Analytici z Wall Street postrádají reálnou představu o dění v automobilovém průmyslu

25.04.2016 16:23 | fa ra | Diskuze

Společnost General Motors (GM) oznámila skvělé výsledky za první čtvrtletí na které zareagovali pozitivně i akcie. Podle informací Brookings Institution odpovídali po zveřejnění výše zisku generální ředitelka Mary Barra a finanční ředitel Chuck Stevens na otázky analytiků.

Foto: Public Domain

 

Několik analytiků mělo podobnou otázku, a to zda GM hodlá vytvořit samostatnou značku pro své elektromobily.

General Motors nedávno uvedla na trh elektrický automobil Chevy Bolt, který se po daňovém zvýhodnění bude prodávat za méně než 35 000 dolarů. Společnost dále investovala do služby pro sdílení jízd Lyft nebo získala start-up Cruise Automotive. 

Mary Barra se otázce vyhnula s tím, že elektrické automobily prodávané pod značkou GM Chevy jsou spíš samy o sobě přidanou hodnotou pro danou značku, než aby potřebovaly svou vlastní. Možná tím ale myslela, že vytvářet vlastní značku pro elektromobily je zbytečné ve chvíli, kdy jejich prodeje zaujímají na trhu pouze nepatrný podíl.

Podle pokládaných otázek by se zdálo, že analytici možná zapomněli, čím si GM v poslední době prošla. Jedním z pozitiv finanční záchrany a následného konkurzu GM v roce 2009 bylo, že společnost dostala šanci zefektivnit portfolio značek, a tak přišla o Saturn, Saab, Pontiac a Hummer. Výroba značky Oldsmobile byla ukončena o mnoho let dříve. Zůstaly tak značky jako Chevrolet, Buick, GMC a Cadillac, které oproti dřívější struktuře značek nevyžadují žádné nadměrné finanční zdroje.

GM ovšem založila další samostatnou provozní divizi zvanou „Maven“ s cílem podpořit investici do služby Lyft a vytvořit nabídku pro sdílení jízd v městském prostředí. 

Maven nebude vyrábět auta, a společnost ani nezmiňuje žádné náklady, které by byly spojené s podporou zcela nové značky elektrických vozidel.

Některé automobilky poslední dobou opouštějí od koncepce některých svých značek. Například Toyota se rozhodla ukončit produkci značky Scion nebo uvést model Prius jako samostatnou značku pro hybridní vozidla.

Výrobci automobilů přikládají značkám zvláštní význam a nikdy by neoslabily tak důležitou značku, jakou je Chevy, která nabízí i malému počtu zákazníků elektrické provedení automobilu, zavedením značky nové. Zdá se tedy, že tento požadavek se zcela minul účinkem, a možná naznačuje, že analytici z Wall Street dost dobře nechápou, co se v současném automobilovém průmyslu děje.

Akcie General Motors letos ztrácejí přibližně 5 %.

 

Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrační foto

Které technologické akcie budou profitovat z revoluce samořízených aut?

GM investuje do start-upu Nauto vyvíjejícího software pro samořídící auta

Ilustrační foto

Daimler vyčlení 220 mil. EUR na snižování emisí svých automobilů

Ilustrační foto

A dost! Porsche zvažuje odchod od naftových motorů, příliš zatěžují životní prostředí

Ilustrační foto

Přísné kvóty na prodej elektromobilů ohrožují podnikání automobilek v Číně

Ilustrační foto

Přes milion vozů Honda Accord musí v USA do servisu kvůli hrozbě požáru



Čti více

Amazon se brzy stane největší společností na světě, tvrdí analytik Macquarie

Microsoft vyvíjí procesor založený na umělé inteligenci použitelný v rámci technologie rozšířené reality

Výkonný ředitel Google se stal členem představenstva Alphabet

SoftBank zvažuje, že koupí „masivní“ podíl ve společnosti Uber

Platform Specialty může za svou divizi zemědělských chemikálií získat více jak 4 miliardy USD

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.