Zvýšená viditelnost
Společnost Apple byla v poslední době vystavena tlaku kvůli klesajícím prodejům, které vedly investory k obavám. Představitelé Applu se v uplynulém soustředili na indický trh, na němž celkové prodeje v březnu 2015 poprvé překročily hranici jedné miliardy dolarů.
Apple posílil v Indii své marketingové aktivity a rozšířil svou maloobchodní síť, ve snaze přilákat více pozornosti. Nyní se zdá, že společnost chce svou nově nabytou popularitu v druhé nejlidnatější zemi světa otevřením nových obchodů.
Důležitý trh
Zvyšující se prodeje v Indii přiměly vrcholné představitele Apple již v dřívějších čtvrtletních zprávách o výsledcích zmínit důležitost tohoto asijského trhu, avšak žádost zaslaná indickému ministerstvu obchodu je prvním přímým krokem, který Apple podnikl ke vstupu na indický trh.
Mnozí analytici se domnívají, že expanze Applu do Indie je s přihlédnutím k rapidnímu rozvoji lokálního trhu s chytrými telefony rozumným krokem. Výzkumná firma IDC uvádí, že dostupná data naznačují, že indický trh se smartphony v roce 2017 pravděpodobně předběhne americký trh a stane se druhým největším na světě. Přítomnost na indickém trhu je tedy nezbytným předpokladem dalších úspěchů.
Ministerstvo obchodu nyní bude potřebovat čas na zpracování žádosti. Zatím není známo, kolik Apple hodlá investovat do otevření svých obchodů v Indii, avšak podrobnosti pravděpodobně vyplují na povrch v nadcházejících týdnech.
A akcie Apple? Uvidíme. Cílové ceny jsou zatím stále vysoké.