Tržby z mobilní reklamy vygenerovaly 78% celkových tržeb z reklamy, v porovnání s 66% ve stejném období loňského roku.
"Nárůst je skutečně robustní," uvedl analytik S&P Capital IQ Scott Kessler. "Facebook je skutečně dobrá společnost a lidé mají nyní o důvod víc se o ni zajímat."
Zisk Facebooku na akcii po odečtení vybraných nákladů dosáhl 57 centů, tj. nárůst o 33% v porovnání se 43 centy v loňském roce. Analytici očekávali, že Facebook vykáže EPS ve výši 52 centů, tj. o 21% více než loni.
Celkové náklady a výdaje ovšem vzrostly ještě více než tržby: o 68%. Provozní marže spadla na 54% z 57%.
Facebook masivně investoval do různých projektů, např. do virtuální reality, umělé inteligence a přístupu k internetu na rozvíjejících se trzích.
"Při pohledu na provozní marži je jasné, že Facebook letos velmi agresivně utrácel," řekl Kessler. "Celkové náklady a výdaje stouply o 68%. Na konferenci při ohlášení zisku se tedy budeme logicky ptát, zda neutrácejí příliš agresivně.“
Facebook vykázal nárůst meziroční nárůst počtu uživatelů o 14% na celkových 1,55 miliardy k 30. září. V předchozím čtvrtletí měl Facebook 1,49 miliardy uživatelů. Přibližně 1,01 miliardy z nich navštěvuje Facebook denně. V tomto čtvrtletí Facebook poprvé ve své historii vykázal průměrný denní počet uživatelů překračující 1 miliardu. Počet mobilních uživatelů aktivních na FB každý den dosahoval v září průměrně 894 milionu, o 27% více než před rokem.
Analytik Kessler uvedl, že investoři jsou zvědavi na výsledky Instagramu, mobilní aplikace pro sdílení fotografií a videí, která patří do portfolia Facebooku. Instagram nedávno podnikl kroky k usnadnění nákupu reklamy v aplikaci a dosáhl nového milníku 400 milionů uživatelů. Facebook neoznamuje detailní výsledky Instagramu.