Automobilový koncern Volkswagen představil svou strategii zaměřenou na automobily na elektrický pohon

19:01 | Redakce W4T | Diskuze

Automobilový koncern Volkswagen dnes představil svou strategii „Together – Strategy 2025“ zaměřenou na automobily na elektrický pohon, autonomní řízení a služby.

Foto: Public Domain

 

Volkswagen plánuje do roku 2025 uvést více než 30 modelů elektromobilů a předpokládá, že jejich prodeje v té době budou činit 2 až 3 mil. vozidel ročně. Volkswagen předpovídá, že elektromobily v té době budou činit přibližně čtvrtinu světových prodejů osobních vozidel.

Podvozek elektromobilu z prezentace ke strategii.

Podvozek elektromobilu z prezentace ke strategii.

Automobilka plánuje ustanovení dceřiné společnosti se zaměřením na služby a akvizice společností v oblasti sdílení automobilů a autonomních vozidel s cílem dosáhnout 1 mld. EUR v tržbách. Koncern minulý měsíc investoval 300 mil. EUR do společnosti Gett. Ta nabízí podobné služby jako Uber, na rozdíl od kterého nezvyšuje ceny ve špičce, aby motivovala více řidičů usednout za volant. Koncern dceřiné společnosti vytyčil cíl dosáhnout výnosů v řádu miliard eur do roku 2025.

Volkswagen plánuje vývoj vlastního systému pro autonomní řízení automobilů do konce dekády, který by následně licencoval dalším společnostem.

V oblasti nákladních vozidel vytyčil koncern pro společnost Volkswagen Truck & Bus stát se nejziskovější společností v sektoru s významnou přítomností ve všech klíčových regionech světa. Toho by společnost měla dosáhnout uplatněním nových obchodních modelů a proměnou v poskytovatele inteligentních přepravních řešení.

Nová strategie zahrnuje investice v dvouciferném řádu miliard eur, které chce financovat z úspor ve stejnojmenné značce a optimalizací produkce dílů.  Koncern chce do roku 2025 dosáhnout poměru investičních výdajů (CAPEX)  vůči tržbám a nákladů na výzkum a vývoj vůči tržbám automobilové divize ve výši 6 % (CAPEX/tržby 2015: 6,9 %). Podíl prodejních a režijních nákladů, které v posledních letech výrazně narostly, by měl být snížen pod 12 %.

Marže na úrovni EBT by měla do roku 2025 vzrůst do rozmezí 7 až 8 %. Ukazatel rentability investovaného kapitálu (ROCE) by měl přesáhnout 15 %. Společnost plánuje i nadále vyplácet 15 % čistého zisku ve formě dividendy.

Do konce tohoto roku by koncern měl představit podrobnější plán dosažení tohoto cíle zahrnující finanční cíle pro své firemní jednotky.

Akcie Volkswagenu (VOW3) dnes uzavřely s 2,2% ztrátou na 117,55 EUR.

 

Zdroj: Volkswagen, Bloomberg, Jan Tománek, Fio banka, a.s.

Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Automobilka PSA hodlá zákazníkům nabídnout od roku 2025 elektrickou verzi u každého modelu

Ilustrativní obrázek

Hyundai Motor Group chce v příštích pěti letech investovat 21,6 miliard dolarů

Ilustrativní obrázek

Koncern VW loni prodal nejvíce aut v historii, dopomohla ŠKODA

Ilustrativní obrázek

Volkswagen hlásí za rok 2017 zvýšené prodeje

Ilustrativní obrázek

Pesimistův průvodce roky 2018–2028. Co nejhoršího může investory potkat v příští dekádě a jak se připravit

Ilustrativní obrázek

Škoda Auto opět pokořila rekord a dodala zákazníkům více aut, největším trhem byla Čína



Čti více
Ilustrativní obrázek

Canadian Pacific Railway hlásí o 0,03 CAD lepší kvartální EPS

Ilustrativní obrázek

American Express ohlásila o 0,04 USD lepší kvartální EPS

Ilustrativní obrázek

International Business Machines hlásí o 0,01 USD lepší kvartální EPS

Ilustrativní obrázek

Kosmetické akcie se dostaly pod tlak po varování od analytiků JP Morgan

Ilustrativní obrázek

Itálie spustila vyšetřování společností Apple a Samsung

Ilustrativní obrázek

Akcie Chevron jsou podle analytiků HSBC už předražené

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.