Black Week: Češi podle statistiky utratí v průměru 5 080 Kč

12:12 | E V | Diskuze

Black Week, neboli týden pro milovníky výprodejů.

Ilustrativní obrázek
Foto: public

Black Friday se už mnoho let těší obrovským zájmem Čechů. Táto velká slevová akce, původem ze Spojených států, přitahuje každým rokem velké množství zákazníků. Černopátkové výprodeje v eshopech využívá k výhodným nákupům čím dál tím víc lidí. Většina obchodů se rozhodla vzhledem k velkému zájmů zahájit výprodejovou nabídku již týden předem a celou akci prodloužit až do Cyber Monday. Nadšenci výprodejů se díky tomu mohou těšit na velmi výhodné ceny, které budou trvat po celý týden.

Průzkum společnosti Picodi odhalil, jak Češi aktuálně přistupují k Black Week, kde v ČR je největší zájem o tento týden výprodejů, a také kolik a za co plánují zákazníci utrácet nejvíce peněz.

 

Koupit nebo nekoupit?

Docela překvapivé může být, že až 64% Čechů se loni zúčastnilo černopátkových výprodejů. Ve skutečnosti však ne všichni nakupovali přímo v pátek, nýbř jen polovina z nich (51%). Třetina (32%) spotřebitelů se vydala na lov již od pondělí do čtvrtka a 24% se zapojilo do akce teprve o víkendu po Black Friday (v sobotu a v neděli).

Drtivá většina nakupujících byla spokojena nebo spíše spokojena se svými zkušenostmi z Černého pátku (78%). Jen 19% respondentů se akce moc nelíbila a zbývající 3% spotřebitelů nebylo spokojeno vůbec.

36% lidí se Black week výprodejů loni nezúčastnilo. Zdůvodňovali to tím, že jim akce unikla (37%) nebo o ní vůbec nevěděli (18%). Dalším důvodem byl nedostatek slev na požadované produkty (28%) a nebo příliš malé slevy (17%).

 

Města, kde se nakupuje nejvíce

Na základě online vyhledávání od roku 2016 do roku 2019 jsme zjistili, ve kterých městech se zájem o Black Friday výprodeje zvýšil nejvíce. Největší nárůst zaznamenaly eshopy v Libereckém kraji, a to až o 357%. Výrazný rozdíl v hledanosti dotazů spojených s Black Friday oproti běžným dnům byl také v Plzeňském (243%) a Českobudějovickém kraji (191%).

Ze všech krajů v republice se nejmenší zájem o Black Friday výprodeje projevil v Královéhradeckém (nárůst o 83%), Brně (108%) a co je zajímavé, také v Praze (125%).

 

Velké peníze

O Black Friday Češi podle statistiky utrácejí v průměru 5080 Kč. A jsou to právě muži, kteří během výprodejů vynaloží zhruba o 20% více než ženy (5515 Kč k 4458 Kč). Nemusí to však nutně znamenat, že kupují více. Jednoduše, pokud mohou, raději sáhnou po dražších produktech.

Průzkum ukazuje, že ve srovnání s loňským rokem, na Black Friday více utratí téměř polovina Čechů (45%), stejné výdaje jako loni připustilo 38% spotřebitelů a 17% hodlá utratit méně.

Proč koupíme více? Chceme si buď pořídit větší počet produktů (52%) nebo plánujeme dražší nákup (49%), např domácího spotřebiče nebo nového elektra. 7% spotřebičů si chce koupit luxusní produkty, které jsou letos dražší než loni. Naopak ti, kteří hodlají utratit méně, zdůvodňují to tím, že nechtějí kupovat žádné drahé produkty (48%), nechávají si úspory na těžší období (41%), chtějí nakupovat levnější produkty (30%), nebo méně produktů (19%). 26% dotazovaných jako důvod uvedla ztrátu zaměstnání.

 

Nejoblíbenější produkty

V rámci probíhající akce Black Friday se už léta nejvíce prodává elektronika. Je to nejčastěji vybíraná kategorie produktů (48%). Na druhé příčce se umístilo oblečení (27%) a třetí pozici ve srovnávacím průzkumu obsadila kategorie obuv (24%).

Další produkty, které si rádi pořídíme o Black week jsou dárky (20%) a domácí spotřebiče (14%). Naopak k nejméně oblíbeným produktům patří šperky (2%), výrobky z Číny (6%) nebo dětské zboží (6%) a v poslední době také cestování (5%).

 

Metodika
Statistické údaje pocházejí z globálního slevového portálu Picodi.com, který funguje od roku 2010. Kromě výsledků internetové ankety z září 2020, využil průzkum archivní údaje od Google (nástroje Keyword Planner).

Zdroj:Karolina Zaręba, Picodi.com S.A.
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Na Black Friday byly e-shopy osmkrát vytíženější než v jiné dny.

Ilustrativní obrázek

Výsledky Black Friday: E-shopy zaznamenaly o 42 % vyšší tržby než loni

Ilustrativní obrázek

Předvánoční Black Friday za pandemie představuje žně pro podvodníky. Platíte tomu správnému prodejci?

Ilustrativní obrázek

Češi za nákupy v e-shopech na Black Friday poprvé utratí více než miliardu, o čtvrtinu více než loni

Ilustrativní obrázek

Black Week, aneb týden velkých slev a akcí

Ilustrativní obrázek

České e-shopy mohou očekávat v průměru 5–7násobek běžné návštěvnosti



Čti více
Ilustrativní obrázek

Asijské trhy ztrácely, centrální banka Číny stahovala hotovost a její poradce varoval před riziky

Ilustrativní obrázek

Německá burza otevřela na kladné nule

Ilustrativní obrázek

Asijským akciím se na úvod týdne dařilo

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.