Ilustrační foto, Public Domain
Stejně jako ostatní pojišťovny i Allianz bojuje se snižující se návratností investic, přísnější regulací a složitými podmínkami na pojišťovacím trhu. V návaznosti na to sáhl výkonný ředitel Oliver Baete k rázným opatřením.
Jeho plán na zlepšení kondice a stability největší evropské pojišťovny počítá do roku 2018 se zvýšením produktivity v hodnotě 1 miliardy EUR, které by následně byly použity k investicím.
Analytici společnosti Bernstein jsou toho názoru, že plán na reinvestice úspor je zklamáním. Trhy podle nich očekávaly i opatření na příjmové straně. Bernstein hodnotí akciový titul Allianz jako „market-perform.“
CEO Oliver Baete prohlásil, že pojišťovna se bude v dalších letech snažit přilákat nové zákazníky. Počítá do roku 2018 s 5 miliony nových klientů, kteří by společnosti měli přinést asi 6,5 miliard EUR (6,92 miliardy USD).
Společný projekt online poskytovatele připojení, který Allianz právě rozjíždí v Číně společně s místním vyhledávačem Baidu a investiční firmou Hillhouse Capital si klade za cíl dohnat konkurenci na rozhodujícím asijském trhu, kde doposud společnost zaostávala. Úhrnná hodnota pojistného z online pojistek by měla kolem roku 2020 v Číně překročit částku 100 miliard EUR.
Allianz se chce i nadále opřít o trhy, kde již má silnou pozici a změnit obchodní strategii u svých nekonkurenceschopných aktivit, tak aby mohl být uvolněný kapitál dále použit pro podporu růstu jinde.
Baete, který se ujmul otěží společnosti v květnu, se doposud vyhýbal zájmu veřejnosti a v ústraní pracoval na plánu, jehož účelem je zvýšit tempo růstu, zisk a cenu za akcii.
Opatření ke zvýšení produktivity, které představil v úterý jsou zaměřeny na dosažení úrovně rentability vlastního kapitálu (ROE) ve výši 13 % v roce 2018. ROE za rok 2014 očištěná o nerealizované kapitálové zisky a ztráty na dluhopisech a dalších byla také 13 %.
Cílová hodnota ROE 13 % sice není zrovna působivá, měla by však na trhy působit uklidňujícím dojmem.