Letoun čerstvě natřený v modrozelené barvě Boeingu se chystá k prvnímu zkušebnímu letu na počátku příštího roku, přičemž první zákazníky by měl dopravit do cílové destinace ve třetím čtvrtletí 2017. První společností, která by měla nový stroj provozovat jsou aerolinky Southwest Airlines, jejichž dopravní flotila se sestává takřka výhradně z letounů 737.
Ačkoli vypadá nová verze takřka totožně se svým předchůdcem, jsou na první pohled patrné jisté rozdíly např. rozdělená stabilizační křidélka. To nejdůležitější se však pro provozovatele letounu skrývá uvnitř. Nový stroj by měl mít díky nové generaci motorů LEAP-1B o 20 % nižší spotřebu paliva než starší 737 Next Generation a o 8 % nižší náklady na pasažéra nežli nejbližší srovnatelná konkurence Airbus A320neo.
První verze 737 jsou skoro půlstoletí staré a ačkoli se dnes jedná o celosvětově nejrozšířenější stroj v letecké dopravě, je pouze otázkou času, než bude Boeing donucen pokrokem v leteckém inženýrství navrhnout zcela nový koncept malého letounu s jednou uličkou. Tento krok byl ostatně již na stole předtím, než vyvstala potřeba rychle reagovat na inovovaný A320neo konkurenční společnosti Airbus. Než však dojde k opravdové revoluci na rýsovacích prknech, budou letecké dopravě vládnout stroje odvozené od starších, ale osvědčených Boeing 737 a Airbus A320.