Budoucnost pracovní komunikace? Umělá inteligence bude brzy radit, jak efektivně pořádat schůzky

14:14 | E V | Diskuze

Umělá inteligence (AI) a strojové učení již zasahují nebo v nejbližší době vstoupí do mnoha oblastí našeho běžného i pracovního života.

Ilustrativní obrázek
Foto: Audiopro

Budou zasahovat také do analýzy a plánování pracovních jednání, kde například zhodnotí stávající schůzky a navrhnou optimální délku, čas i složení těch příštích, říká studie společnosti Lifesize 2019 Impact of Video Conferencing Report. Stále větší roli v každodenní práci bude hrát také videokomunikace. Dle studie si až 51 % zaměstnanců myslí, že videokonference budou v každodenní práci stejně důležité či důležitější než AI, 55 % je toho názoru, že budou hrát zásadnější roli než automatizace a robotika a 69 %, že zastíní hlasové asistenty.

„Systémy pro videokonference mají již nyní možnosti, jak zásadně analyzovat proběhlé pracovní schůzky a v reálném čase navrhovat zlepšení. Lidský faktor samozřejmě bude vždy zásadní, ale blesková analýza velkého množství dat umožní pracovat efektivněji,“ říká Andrej Hronec, zástupce společnosti Lifesize v ČR.

Umělá inteligence již pomáhá naší pracovní komunikaci - od potlačení šumu v pozadí hovoru či videohovoru až po rozpoznávání hlasu a obličeje, které dokáže správně přiřadit účastníkům diskuse. Dokonce i správci systému těží z výhod strojového učení, které pomáhá při monitorování sítí a připojení koncových bodů pro zvýšení spolehlivosti a výkonu.

Vzhledem k tomu, že pokročilá videokonferenční řešení používají cloud, mají jejich uživatelé neustálý přístup k obrovskému množství informací o proběhlých schůzkách. Tato data, podporovaná umělou inteligencí a strojovým učením, umožňují zvyšovat účinnost schůzek. Nástroje strojového učení umějí generovat na základě analýzy dat o všech realizovaných schůzkách optimální parametry každého setkání - termín, čas, délku trvání, ale i volbu účastníků a témat.

Ukazuje se také, že efektivní videokomunikace zvyšuje produktivitu, když dokáže jednoduše spojit týmy, které nejsou v danou chvíli pohromadě, snížit cestovní výdaje a zjednodušit způsob, jakým se zaměstnanci setkávají se zákazníky, partnery i mezi sebou. Další nové technologie jako je umělá inteligence a rozšířená realita navíc výrazně zlepšují zážitek ze sledování videa.

Zdroj:Petr Jarkovský, ASPEN.PR s.r.o.
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Jak být úspěšný v IT?

Ilustrativní obrázek

Ranní restart 22.1.2021

Ilustrativní obrázek

Grafika a její úroveň v Česku

Ilustrativní obrázek

6 trendů, které budou formovat svět produktového managementu v roce 2021

Ilustrativní obrázek

K zachování zaměstnanosti napomůže existence funkčního systému dalšího vzdělávání

Ilustrativní obrázek

Výběr firemních zařízení pro zaměstnance není jen rozhodnutím IT oddělení



Čti více
Ilustrativní obrázek

5 tipů pro motoristy - Praktické informace i novinky, které přinesl rok 2021

Ilustrativní obrázek

Letošek může na realitním trhu znamenat rozvoj nájemního bydlení

Ilustrativní obrázek

Rok Refinansa: online platforma Skupiny MONETA refinancovala hypotéky za téměř 2 miliardy korun

Ilustrativní obrázek

ČSOB Bohatství největším fondem na českém trhu

Ilustrativní obrázek

Eurozóna - průzkum PMI a implikace pro střední Evropu - komentář Radomíra Jáče, Generali Investments

Ilustrativní obrázek

United Airlines zveřejňují tržby a očištěný zisk na akcii lehce pod očekáváním a dlouhodobý výhled

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.