Alza.cz letos očekává tržby ve výši 20 miliard korun a pokračuje ve své středoevropské expanzi

16:46 | wa pe | Diskuze

Největší český internetový obchod Alza.cz letos očekává překonání hranice tržeb 20 miliard korun. E-shop se nyní zaměřuje na zvýšení tržního podílu v Maďarsku, výhledově i Rakousku.

Foto: Alza.cz

V Maďarsku Alza v září spustila reklamní kampaň v televizích, její zelený reklamní maskot tak poprvé mluví jinak než česky a slovensky. V rozhovoru s ČTK to řekl místopředseda představenstva společnosti Tomáš Havryluk.

Nedávné otevření kamenných poboček ve Vídni a Budapešti se podle něj firmě z hlediska tržeb vyplatilo. "Byl to správný krok, minimálně jednu pobočku tam mít a být zákazníkovi blíž," uvedl Havryluk. Nyní Alza plánuje otevřít ještě menší showroom v maďarské metropoli.

Otevření kamenných poboček firma zvažuje i v dalších státech. "Logickým krokem je jednak prodejna - je to něco co nám funguje v ČR. A jednak časem se objeví i logistická centra. Je jenom na nás, na našich schopnostech, kdy to bude," řekl Havryluk. E-shop od přelomu let 2014 a 2015 prodává ve většině států Evropské unie.

Sortiment Alzy čítá 140.000 položek a má dál růst. V poslední době firma začala prodávat elektromobily či produkty hračkářství Hamleys a připravuje další produktové řady. "Asi se nemusí bát prodejci pneumatik. Příští rok spustíme další dva, tři další segmenty," naznačil Havryluk.

Alza se nebrání růstu i formou akvizic firem, například start-upů. "Naším akvizičním cílem je hledat společnosti, které mají dobrý nápad a o kterých je jasné, že jejich fungování může být někdy ziskové. Například pokud nám může nabídnout řešení logistických problémů a podobně," uvedl.

Růst pomocí přebírání konkurentů podle Havryluka česká on-line jednička neplánuje. Ukončení spolupráce se srovnávačem cen Heureka.cz se na tržbách firmy neprojevilo, dodal.

Alza čeká letos opět rekordní předvánoční období. Ve špičce e-shop předpokládá až 120.000 objednávek za den, asi o pětinu víc než loni.

Alza.cz loni zvýšila tržby o 22 procent na rekordních 17,4 miliardy korun. Počet objednávek stoupl o milion na šest milionů. Předsedou představenstva a zakladatelem e-shopu je Aleš Zavoral. Alzu vlastní skupina investorů, kteří ji ovládají přes holdingovou společnost L.S. Investments Limited se sídlem na Kypru, nicméně daně platí firma v Česku.

Češi loni utratili v tuzemských internetových obchodech 98 miliard korun, meziročně o 21 procent víc. Podíl e-commerce na celkových maloobchodních tržbách stoupl na 9,5 procenta. Mezi největší internetové obchody v ČR dále patří Mall.cz, Notino.cz, CZC.cz či Kasa.cz.

Zdroj:čtk
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Alza po jednodenním výpadku opět vydává objednané zboží

Ilustrativní obrázek

Alza dnes zaznamenala rozsáhlý výpadek svého počítačového systému

Ilustrativní obrázek

Amazon se v roce 2021 v tržbách vyrovná společnosti Walmart, tvrdí analytici JPMorgan

Ilustrativní obrázek

Odrazily se již akcie Walmart ode dna? Názory analytiků Credit Suisse, Morgan Stanley a dalších...

Ilustrativní obrázek

ČOI: Dva obchody v úterý porušily zákaz prodeje o svátcích

Ilustrativní obrázek

Costco posiluje v segmentu online prodeje, solidní výsledky však vykazují i kamenné prodejny



Čti více
Ilustrativní obrázek

Německý DAX vstupuje do nového týdne na červené nule

Ilustrativní obrázek

Asijsko-pacifické akcie končí pozitivně

Ilustrativní obrázek

Akciový výhled

Ilustrativní obrázek

Rudý závěr v zámoří

Ilustrativní obrázek

Index DAX na závěr týdne o půl procenta oslabil

Ilustrativní obrázek

Johnson & Johnson - 7,5 % po zprávě o přítomnosti azbestu v dětském prášku

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.