Alza.cz zvýšila v loňském roce tržby o pětinu, celkem utržila 21 miliard

09:55 | fa ra | Diskuze

Největší tuzemský internetový prodejce Alza.cz loni zvýšil obrat na rekordních téměř 21 miliard korun bez DPH, což je meziročně o 20,7 procenta víc. Společnost to dnes uvedla na tiskové konferenci, výši zisku nezveřejnila. Předloni vydělala 644 milionů korun.

Ilustrativní obrázek
Foto: Alza.cz

"Za rok 2017 jsme obsloužili přes 2,9 milionu unikátních zákazníků, odbaveno bylo přes 7,9 milionu objednávek. Téměř 30 procent z nich bylo uskutečněno z mobilních zařízení," uvedl místopředseda představenstva Alza.cz Tomáš Havryluk.

V Česku dosáhl růst 17,9 procenta, na Slovensku 19,5 procenta a v celé EU 80 procent. "Největším zahraničním trhem se stalo jednoznačně Maďarsko. Maďarsko také bude tématem číslo jedna co se týká další expanze," dodal Havryluk. Firma také zvažuje otevření pobočky v Německu a v rámci expanze se více zaměří právě na německý a rakouský trh. E-shop loni otevřel první prodejnu v Rakousku, showroom v Maďarsku a pronajal si nový sklad ve Zdibech.

Nejúspěšnějším artiklem byly opět mobilní telefony, jejichž prodej vzrostl o 17 procent. Dalších šest typů zboží překročilo obrat jedné miliardy - notebooky, příslušenství, komponenty, televize, elektro, PC sestavy. Největší nárůsty zaznamenaly potřeby pro sport, hobby a trendové zboží, které rostou v řádech stovek procent.

Alza.cz otevřela v lednu v Praze u stanice metra Flora prodejnu bez prodavačů, se samoobslužnými boxy. Podobné obchody plánuje firma otevřít na jaře u stanic metra Můstek a Budějovická. Obchod obslouží až 1000 zákazníků za den.

Alza.cz prodává na 26 trzích EU, má 1500 zaměstnanců. Předsedou představenstva a zakladatelem e-shopu je Aleš Zavoral. Alzu.cz vlastní skupina investorů, kteří ji ovládají přes holdingovou společnost L.S. Investments Limited se sídlem na Kypru.

Mezi největší internetové obchody v ČR patří dále Mall.cz, Notino.cz, CZC.cz či Kasa.cz. Podíl českých internetových obchodů na maloobchodních tržbách loni poprvé překročil deset procent. V roce 2017 stouply tržby e-shopů o 18 procent na 115 miliard Kč. Vyplývá to z údajů Asociace pro elektronickou komerci a srovnávače cen Heureka.cz.

Zdroj:čtk
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Povánoční nápor na e-shopy se oproti průměrnému ročnímu provozu zvýšil o 28 %

Ilustrativní obrázek

České e-shopy zaznamenaly při Black Friday průměrně pětinásobný nápor

Ilustrativní obrázek

Až 11x větší nápor mohou očekávat české e-shopy v rámci letošní akce Black Friday

Ilustrativní obrázek

Maloobchody směřují na online, vlastní e-shop provozuje už třetina prodejen

Ilustrativní obrázek

Polovina maloobchodů v posledních 10 letech změnila zásobování, nejvíce zboží zavážejí balíkoví přepravci

Ilustrativní obrázek

Polovina všech zákazníků na světě nakupuje v zahraničí. Proč nenakupují u českých obchodníků?



Čti více
Ilustrativní obrázek

Pražské burze se v úvodu týdne dařilo

Ilustrativní obrázek

Kofola oznámila prodej 100% podílu v Hoop Polska (+komentář analytika)

Ilustrativní obrázek

Firemní výsledky pro tento týden: ČEZ, VIG, BMW, FedEx, Micron, General Mills, Nike, či Tiffany

Ilustrativní obrázek

Frankfurtská burza po ránu s mírným růstem

Ilustrativní obrázek

FIS kupuje Worldpay za 43 mld. USD

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.