Analytici z Wall Street postrádají reálnou představu o dění v automobilovém průmyslu

16:23 | fa ra | Diskuze

Společnost General Motors (GM) oznámila skvělé výsledky za první čtvrtletí na které zareagovali pozitivně i akcie. Podle informací Brookings Institution odpovídali po zveřejnění výše zisku generální ředitelka Mary Barra a finanční ředitel Chuck Stevens na otázky analytiků.

Foto: Public Domain

 

Několik analytiků mělo podobnou otázku, a to zda GM hodlá vytvořit samostatnou značku pro své elektromobily.

General Motors nedávno uvedla na trh elektrický automobil Chevy Bolt, který se po daňovém zvýhodnění bude prodávat za méně než 35 000 dolarů. Společnost dále investovala do služby pro sdílení jízd Lyft nebo získala start-up Cruise Automotive. 

Mary Barra se otázce vyhnula s tím, že elektrické automobily prodávané pod značkou GM Chevy jsou spíš samy o sobě přidanou hodnotou pro danou značku, než aby potřebovaly svou vlastní. Možná tím ale myslela, že vytvářet vlastní značku pro elektromobily je zbytečné ve chvíli, kdy jejich prodeje zaujímají na trhu pouze nepatrný podíl.

Podle pokládaných otázek by se zdálo, že analytici možná zapomněli, čím si GM v poslední době prošla. Jedním z pozitiv finanční záchrany a následného konkurzu GM v roce 2009 bylo, že společnost dostala šanci zefektivnit portfolio značek, a tak přišla o Saturn, Saab, Pontiac a Hummer. Výroba značky Oldsmobile byla ukončena o mnoho let dříve. Zůstaly tak značky jako Chevrolet, Buick, GMC a Cadillac, které oproti dřívější struktuře značek nevyžadují žádné nadměrné finanční zdroje.

GM ovšem založila další samostatnou provozní divizi zvanou „Maven“ s cílem podpořit investici do služby Lyft a vytvořit nabídku pro sdílení jízd v městském prostředí. 

Maven nebude vyrábět auta, a společnost ani nezmiňuje žádné náklady, které by byly spojené s podporou zcela nové značky elektrických vozidel.

Některé automobilky poslední dobou opouštějí od koncepce některých svých značek. Například Toyota se rozhodla ukončit produkci značky Scion nebo uvést model Prius jako samostatnou značku pro hybridní vozidla.

Výrobci automobilů přikládají značkám zvláštní význam a nikdy by neoslabily tak důležitou značku, jakou je Chevy, která nabízí i malému počtu zákazníků elektrické provedení automobilu, zavedením značky nové. Zdá se tedy, že tento požadavek se zcela minul účinkem, a možná naznačuje, že analytici z Wall Street dost dobře nechápou, co se v současném automobilovém průmyslu děje.

Akcie General Motors letos ztrácejí přibližně 5 %.

 

Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Hyundai Motor plánuje masivní investice, najmout chce dalších 45 000 zaměstnanců

Ilustrativní obrázek

Koncern VW loni prodal nejvíce aut v historii, dopomohla ŠKODA

Ilustrativní obrázek

Volkswagen hlásí za rok 2017 zvýšené prodeje

Ilustrativní obrázek

Reuters: GM outsourcuje DHL při montáži aut v Číně

Ilustrativní obrázek

Ford vydal nepříliš pozitivní výhled – změny k lepšímu budou trvat roky

Ilustrativní obrázek

Co nás čeká v odvětví prodeje aut? Zánik klasických prodejen a vzestup sdílené ekonomiky



Čti více
Ilustrativní obrázek

Alcoa hlásí kvartální EPS o 0,18 USD nižší

Ilustrativní obrázek

Kinder Morgan hlásí kvartální EPS o 0,03 USD vyšší

Ilustrativní obrázek

Deason zvyšuje tlak na Xerox

Ilustrativní obrázek

Shell a BP začnou kupovat libyjskou ropu

Ilustrativní obrázek

Kamera Google Clips získala certifikaci FCC

Ilustrativní obrázek

Hodnota akcie Alnylam se loni více než ztrojnásobila a letošní rok bude ještě lepší

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.