Budoucnost pracovní komunikace? Umělá inteligence bude brzy radit, jak efektivně pořádat schůzky

14:14 | E V | Diskuze

Umělá inteligence (AI) a strojové učení již zasahují nebo v nejbližší době vstoupí do mnoha oblastí našeho běžného i pracovního života.

Ilustrativní obrázek
Foto: Audiopro

Budou zasahovat také do analýzy a plánování pracovních jednání, kde například zhodnotí stávající schůzky a navrhnou optimální délku, čas i složení těch příštích, říká studie společnosti Lifesize 2019 Impact of Video Conferencing Report. Stále větší roli v každodenní práci bude hrát také videokomunikace. Dle studie si až 51 % zaměstnanců myslí, že videokonference budou v každodenní práci stejně důležité či důležitější než AI, 55 % je toho názoru, že budou hrát zásadnější roli než automatizace a robotika a 69 %, že zastíní hlasové asistenty.

„Systémy pro videokonference mají již nyní možnosti, jak zásadně analyzovat proběhlé pracovní schůzky a v reálném čase navrhovat zlepšení. Lidský faktor samozřejmě bude vždy zásadní, ale blesková analýza velkého množství dat umožní pracovat efektivněji,“ říká Andrej Hronec, zástupce společnosti Lifesize v ČR.

Umělá inteligence již pomáhá naší pracovní komunikaci - od potlačení šumu v pozadí hovoru či videohovoru až po rozpoznávání hlasu a obličeje, které dokáže správně přiřadit účastníkům diskuse. Dokonce i správci systému těží z výhod strojového učení, které pomáhá při monitorování sítí a připojení koncových bodů pro zvýšení spolehlivosti a výkonu.

Vzhledem k tomu, že pokročilá videokonferenční řešení používají cloud, mají jejich uživatelé neustálý přístup k obrovskému množství informací o proběhlých schůzkách. Tato data, podporovaná umělou inteligencí a strojovým učením, umožňují zvyšovat účinnost schůzek. Nástroje strojového učení umějí generovat na základě analýzy dat o všech realizovaných schůzkách optimální parametry každého setkání - termín, čas, délku trvání, ale i volbu účastníků a témat.

Ukazuje se také, že efektivní videokomunikace zvyšuje produktivitu, když dokáže jednoduše spojit týmy, které nejsou v danou chvíli pohromadě, snížit cestovní výdaje a zjednodušit způsob, jakým se zaměstnanci setkávají se zákazníky, partnery i mezi sebou. Další nové technologie jako je umělá inteligence a rozšířená realita navíc výrazně zlepšují zážitek ze sledování videa.

Zdroj:Petr Jarkovský, ASPEN.PR s.r.o.
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Světové banky snižují bonusy svým zaměstnancům

Ilustrativní obrázek

V Česku ubylo o třetinu smrtelných pracovních úrazů.

Ilustrativní obrázek

5 nejčastějších lží o podnikání na mateřské dovolené

Ilustrativní obrázek

Zvýšení minimální mzdy daňovým pohledem

Ilustrativní obrázek

Komentář společnosti Randstad k prosincové míře nezaměstnanosti

Ilustrativní obrázek

UBS zruší až 500 pracovních míst



Čti více
Ilustrativní obrázek

Vloni si lidé sjednali o 17 % méně hypoték.

Ilustrativní obrázek

Aktivistický akcionář Stock Spirits opět žádá odchod nejdéle sloužících členů správní rady

Ilustrativní obrázek

Proč lidé na přelomu roku nejčastěji měnili práci?

Ilustrativní obrázek

Intel doručil historicky nejlepší výsledky

Ilustrativní obrázek

Moneta je připravena přispět do Národního rozvojového fondu 30 % zisku, řekl CEO Spurný v rozhovoru

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.