Češi při nakupování nejvíce ocení ochotný personál, štvou je fronty. Obchodníci je začínají sofistikovaně měřit

19:19 | M Z | Diskuze

České zákazníky podle průzkumu agentury Rondo Data v obchodech nejvíce naštvou dvě věci:

Ilustrativní obrázek
Foto: Blue dynamic

Neochotný či neproškolený personál (34 %) a fronty na pokladnách (32 %). Nejvíce je pak potěší ochotný a příjemný personál (51 %), slevy (20 %) či dárek k nákupu (17 %).

Nejpříjemnější je dle průzkumu personál v obchodech s elektronikou (19,9 %), obchodech s oblečením a doplňky (19,3 %) a ochodech s hračkami (18,7 %). Negativně naopak hodnotí chování prodavačů a dalších zaměstnanců v obchodech s potravinami a sportovními potřebami.

„Personál to v dnešní době nemá jednoduché. Obchody mají na pultech stovky produktů, ke kterým je potřeba mít informace. O složení, materiálu či stále se vylepšujících funkcích. Zákazník je stále náročnější a často přichází do obchodu s konkrétní představou a má o poptávaném produktu nastudováno více než prodavač,“ říká Karel Pecl ze společnosti Blue Dynamic, která se specializuje na implementaci chytrých systémů pro retailové firmy. „Majitelé obchodů tak nutí investovat více do řešení, ve kterých prodejce rychle dohledá požadované informace, stejně tak do systematického proškolování personálu či motivačních složek ke mzdám,“ dodává Karel Pecl.

Z průzkum Rondo Data dále plyne, že vedle neochotného a neproškoleného personálu (34 %) naštvou české zákazníky také fronty na pokladně (32 %), špatná kvalita produktu (10 %) a nedostatek zboží či chybějící produkt, pro které si do obchodu přišli (9 %).

„Zákazník, který dlouho čeká ve frontě může být v prodejně dané značky také naposled. Mohu potvrdit, že tuto otázku čeští obchodníci řeší stále častěji. Technologie se naštěstí velice rychle zdokonalují, dnes není problém měřit a vyhodnocovat délku fronty, čas strávený ve frontě i související změnu nálady nakupujících. Prodejci pak na tyto analýzy mohou adekvátně reagovat. Kromě řízení front nové systémy poskytují tzv. digitální demografická data, a tak má obchodník přesné informace o tom, kdo navštěvuje jeho prodejny,“ prozrazuje Karel Pecl.

 „Chybějící produkt na prodejně, pro který si zákazník přišel je také nešťastná situace. Aby tyto situace nastávaly co nejméně, pomáhá umělá inteligence řídit a optimalizovat skladové zásoby na centrálních skladech i samotných prodejnách. Tím se obchodník může vyhnout nedostatku stejně jako nadbytku zboží a v něm utopených peněz,“ dodává Karel Pecl.

Zdroj:Michal Hoblík, ASPEN.PR s.r.o.
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Centrální banky vyloží karty. Bude agresivnější Fed nebo ECB?

Ilustrativní obrázek

Akciové trhy - denní zpráva 22.7.2019

Ilustrativní obrázek

SoftwarePro otevírá spolupráci s partnery.

Ilustrativní obrázek

J&T Banka Bond Weekly: 22/7/2019



Čti více
Ilustrativní obrázek

Obilí bude více než vloni

Ilustrativní obrázek

Frankfurtská burza na počátku dne posiluje

Ilustrativní obrázek

Asijsko-pacifický region v červených číslech při pondělní seanci

Ilustrativní obrázek

Americké indexy se na pozadí incidentu v Hormuzském průlivu stočily do záporu

Ilustrativní obrázek

Ropa posiluje v reakci na sestřelení íránského dronu

Ilustrativní obrázek

Zlato dnes zdražilo nejvýše za více než 6 let. Na vině jsou centrální banky

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.