Americké prodeje v Cyber Monday prudce vzrostly, stránky e-shopů padaly

19:14 | V Z | Diskuze

Online prodeje na americkém trhu o „kyberpondělí“ (Cyber Monday) vzrostly meziročně o 14% a nakročily k novému rekordů. Některé maloobchodní společnosti, jako např. Target, dokonce kvůli velkému zákaznickému náporu zaznamenaly dočasné výpadky svých webových stránek.  Uvedla to agentura Reuters.

Foto: Anja Osenberg

 

Výpadky a problémy při zpracování objednávek a platbách v průběhu pětidenní nákupní akce začínající ve čtvrtek o Dni díkůvzdání zaznamenaly rovněž PayPal, řetězec obchodních domů Neiman Marcus, supermarkety Wal-Mart Stores, značka Victoria Secret či obchody s obuví Foot Locker.

Prodeje v „kyberpondělí“, které se vyznačuje nejvyššími prodeji za jednotlivý den za celý rok, mezi půlnocí a 10 hod. dopoledne vzrostly meziročně o 14 % na 490 milionů dolarů. Vyplývá to z indexu Adobe Digital Index od společnosti Adobe Systems, která dodává marketingová a mediální řešení pro obchodníky.

Společnost Adobe sledovala 80 % všech transakcí uskutečněných top 100 americkými detailovými společnostmi. Podle Adobe dosavadní údaje naznačují, že celodenní prodeje v Cyber Monday překročily rekordní úroveň 3 miliard dolarů.

Tato data podtrhují pokračující přesun nákupních preferencí směrem k online nakupování.

Většina velkých amerických maloobchodních společností, jako jsou např. Wal-Mart, Target a Best Buy, začala nabízet velké slevy ve svých e-shopech, tradičně vyhrazené až pro Cyber Monday, již s několikatýdenním předstihem, ve snaze konkurovat Amazonu i ostatním prodejcům.

Akce rozprostřené po období několika týdnů tak ublížily prodejům večer o Dni díkůvzdání a o Černém pátku.

Společnost Adobe uvedla, že 15 ze 100 hledaných výrobků bylo v „kyberpondělí“ ráno již vyprodáno, tj. 2,5x více než obvykle.

Spotřebitelé mezi Dnem díkůvzdání a nedělí utratili online celkově 8,03 miliardy dolarů, tj. o 17 % více než v roce 2014, uvedl Adobe. Průměrná hodnota jednoho nákupu dosáhla 135,25 dolarů, tj. o 4 % více než před rokem.

Celkově 53 % všech návštěv ve sledovaných e-shopech se týkalo mobilních zařízení, tj. telefonů a tabletů. Tato kategorie tvořila 32 % celkových online prodejů.

IBM odhaduje, že online prodeje v Cyber Monday v porovnání s rokem 2014 narostly o 18 %.

Zdroj:Reuters
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Rekordní hodnoty indexů posunuty

Ilustrativní obrázek

Best Buy překvapil silnými výsledky za 2Q a příliš nenadchl výhledem

Ilustrativní obrázek

Continental v bolestech

Ilustrativní obrázek

Maloobchodní řetězec Target oznámil silná čísla za druhý kvartál fiskálního roku 2019

Ilustrativní obrázek

Wall Street dnes rostla a kompenzovala včerejší ztráty, DJIA rostl nejvíce od dubna díky Walmartu

Ilustrativní obrázek

Walmart hlásí lepší zisk i tržby



Čti více
Ilustrativní obrázek

Avast plánuje snížit kapitál kvůli vytvoření distribuovatelných rezerv pro dividendy a buybacky

Ilustrativní obrázek

Apple doplatil Irsku na daních a úrocích 14,3 mld. EUR za údajné porušení evropské legislativy

Ilustrativní obrázek

Hliník se stěhuje z Ruska, trh se obává krize

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.