Analytici očekávají zvyšování cen nových vozů kvůli rostoucí poptávce

22.01.2016 18:29 | fa ra | Diskuze

Ceny nových aut na českém trhu budou zřejmě pokračovat v loni zahájeném růstu a letos by se mohly kvůli rostoucí poptávce zvýšit o jednotky procent. V Česku jsou v posledních letech ceny nových automobilů jedny z nejnižších ve střední Evropě. Vyplývá to z vyjádření odborníků i automobilek pro ČTK.

Foto: Public Domain

 

Ceny osobních aut se podle Vojtěcha Opleštila z Automobilové expertní skupiny PwC ČR v roce 2015 vydaly po dlouhé době směrem vzhůru. "Jde však o průměrné ceny a stále platí, že téměř každý dealer má připravenou pro seriózního zájemce o koupi vozu nějakou slevu, a pak už závisí jen na vyjednávacích schopnostech zákazníka. Lze však těžko očekávat pokles cen u nejžádanější novinky, například z řad SUV či různé crossovery, na něž se za jakoukoli cenu čeká několik měsíců. Růst cen tak můžeme očekávat i v letošním roce," uvedl.

Vývoj cen je podle mluvčího Škody Auto pro ČR Vítězslava Pelce v tuto chvíli těžké odhadnout a bude záležet na aktuální situaci na trhu a aktivitách konkurence. "Skokové změny cen nových vozů neočekáváme, je však fér zdůraznit, že v České republice jsou dlouhodobě jedny z nejnižších cen nových vozů ve střední Evropě," podotkl. Nedávno ceny u většiny svých modelů mírně zvýšil například Ford nebo Renault. Naopak zlevnil Peugeot.

Česko je i v rámci celé Evropy jednou z nejlevnějších zemí. Spolu s uměle oslabeným kurzem koruny vůči euru se zákazníkům zahraničí vyplatí nakupovat nové vozy v ČR. Počet vyvezených aut, které byly před tím zaregistrované v ČR, se loni zvýšil o třetinu na 62.254. Z toho velkou část tvořili tzv. reexporty nových vozů.

Podle Petra Kymličky z auditorské a poradenské sítě BDO se neočekává výrazná změna u oficiálních ceníkových cen. "Jinou otázkou jsou však reálně dosahované ceny u prodejů konečným zákazníkům. Zde bude docházet k omezování různých slev a výhod, tedy v konečném důsledku spíše k růstu finálních cen oproti předchozímu roku. Důvody lze spatřovat v rostoucí poptávce a také ve snaze automobilek vytvořit si určité rezervy na řešení problémů typu Dieselgate. Vzhledem k dominantní pozici skupiny VW na českém trhu bude druhý zmíněný faktor poměrně významný," dodal.

V Česku se loni prodalo rekordních 230.000 nových osobních aut, což je o pětinu více než v roce 2014. Letos se čeká mírnější růst kolem pěti až deseti procent.

Zdroj:čtk
Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Česká republika by měla být spojnicí mezi V4 a EU

Ilustrační foto

Konečně! Neekologické "nafťáky" ztrácí přízeň českých motoristů

Zákaz motorů na fosilní paliva by jen v Německu zrušil statisíce pracovních pozic

Ilustrační foto

Přísné kvóty na prodej elektromobilů ohrožují podnikání automobilek v Číně

Ilustrační foto

Čína by mohla vyrábět téměř polovinu modelů aut na elektřinu



Čti více
Ilustrační foto

Vanilka je nové zlato: Cena letí strmě nahoru, kuchaři jí přestávají používat

Ilustrační foto

Ropou znečištěná voda ovlivňuje chování ryb, ty pak činí hloupá rozhodnutí

Příští týden bude výsledková sezóna opět středem zájmu

Ilustrační foto

Allianz odhaduje celosvětový růst sektoru pojištění o 5,9 procenta

Banka Wells Fargo musí znovu dát práci zaměstnanci, který vyzradil její nezákonné praktiky s falešnými účty

Akcie General Electric dnes po čtvrtletních výsledcích výrazně oslabily

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.