Aston Martin expanduje mimo silnice

04.09.2016 12:31 | Redakce W4T | Diskuze

Automobilka Aston Martin, s jejímiž luxusními sportovními vozy se mimo jiné prohání legendární agent 007 James Bond, expanduje mimo silnice.

Foto: Abdullah Albargan

Chce kupříkladu nabízet jachty, kabelky, kočárky či byty, píše agentura Bloomberg.

Firma otevřela nový obchod v exkluzivní londýnské čtvrti Mayfair, nákupní Mekce, kde se mimo jiné nachází i obrovská prodejna firmy Louis Vuitton. Otevření vlastního obchodu je zatím největším pokusem automobilky udělat ze značky Aston Martin dodavatele veškerého luxusního zboží, nejen výkonných aut. Obchod nabízí okrasné mísy, dětské kočárky za 3000 liber (97.000 Kč) či víkendové tašky za 1100 liber (35.000 Kč). Ambice firmy jsou však ještě větší.

"Nebylo by skvělé, kdybyste někde v luxusním přístavu byli v bytě Aston Martin, na parkovišti měli svůj vůz Aston Martin a nedaleko zakotvenou svou loď Aston Martin?," řekl generální ředitel firmy Andy Palmer v rozhovoru s agenturou Bloomberg při otevření prodejny.

Rozšíření značky mimo auta sice přináší riziko pro image firmy, jeden z posledních nezávislých výrobců luxusních aut však nemá příliš na výběr. Firma potřebuje najít nové zdroje příjmů, které by jí pomohly vrátit se do roku 2018 k zisku a připravit se na případnou primární nabídku akcií.

Strategie Aston Martin odráží snahu jiných luxusních značek rozšířit aktivity mimo zavedené pozice na trhu. Například firma Fendi expanduje do oblasti hotelů a švýcarské hodinářství Hublot do lyží. Automobilce Ferrari však její snaha konkurovat firmám jako Hermés a Prada moc nevychází, protože její luxusní zboží koliduje s potřebou nabízet zboží fanouškům jejího závodního týmu Formule 1 za dostupné ceny.

Společnost Aston Martin doufá, že její výhled dále podpoří nové obchodní dohody s Čínou, USA a Indií. A podpořit značku, která se v září chystá dodat svoji první jachtu, má i nový obchod, protože elitní londýnskou čtvrtí procházejí bohatí turisté. "Jsme uprostřed Mayfair. Kolem nás jsou všechny luxusní značky, ale v mnoha případech zvuky kroků kolem našeho obchodu nepatří Britům, ale Arabům, Číňanům, Japoncům a Američanům," dodal Palmer.

Zdroj:čtk
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.