Akciové trhy - Denní zpráva 14.3.2019

08:55 | E V | Diskuze

Shrnutí konferenčního hovoru Avast

Ilustrativní obrázek
Foto: Avast.com

Avast včera pořádal v návaznosti na svá hospodářská čísla konferenční hovor (respektive prezentaci):


Dosavadní CEO Steckler společnost opustí k 30. červnu 2019. Po dobu jednoho roku bude dostupný
jako konzultant pro jeho nástupce Ondřeje Vlčka. Rozhodnutí Stecklera je rodinné povahy a údajně
neplánuje návrat do sektoru v budoucnosti. Odchod úspěšného CEO považujeme za hlavního viníka včerejší
negativní reakce akcií Avast. Pozitivem je fakt, že Steckler neodchází za výzvou ke konkurenci. Taktéž
jmenování Vlčka působí jako rozumný krok. Ve společnosti působí přes 20 let a je odpovědný za vedení
spotřebitelského segmentu, který je zcela klíčovou složkou tržeb Avast.

Provozní marže EBITDA zůstane v roce 2019 na úrovni loňska. Důvodem jsou pokračující investice do
podnikání, které vymazávají vliv provozní páky způsobené růstem tržeb.


V segmentu počítačů dobře fungují lokální iniciativy. Avast tak rychle navyšuje počet platících zákazníků, a to
i v zemích, které jsme považovali za spíše těžko dostupné (například Rusko se silným domácím hráčem
Kaspersky). Implementace lokálních iniciativ by měla napomoci zejména na jihu Evropy, kde vidíme rozsáhlý
potenciál pro dodatečnou konverzi (speciálně Itálie a Španělsko). Míra retence měřící procento platících
zákazníků, kteří po skončení předplatného svou smlouvu prodlouží, se dramaticky nezlepšila (okolo
65%). Dobrou zprávou ale je, že většina zákazníků, kteří placenou službu (antivirus) opustí, přejde na verzi neplacenou. Jinými slovy tak nadále zůstávají pod křídly Avast, který jim může nabízet jiné produkty ze svého portfolia (tzv. crosselling). Při pohledu na průměrný počet produktů na zákazníka, který meziročně roste o více než 6%, je patrné, že prozatím strategie nese ovoce.


Tržby mobilního segmentu ve druhé půli roku negativně ovlivnila ztráta kontraktu s mobilním operátorem Sprint (jde o pozůstatek špatného řízení předcházejícího managementu AVG).
Vliv bude patrný i v prvním pololetí letošního roku, ve druhé půli už by mobilní segment měl vykázat růst. Mobilní segment je důležitým pilířem růstové strategie Avast. Spolupráce s operátory se jeví jako přirozené pouto, které Avast hodlá rozvíjet aktivněji. A to například skrze plánované uvedení aplikace k zabezpečení domácí sítě (respektive „internetu věcí“).

Celkově Avast představil solidní čísla za loňský rok a výhled v souladu s konsensuálním
očekáváním. Příběh konverze rozsáhlé uživatelské báze na platící uživatele sbírá potřebnou
důvěryhodnost s každým úspěšným pololetím. Odchod výkonného ředitele nicméně čísla zastínil.
Volbu interního kandidáta vnímáme jako pro trhy snáze uchopitelnou, než příchod člověka z vnější.
Předání povinností by mělo být výrazně hladší.

 

 

 

 

 

Zdroj:Jan Šumbera, Česká spořitelna a.s.
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.