Alza.cz vykázal v roce 2015 zisk 470 milionů korun, o 9 % více než předloni

17:56 | fa ra | Diskuze

Největší tuzemský internetový obchod Alza.cz v roce 2014 zvýšil zisk meziročně o devět procent na 470 milionů korun. Tržby stouply o 27 procent na 11,5 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti. Výsledky za loňský rok firma zatím nezveřejnila.

Foto: Alza.cz

 

Na růstu se podle společnosti významnou měrou podílelo zavedení nových služeb zákazníkům v oblasti doručování, masivní investice do automatizace a technologií. "Napomohlo tomu i významné rozšíření produktového portfolia a prudký nárůst v segmentech, do kterých Alza vstoupila o něco později, jako například TV, bílé a domácí elektro," uvedla mluvčí Šárka Jakoubková.

V roce 2014 vyřídil internetový obchod více než 4,8 milionu objednávek, tedy o 1,8 milionu více než o rok dříve. Firma otevřela nové prodejny v Praze 4, Praze 9 a v Plzni. Dále pokračovala v expanzi na Slovensko a do dalších zemí EU.

E-shop na konci loňského roku uvedl, že po expanzi do 26 zemí Evropské unie má nejvíc objednávek v Británii a v Německu. Prodeje na zahraničních trzích rostou měsíčně o desítky procent. K nejprodávanějším produktům v cizině patří chytré televize, digitální fotoaparáty, domácí spotřebiče a hračky. Výsledky expanze tak překonaly očekávání společnosti.

Mezi cíle na rok 2015 podle výroční zprávy patřilo rozšíření nabídky drogistického zboží a elektronických médií, dále investice do nových logistických technologií v centrálním skladu či rozšíření sítě poboček a výdejních míst.

V roce 2014 firma zaměstnávala 581 lidí. Nyní má v ČR 34 prodejen a 50 výdejních AlzaBoxů.

Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Češi si v pandemii zvykli na nákupy v e-shopech, čtyři z deseti lidí budou nakupovat převážně online i po návratu k normálu

Ilustrativní obrázek

Expandující české e-shopy už mají jen měsíc na změnu fakturace v Maďarsku.

Ilustrativní obrázek

Analýza makroindikátorů: Inflace brzdí pomaleji, než se čekalo

Ilustrativní obrázek

Před Valentýnem se v e-shopech daří, online nákupy květin vzrostou až o třetinu

Ilustrativní obrázek

Analýza makroindikátorů: Uzavření obchodů tvrdě dopadlo na český maloobchod

Ilustrativní obrázek

Měsíční předpovědi: Průmysl dál roste, maloobchod je slabší, inflace zpomaluje



Čti více
Ilustrativní obrázek

MONETA varuje před vlnou podvodných mailů

Ilustrativní obrázek

Frankfurtská burza otevřela v zisku

Ilustrativní obrázek

Asie obchodovala smíšeně, výrobce čipů TSMC oznámil výsledky a očekává větší investice

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.