Češi barvu svého auta příliš neřeší, veselé velikonoční barvy přesto lehce získávají na oblibě

16:16 | E V | Diskuze

Velikonoce jsou o tradicích a barvách, u aut jsou Češi na barvy skoupí.

Ilustrativní obrázek
Foto: AAA Auto

Přestože roste podíl metalických laků a mírně přibývá extravagantních barev, jako jsou zelené nebo oranžové metalízy, většina vozů je ale stále v konzervativním spektru. 24% aut prodaných v síti AAA AUTO je v mnoha odstínech šedé, 18% v bílé a 15% v černé. Vyplynulo to z prodejní analýzy největšího prodejce ojetých aut AAA AUTO ze vzorku 40 000 prodaných vozů za polední rok.

Barva vozu není pro většinu zákazníků zásadním faktorem při výběru vozu. Většina zákazníků si tak radši vybere technicky kvalitní vůz bez ohledu na to, jakou má barvu. Barva je důležitá maximálně pro 10 % zákazníků. Pro mnohé to možná bude znít překvapivě, ale barvu vozu řeší častěji muži než ženy,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO. I proto patří mezi nejprodávanější barvy vozů již řadu let stříbro- šedá (24%), bílá (18%) a černá (15%). „Tento trend je pak daleko zřejmější u levnějších vozů, kde zákazníci řeší až na výjimky jen stav vozu. Maximálně mají dva nebo tři odstíny, které určitě nechtějí. U dražších nebo zánovních aut pak zákazníci častěji trvají i na barvě, kterou preferují,“ doplnila Topolová.

Malá část zákazníků, která požaduje extravagantní barvy, má obvykle zcela konkrétní představu, ze které nechtějí slevit. Naopak například červená bez metalízy je specifická tím, že jí jen málo akceptují muži a je více oblíbená u ženského zákaznického publika.

Z toho vyplývá i délka, za jakou dobu se auto v autobazaru prodá. Rychle se prodává šedá bez metalízy a černá. Základní modrá se prodává o 5 dní déle, a to i přesto, že jsou takové vozy levnější. Asi o 10 dní déle se pak prodává spektrum nejčastějších barev – černá, šedá metalíza, modrá metalíza a bílá. Z běžných barev se nejdéle prodává červená bez metalízy, a to o 14 dní déle než šedá nebo černá. „Obecně se dá říci, že delší dobu si svého majitele hledají vozy, které jsou v tzv. základních barvách, nebo naopak v barvách extravagantních, jako jsou zlaté nebo růžové celo-polepy. Špatně se prodává naopak oranžová bez metalízy nebo žlutá. S bílou je to někdy hop a někdy trop. Na obyčejných autech je to nevýhoda, na luxusních je naopak oblíbená. Velice oblíbený odstín je například i žlutá Kurkuma metalíza od Volkswagenu nebo Modrá Race u Škodovky,“ uzavřela Topolová.

Zdroj:Lucie Brychtová, AURES Holdings a.s.
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

S koronavirem na ústupu trh s ojetinami po dlouhém poklesu roste

Ilustrativní obrázek

Luxusu se v ojetinách daří navzdory pandemii

Ilustrativní obrázek

Barometr trhu ojetin za únor 2021

Ilustrativní obrázek

Barometr trhu ojetých aut v roce 2020

Ilustrativní obrázek

Nabídka ojetin se v listopadu opět výrazně ztenčila

Ilustrativní obrázek

Kvůli Covidu přibývá nekalých praktik při prodeji ojetin do bazarů



Čti více
Ilustrativní obrázek

Frankfurtská burza otevřela v zisku

Ilustrativní obrázek

Asie obchodovala smíšeně, výrobce čipů TSMC oznámil výsledky a očekává větší investice

Ilustrativní obrázek

Klíčové centrální banky tisknou peníze jako o závod

Ilustrativní obrázek

Německý DAX se drží nuly, SAP a Covestro zvýšily celoroční výhled

Ilustrativní obrázek

Asijský trh převážně v zeleném

Ilustrativní obrázek

Německá burza zahajuje mírným růstem

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.