Akcie ETF navázaného na cenu lithia letos posílily o skoro 50 % a dále rostou

12.09.2017 14:24 | wa pe | Diskuze

Objem kapitálu ve veřejně obchodovaném fondu navázaném na cenu lithia Global X Lithium ETF se letos více jak ztrojnásobil. Nové investice směřují do lithia především díky nástupu elektromobilů na čínském trhu.

Foto: fdecomite

Akcie Global X Lithium & Battery Tech ETF včera posílily o 5,1 % poté, co investoři zaznamenali zprávu, že čínské úřady plánují stanovit termín, od kterého bude v zemi zastaven prodej automobilů na fosilní paliva. Veřejně obchodovaný fond zaznamenává kapitálový příliv již šest týdnů v řadě. Posílily také akcie těžařů lithia a výrobců elektromobilů a baterií jako FMC Corp. Quimica & Minera de Chile SA, Tesla Inc. či Samsung SDI Co.

V neděli oznámil Xin Guobin, zástupce čínského ministra průmyslu a informačních technologií, že vláda ve spolupráci s regulačními úřady pracuje na harmonogramu zákazu výroby a prodeje automobilů s motory na fosilní paliva.  „Pokud Čína přechází na elektromobily a následovat budou také ostatní země a výrobci automobilů, poté nás do budoucna očekává svět elektrických vozů,“ uvedl Jay Jacobs, vedoucí výzkumu v Global X Funds pro agenturu Bloomberg. Čína svým rozhodnutím následuje některé západní země, které již pevné datum zákazu motorů na fosilní paliva stanovily. V červenci to byla Velká Británie a v závěsu za ní Francie. Ještě dříve se chystají vyřadit z provozu benzinové a dieselové motory Norsko a Nizozemi.

zdroj: Bloomberg

Zvyšující se poptávka po lithiu se prozatím setkává s omezenou nabídkou ze strany těžařů. Nedostatek komodity na trhu by navíc měl panovat i na začátku roku 2018, jsou přesvědčeni analytici Citigroup, kteří nedávno zvýšili svůj odhad ceny uhličitanu lithného v příštím roce na 14 000 USD za tunu. Ze zvýšené poptávky po lithiu by měli i nadále profitovat těžební společnosti FMC či Albermarle.

Čína je již několik desetiletí největším světovým odběratelem komodit obecně. V případě, že dojde k plnému přechodu na elektromobily, zvýší se mohutně i její spotřeba lithia. Podle odhadů je Čína schopna ročně získat z Austrálie dováženého spodumenu 90 000 tun lithia, což vystačí na výrobu asi 2 miliony elektromobilů, v zemi je přitom 300 milionů registrovaných řidičů. 

Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Nový ETF bude těžit z útlumu kamenných prodejen

Proč se prodávají akcie veřejně obchodovaných fondů (ETF) na krátko?

Biotechnologické akcie začínají znovu přitahovat investory

Akcie výrobců polovodičů v USA oslabují. Nastává drobná korekce, či hluboký pokles?

Poptávka po zlatě klesla ve třetím čtvrtletí 2017 na osmileté minimum

Argentinské IPO jsou znovu na scéně. Budou argentinské akcie představovat lákavé investice?



Čti více

Akcie Signet přišly o svůj někdejší lesk

Narůstající přebytek zemního plynu ohrožuje ropný byznys v západním Texasu

Jak může dopadnout spor o zablokování fúze AT&T s Time Warner?

Analytici z HSBC zvýšili doporučení pro akcie T-Mobile US

Analytici z Cowen si myslí, že by Amazon měl koupit Rite Aid

Akcie Comcast posílily po kladném investičním doporučení analytiků

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.