Až 11x větší nápor mohou očekávat české e-shopy v rámci letošní akce Black Friday

18:27 | Redakce W4T | Diskuze

Průměrná hodnota požadavků (kliknutí) ze stran uživatelů na e-shopy se během oblíbené akce Black Friday vyhoupne na zhruba šestinásobek svého průměrného provozu. Některé elektronické obchody však mohou zaznamenat dokonce dvojnásobek této hodnoty.

Ilustrativní obrázek
Foto: Public Domain

Průměrnou hodnotou analyzovaných e-shopů je zhruba 100 kliknutí za vteřinu, při marketingových kampaních se tato cifra bez obtíží dostane i přes tisícovku. Statistiky vyplývají ze vzorku analýzy společnosti VSHosting, která v současné době zajišťuje provoz více než 40 % elektronických obchodů na českém a slovenském trhu.

Už jen měsíc zbývá do spuštění již dobře známé a populární akce Black Friday, kterou čeští obchodníci převzali z USA. Stále oblíbenější nákupy přes internet prostřednictvím e-shopů však mají za následek potíže jednotlivých serverů, které nejsou vždy na takový tlak připraveny.

Každoročně od ledna přibližně do poloviny listopadu je průměrný počet požadavků na velikostí střední e-shop 42–85 kliknutí za sekundu. Kapacitně větší elektronické obchody a e-shopy realizující kampaně se průměrně dostanou k rozmezí 160–190 kliknutí za vteřinu. V kombinaci s malými e-shopy činí průměrný počet požadavků zhruba 100 kliknutí během jedné vteřiny. Tato hodnota se právě během akce Black Friday dostává v průměru na přibližně šestinásobek své hodnoty. Výjimkou však nejsou případy, kdy e-shop zaznamená nápor až jednou tolik vyšší

Průměrný počet requestů za sekundu je 85, na Black Friday se hodnota zvýšila 7x. Pokud by eshop nebyl připraven, přijde o všechnu tuto návštěvnost.

„V loňském roce jsme zaznamenali případ, kdy menšímu e-shopu s průměrnou hodnotou 46 requestů za vteřinu vzrostl počet požadavků na 499 za vteřinu, což představuje jedenáctinásobek jeho běžného provozu. Nejvyšší počet požadavků jsme zaznamenali u kapacitně velkého e-shopu, kde celoroční průměrná hodnota 163 kliknutí za sekundu vystoupala až na 1 120 požadavků během jedné vteřiny“, uvádí Damir Špoljarič, CEO společnosti VSHosting, a varuje: „Servery elektronických obchodů, které nejsou připravené na enormní nápor, pod takovou tíhou často spadnou. Obnova provozu může trvat mnoho hodin v závislosti na možnostech infrastruktury škálovat, přičemž hrozí ztráta i několika stovek tisíc korun. V rámci marketingové kampaně se jedná o klíčový moment, který může zapříčinit její absolutní neúspěch“

Nákupy na e-shopech, prováděné mimo akci Black Friday jsou soustředěny na adventní týdny. Nejvyšších hodnot dosahují bezprostředně po Vánocích a v lednu, kdy doznívá efekt povánočních kampaní. Naopak propad u všech e-shopů je velmi výrazný během vánočních svátků. V tomto období počet požadavků klesá až desetinásobně oproti průměrné návštěvnosti. Jedná se o velmi výrazný rozdíl i v porovnání s dalšími dny v roce.

Zdroj:VSHosting
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Výpadky v dodávkách zboží pociťuje 40 % českých e-shopů, některé evidují až třetinový pokles obratu

Ilustrativní obrázek

Nejvíce e-shopů v Česku vzniká v lednu, až dvaapůlkrát více než jindy

Ilustrativní obrázek

Jaké nástrahy čekají e-shopy při expanzi do zahraničí?

Ilustrativní obrázek

Trh e-commerce se sbližuje s offlinem.

Ilustrativní obrázek

Češi loni v e-shopech utratili rekordních 161 miliard

Ilustrativní obrázek

České e-shopy a Vánoce



Čti více
Ilustrativní obrázek

Index DAX výrazně posiluje

Ilustrativní obrázek

Akcie na Wall Street nakonec zavřely mírně v červených číslech

Ilustrativní obrázek

Komentář BHS k průměrné mzdě

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.