Baterie nové generace by mohla ohrozit byznys společnosti Tesla

08:46 | Ne Ro | Diskuze

Bývalý šéfdesigner pro Aston Martin v současnosti vyvíjí novou pevnou baterii, která podle jeho vlastních slov bude jednoznačně lepší, než dnes běžné lithium-iontové baterie, které se používají třeba i v elektromobilech.

Ilustrativní obrázek
Foto: Tesla Motors

Bleskurychlé dobíjení

Henrik Fisker, bývalých vrchní designer pro Aston Martin, tvrdí, že v brzké době spustí revoluci v oblasti elektromobilů svou novou baterií. Poté co Fisker opustil luxusní automobilovou značku Aston Martin, založil svou vlastní firmu a podal žádost o zaregistrování patentu, který se týká nové pevné baterie, kterou lze prý dobít opravdu bleskurychle, a navíc je prý i její kapacita větší, než mají dnes běžné lithium-iontové baterie.

V lithium-iontových bateriích proud protéká kapalinou anebo polymery. V pevné baterii proud protéká pevnou hmotou. Ačkoliv je technologie pevných baterií zatím zdá se jen v plenkách, Fisker tvrdí, že budou jeho nové pevné baterie i levnější a menší, než lithium-iontové.

Během interview pro The Irish Times Fisker prozradil, že jeho baterie budou tvořeny z tenkých vrstev pevné látky. Na bateriích, založených na tomto principu, pracoval v jejich prvotní fázi Dr. Fabio Albano. Albano posléze od společnosti Sakti3 odešel a vzal s sebou i své nápady na stvoření baterií příští generace.

Albano přišel k Fiskerovi asi před rokem. Ten prý okamžitě rozpoznal potenciál jeho nápadu - vyvinout pevné baterie pro elektromobily. Věřil totiž, že se ve vývoji tohoto typu baterií dostal do stádia těsně před průlomem.

Průlom

Detaily ohledně současného stavu spolupráce Albana s Fiskerem známy nejsou. Nicméně víme, že pevná baterie vyvíjená Fiskerovou společností by měla být schopna uložit 2,5násobek energie tradičních lithium-iontových baterií a měla by se dobíjet nesrovnatelně rychleji. Prý dokonce do jedné minuty.

Fiskerova baterie však bude mít ještě jednu výhodu - bude levnější než klasické lithium-iontové baterie, používané například v elektromobilech Tesla Inc. (TSLA). Podle Fiskera je výroba pevných baterií levnější i proto, že se při jejich výrobě nepoužívají chemické roztoky jako v případě lithium-iontových baterií, nýbrž obyčejná voda, která je pochopitelně levnější.

Snad jedinou stinnou stránkou Fiskerových pevných baterií je, že ještě reálně neexistují. Jsou totiž zatím jen ve fázi vývoje. Pokud se Fiskerovi podaří dotáhnout vývoj pevných baterií do zdárného konce, mohl by vzniknout komerčně konkurenceschopný produkt, který by měl potenciál jak narušit celý byznys s lithium-iontovými bateriemi, tak potažmo i trh s elektromobily.

 

Zdroj:ftm, redakce
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Volkswagen souhlasí s pokutou 1 mld. EUR od německé prokuratury kvůli emisnímu podvodu

Ilustrativní obrázek

Tesla v rámci restrukturalizace propustí 9 % zaměstnanců

Ilustrativní obrázek

Německý regulátor údajně odhalil nedovolené funkce softwaru v dieselových autech Daimleru

Ilustrativní obrázek

Esúvečka válcují konkurenci. A bude to tak i dál

Ilustrativní obrázek

Tesla po včerejších pozitivních výrocích Elona Muska poskočila o skoro 10 %



Čti více
Ilustrativní obrázek

Americké akcie uzavřely poslední obchodní seanci týdne smíšeně

Ilustrativní obrázek

Kartel OPEC rozhodl. Ropa bude drahá

Ilustrativní obrázek

UK: Sazby beze změny, komentář analytika

Ilustrativní obrázek

Internetoví giganti kritizují Evropskou komisi

Ilustrativní obrázek

Airbus pohrozil Velké Británii kvůli brexitu

Ilustrativní obrázek

Americká NSA přesunula všechna data do cloudu

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.