel na čínskou ocel

Ilustrační foto

Evropští provozovatelé plynovodů varují před Nord Stream 2. Je to jen strach z konkurence?

Ilustrační foto

Rosněfť se chce stát třetím největším těžařem zemního plynu na světě

Cena zlata se propadla po prudkém nárůstu objemů

Ukrajina se bojí, že s novým plynovodem ztratí pozici tranzitní země

Cena ropy neroste a neroste

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.