Češi pochybují o označení BIO a fair trade. Až 80 % si ale myslí, že značkám lež stejně projde

21:33 | Redakce W4T | Diskuze

Téměř polovina Čechů věří, že výrobky jsou záměrně vyráběny tak, aby se po skončení záruční lhůty pokazily (42 %), stejně tak, že BIO certifikáty uvedené na obalu nejsou pravdivé (58 %). Vyplynulo to ze společného průzkumu agentur NMS Market Research a PR.Konektor.

Ilustrativní obrázek
Foto: Public Domain

Podobně jako BIO značky dopadlo neslavně i označení fair trade, kterému nevěří 56 % dotázaných. Až 80 procent lidí si navíc myslí, že značkám projde, když zákazníkům neříkají pravdu, jinak je ale důvěra ve značky obecně vysoká (67 %). Podle Rostislava Starého z agentury Konektor Social, potvrzují výsledky nutnost pracovat dlouhodobě s reputací značky.

Obecně se ale důvěra lidí ve značky za posledních pět let příliš nezměnila, tak to alespoň uvedlo 42 procent ze všech dotázaných, u čtvrtiny pak dokonce vzrostla. Nejvíce důvěřujeme značkám z oblasti domácích spotřebičů (81 %), automobilového průmyslu (80 %) a elektroniky (77 %). U posledně jmenovaných důvěra zákazníků neklesá ani po mediálně známých kauzách (Apple má za sebou skandál se snižováním výkonosti iPhonů a největší konkurent Samsung problémy se vznícením baterií u svého modelu Note 7).

„Elektronika a automobilový průmysl se mohou zdát jako neotřesitelné oblasti – i přes jeden z největších skandálů historie automobilismu ve formě Dieselgate automobilkám věří drtivá většina z nás. Stejně je to s Applem a kauzou, že cíleně zpomaluje starší iPhony, ale i tak jich prodá rekordní množství kusů. Tyto značky dlouhodobě pracují na své image, kterou otřese opravdu máloco. Ne každý brand však volí podobný přístup, ne každý brand tak má šanci být vnímaný jako důvěryhodný leader, kontroverzní publicitě navzdory,“ uvedl Starý. „Příkladem nám může být třeba Bubble Tea a kauza se složením jejich nápojů. Sázka na prakticky jedinou formu budování brandu skrze influencery se nakonec ukázala být ne příliš šťastnou cestou a značka tím silně utrpěla,“ vysvětluje Starý. U respondentů se po kauze vztah ke značce zhoršil (31 %), výrobky omezilo nebo úplně přestalo nakupovat 30 % dotázaných.

Dodržování férových pravidel patří mezi další oblasti, ve kterých Češi značkám příliš nevěří. Například tomu, že brandy dodržují zásady společenské odpovědnosti (CSR programy) nedůvěřuje 63 procent z dotázaných. Více než polovina respondentů (58 %) nevěří u výrobků označení BIO, podobně to dopadlo i s na obalu uvedenými fair-trade zásadami, kterým nevěří 56 procent Čechů.

Češi ale podle průzkumu na značky přehnaně netrpí. Výběr mezi nimi je pro lidi důležitý zejména v případě větších investic. „Pro zákazníky je rozhodování mezi značkami vůbec nejdůležitější při výběru automobilů, kde hraje brand klíčovou roli pro 35 procent dotázaných, u bankovních institucí jsme na 33 procentech. To potvrzuje, že se lidé u dlouhodobějších investic více zaměřují na známé značky, které jim evokují kvalitu,“ říká Kamil Kunc, Client Service

Manager agentury NMS Market Research. „Poměrně překvapivým zjištěním je, že pro 32 procent lidí není značka důležitá při výběru oblečení,“ dodává.

Zdroj:PR.Konektor a NMS Market Research
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Špatná úroda obilovin povede ke zdražování. Sklizeň řepky je nad svým desetiletým průměrem

Ilustrativní obrázek

Koktejl po vietnamsku je vylepšená národní polévka

Ilustrativní obrázek

Kambodžské tarantule ohrožuje odlesňování a labužníci

Ilustrativní obrázek

„Nejšpinavější“ potravinou z kategorie ovoce a zelenina jsou letos opět jahody

Ilustrativní obrázek

Chcete žít déle a zdravěji? Pijte kávu čtyřikrát denně, radí lékaři

Ilustrativní obrázek

Evropská komise navrhla zákaz praxe dvojí kvality potravin



Čti více
Ilustrativní obrázek

Pražská burza v červeném

Ilustrativní obrázek

Akcie napříč Asií oslabovaly

Ilustrativní obrázek

Akciový výhled 20.11.2018

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.