Americké prodeje v Cyber Monday prudce vzrostly, stránky e-shopů padaly

19:14 | V Z | Diskuze

Online prodeje na americkém trhu o „kyberpondělí“ (Cyber Monday) vzrostly meziročně o 14% a nakročily k novému rekordů. Některé maloobchodní společnosti, jako např. Target, dokonce kvůli velkému zákaznickému náporu zaznamenaly dočasné výpadky svých webových stránek.  Uvedla to agentura Reuters.

Foto: Anja Osenberg

 

Výpadky a problémy při zpracování objednávek a platbách v průběhu pětidenní nákupní akce začínající ve čtvrtek o Dni díkůvzdání zaznamenaly rovněž PayPal, řetězec obchodních domů Neiman Marcus, supermarkety Wal-Mart Stores, značka Victoria Secret či obchody s obuví Foot Locker.

Prodeje v „kyberpondělí“, které se vyznačuje nejvyššími prodeji za jednotlivý den za celý rok, mezi půlnocí a 10 hod. dopoledne vzrostly meziročně o 14 % na 490 milionů dolarů. Vyplývá to z indexu Adobe Digital Index od společnosti Adobe Systems, která dodává marketingová a mediální řešení pro obchodníky.

Společnost Adobe sledovala 80 % všech transakcí uskutečněných top 100 americkými detailovými společnostmi. Podle Adobe dosavadní údaje naznačují, že celodenní prodeje v Cyber Monday překročily rekordní úroveň 3 miliard dolarů.

Tato data podtrhují pokračující přesun nákupních preferencí směrem k online nakupování.

Většina velkých amerických maloobchodních společností, jako jsou např. Wal-Mart, Target a Best Buy, začala nabízet velké slevy ve svých e-shopech, tradičně vyhrazené až pro Cyber Monday, již s několikatýdenním předstihem, ve snaze konkurovat Amazonu i ostatním prodejcům.

Akce rozprostřené po období několika týdnů tak ublížily prodejům večer o Dni díkůvzdání a o Černém pátku.

Společnost Adobe uvedla, že 15 ze 100 hledaných výrobků bylo v „kyberpondělí“ ráno již vyprodáno, tj. 2,5x více než obvykle.

Spotřebitelé mezi Dnem díkůvzdání a nedělí utratili online celkově 8,03 miliardy dolarů, tj. o 17 % více než v roce 2014, uvedl Adobe. Průměrná hodnota jednoho nákupu dosáhla 135,25 dolarů, tj. o 4 % více než před rokem.

Celkově 53 % všech návštěv ve sledovaných e-shopech se týkalo mobilních zařízení, tj. telefonů a tabletů. Tato kategorie tvořila 32 % celkových online prodejů.

IBM odhaduje, že online prodeje v Cyber Monday v porovnání s rokem 2014 narostly o 18 %.

Zdroj:Reuters
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Které akcie aktuálně shortují hedge fondy?

Ilustrativní obrázek

Walmart překonal odhady. Tržby i zisk vzrostly

Ilustrativní obrázek

Amazon se v roce 2021 v tržbách vyrovná společnosti Walmart, tvrdí analytici JPMorgan

Ilustrativní obrázek

Odrazily se již akcie Walmart ode dna? Názory analytiků Credit Suisse, Morgan Stanley a dalších...



Čti více
Ilustrativní obrázek

Marks & Spencer klesl zisk před zdaněním za uplynulý finanční rok o téměř dvě třetiny

Ilustrativní obrázek

OPEC by mohl brzy rozhodnout o zvýšení produkce ropy

Ilustrativní obrázek

ČEZ: Výroba v tuzemských vodních elektrárnách se meziročně propadla o 6 %

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.