Amsp cr prosadila zruseni nesmyslne jednodenni lhuty pro prihlasky a odhlasky zamestnancu

Rate this post

Události, kterým domovská stránka musel svět v posledních letech čelit, zejména pandemie, dále zdůraznily potřebu vytvořit pracovní prostředí schopné nabídnout svým zaměstnancům klid.

Návrat k normálu nutně neznamená návrat ke starým návykům: dnes ve skutečnosti stále více pracovníků cítí potřebu přehodnotit své priority a klást na první místo rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem a psychofyzickou pohodu.

Jak může společnost přispět k pohodě svých zaměstnanců?

Práce je klíčovým faktorem pro emocionální, sociální a fyzickou pohodu lidí, ale někdy se může stát příčinou nepohodlí nebo zhoršit již existující nepříjemné situace.

Jak může společnost přispět k pohodě svých zaměstnancůV Itálii údaje sdružení „Ricerca Felicità“ z roku 2022 týkající se štěstí a blahobytu italských pracovníků ukazují, že 37,5 % dotázaných je spokojeno se svou prací jak v individuální, tak v podnikové sféře. Jasný nárůst (+28,7 %) oproti roku 2021.

Kromě toho se na mezinárodní úrovni podle zprávy International Workforce and Wellbeing Mindset Report 2022, kterou vypracovala společnost Alight Solutions a na základě více než 10 000 účastníků z Evropy a Spojených států, zdá, že přibližně 44 % dotázaných kladně hodnotí svou pohodu v pracoviště práce.

  • Přestože se většina zaměstnanců vnímá jako zodpovědné za své duševní a fyzické zdraví, pouze každý třetí (neboli 34 %) respondentů se domnívá, že jejich společnost dbá o jejich blaho.
  • Zaměstnavatelé mohou hrát zásadní roli při podpoře a povzbuzování svých zaměstnanců, nabízet jim skutečnou hodnotu, tj. pomáhat jim najít čas, prostor a někdy i finanční zdroje, aby měli větší kontrolu nad svým vlastním blahobytem.

Péče o lidi

Průzkum společnosti Alight v tomto ohledu ukazuje, že spokojenost zaměstnanců musí být prioritou každé společnosti ze všech hledisek, a proto podtrhuje nutnost zavedení firemní kultury zaměřené na dosažení tohoto cíle.

Je proto nutné, aby Human Resources pomáhalo firmám stát se místy, kde je možné uvádět filozofii štěstí do praxe, vnášet ji do každodenního života lidí přítomných ve firmách a snažit se ji co nejvíce přizpůsobit potřebám každého.

Aby Alight konkrétně reagovala na tuto potřebu, navrhuje pět strategií, které mohou společnosti zavést, aby zvýšily pohodu svých zaměstnanců v práci:

Konkrétním cílem firem by mělo být blaho všech zaměstnanců a k jeho dosažení je nutné nabídnout lidem možnost přístupu ke všem těm zdrojům, které jsou schopny udržovat psychofyzickou pohodu.

Zapojte své talenty

Naslouchat potřebám a názorům svých zaměstnanců je nezbytné, abyste plně porozuměli tomu, jak prožívají zkušenosti ve společnosti. Po dosažení výsledků lze zavést nejúčinnější opatření a zlepšit jejich každodenní život ve společnosti. Kromě toho může být užitečné provádět pravidelné poslechové sezení za účelem sledování nálady zaměstnanců.

Podporujte inkluzivní firemní kulturu

Podporujte inkluzivní firemní kulturuJe důležité podporovat a pracovat na vytvoření firemní kultury ve prospěch hodnot, jako je rozmanitost, rovnost a začlenění, oceňovat každého jednotlivého zaměstnance a jeho přínos pro společnost.

Díky rozmanitosti zkušeností a úhlů pohledu bude společnost moci těžit z nových nápadů ke zlepšení pracovních zkušeností.

Přehodnoťte výhody a odměny

  1. Kompenzace a bonusy jsou velmi důležité, ale abyste byli schopni udržet lidi v zapojení a spojení, musíte být schopni prokázat skutečnou synergii s jejich hodnotami a neustálou pozornost k jejich potřebám.
  2. Schopnost nabízet balíčky benefitů a bonusy, které splňují nová očekávání pracovníků, hraje strategickou roli v tom, aby společnost nejen dbala na blaho svých zaměstnanců, ale byla také atraktivní na trhu talentů.

Nabídněte psychickou podporu

Využití odborných znalostí psychologů v celé společnosti může být nesmírně důležitou službou pro emocionální pohodu zaměstnanců.

Společnosti se stále více „zaměřují na zaměstnance“, a proto zaměstnanci očekávají, že jim zaměstnavatelé mohou nabídnout nástroje, jak si lépe užívat každodenní život ve firmě. I když má pojem pohoda na pracovišti pro každého člena firemního týmu jiný význam, jisté je, že když firmy investují do svých lidí, zaměstnanci budou investovat do nich.

Štěstí zaměstnanců ve firmě

Štěstí zaměstnanců ve firměDnes je způsob, jak být dobrou společností, zcela odlišný od minulosti. Jestliže donedávna byla dobrá firma ta, která měla dobrý obrat, dnes je dobrá firma ta, která se umí postarat o své zaměstnance. Dobrý obrat přichází sám, pokud ti, kdo ve firmě pracují, pracují spokojeně a rádi.

Otázka, kterou je třeba položit společnosti, tedy zní: jak moc se stará o své zaměstnance?

Flexibilní benefity ve firmě pro spokojenost zaměstnanců.Není náhodou, že nejlepší společnosti na světě jsou dnes identifikovány na základě služeb, které nabízejí svým zaměstnancům, tzv. „flexibilních benefitů“, tedy těch benefitů, které nejsou odměnou a které je různými způsoby a v rozsahu doplňují.

Existují například společnosti, které svým zaměstnancům nabízejí poukázky na nákup, jiné poskytují bezplatnou 24hodinovou lékařskou pomoc ve firmě, další nabízejí služby vnitřního azylu.

Starat se o zaměstnance ale neznamená jen nabízet benefity. Absolutně nejlepší společnosti jsou ty, které skutečně sledují štěstí svých zaměstnanců. Je to opravdu skvělá inovace, řekli bychom novou vizi, která dělá firmy „lidštějšími“, více všímavými k lidem než k ziskům.

  • Protože když budou spokojení lidé, kteří ve firmě pracují, bude i výroba lepší a výsledky se dostaví.
  • Co ale znamená starat se o štěstí zaměstnanců?
  • Jak udělat radost zaměstnancům.

Znamená to naplánovat řadu firemních aktivit zaměřených na zlepšení života zaměstnanců, zejména mimopracovních. Protože strávit hodinu poslechem hudby na baru a klábosit s kolegy a „šéfy“ je opravdu mnohem produktivnější než strávit stejnou hodinu u stolu.

Některé firmy například pořádají týdenní setkání zaměstnanců a manažerů na baru (říkají tomu „konverzace u kávy“), možná i s živou hudbou. tak budete moci diskutovat o klidné a pohodlné atmosféře před kávou a pečivem.