Češi projevují silnou touhu po cestování

15:15 | E V | Diskuze

Zhruba 86 % dotázaných Čechů bude investovat do cestování, které se tak umístilo na první příčce investičních plánů Čechů dle průzkumu BNP Paribas Cardif Pojišťovny.

Ilustrativní obrázek
Foto: Aspen.PR

Druhou naší nejčastěji plánovanou investicí je se 77 % zařizování domácnosti, tedy nákup nového nábytku, elektrospotřebičů, bytových doplňků nebo rekonstrukce nemovitosti.

Průzkum, který byl zrealizován na vzorku 26 000 lidí ve 26 zemích, poodkrývá investiční plány lidí v jednotlivých zemích. „Po cestování nejvíce touží lidé v Rusku, kde za své cesty plánuje utrácet 89 % respondentů, Portugalci vyjádřili touhu cestovat ve stejné míře jako Češi 86 %, Poláci jen o něco méně (85 %) a nejméně ze srovnávaných zemí Belgičané. Zařizování domácnosti a rekonstrukci plánuje dle průzkumu 77 % Čechů, více už je to jenom v Polsku a Rusku,“ říká Viktor Houška z BNP Paribas Cardif Pojišťovny.

 

69 % Čechů plánuje investovat do zdraví či vzdělávání

Velké procento našeho národa také hodlá investovat do zdravotní péče, ať už své či někoho z rodiny. Nejvíce se na zdraví zaměří opět v Rusku, kde takovou investici plánuje 80 % dotázaných, v Polsku pak 74 %, v Portugalsku 73 % a v Turecku 72 % respondentů.

Co se týče vzdělávání dětí, chce do něj investovat 69 % Čechů, což je skoro nejvíce ze všech sledovaných zemí. Více pak pouze v Turecku, kde uvažuje o investici do lepšího vzdělání svých dětí 79 % dotázaných. V Německu je to pouze 38 %.

 

Nejméně se nám chce investovat do stěhování a zahájení vlastního podnikání

Naopak pouze 27 % Čechů v průzkumu odpovědělo, že plánují investovat do stěhování, ať už do jiné země či pouze města. Podobně jsme na tom s investováním do rozjetí vlastního byznysu.  Do něj je ochotno investovat 30 % českých respondentů. Pro srovnání s našimi sousedy – u Poláků je to významně, a to o 20 % více.

 

 

 

O průzkumu

Pojišťovna BNP Paribas Cardif realizovala průzkum na vzorku 26 000 lidí ve 26 zemích na třech kontinentech (Evropa, Latinská Amerika a Asie). Cílem bylo posoudit potřebu osobního pojištění a analyzovat změny spotřebitelského chování a očekávání vůči pojištění. Průzkum provedla výzkumná agentura Ipsos.

Zdroj:Petr Jarkovský, ASPEN.PR s.r.o.
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Jako za války. Co způsobil koronavirus a jak rozhýbat ekonomiku?

Ilustrativní obrázek

Co jako první zkontrolovat po přestěhování do nového bytu?

Ilustrativní obrázek

Jak evropští podnikatelé reagují na změny na trhu, aby získali konkurenční výhodu

Ilustrativní obrázek

4 rady při stavbě či rekonstrukci v nejisté době

Ilustrativní obrázek

Odklad splátek a prodloužení bezpoplatkových akcí



Čti více
Ilustrativní obrázek

Saúdská Arábie a Rusko dnes budou jednat ohledně snížení těžby ropy

Ilustrativní obrázek

Frankfurtská burza roste

Ilustrativní obrázek

Asijské indexy dnes spíše rostou; globální data za covid-19 a očekávání schůzky OPEC+

Ilustrativní obrázek

Index Dow Jones uzavírá seanci růstem o 3,44%

Ilustrativní obrázek

Německý DAX ve středu klesá

Ilustrativní obrázek

Asijské trhy převážně v záporu

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.