Accenture Technology Vision 2020

14:14 | E V | Diskuze

Od střetu s technologiemi k vzájemné důvěře – je třeba zaměřit se na člověka.

Ilustrativní obrázek
Foto: accenture

Aby mohly firmy konkurovat a uspět v digitálním světě, musejí se nově zaměřit na vyvážení obchodní hodnoty s hodnotami svých zákazníků i zaměstnanců,  s jejich očekáváními, říká nová zpráva Accenture Technology Vision 2020. Dvacáté vydání výroční zprávy společnosti Accenture předpovídá klíčové technologické trendy, které budou formovat byznys v příštích třech letech.

Nová zpráva pro rok 2020 má název „We, The Post-Digital People:  Can your enterprise survive the ‘tech-clash?,” (My, postdigitální generace: dokáže vaše firma přežít technologický střet?). Podle ní i přesto, že lidé využívají technologie více než kdy předtím, pokusy firem o uspokojení jejich potřeb a očekávání mohou být nedostatečné. Společnosti vstupují do desetiletí plnění svých digitálních slibů – a ve světě, kde je digitální technologie všude, je zapotřebí nové myšlení a přístup.

Mnozí charakterizují současnou situaci jako „tech-lash“, určitý odpor k technologiím, nevůli. Tento termín ale nezohledňuje, do jaké míry společnost využívá technologie a těží z nich. Jde spíše o „tech-clash“, technologický střet – střet obchodních a technologických modelů, které nejsou v souladu s potřebami a očekáváními lidí.

Z více než 6 000 vedoucích pracovníků v oblasti podnikání a IT na celém světě, kteří byli v rámci průzkumu společnosti Accenture pro zprávu Technology Vision dotazováni, 83 % uznává, že se technologie staly neoddělitelnou součástí lidských zážitků. V rámci letošního průzkumu provedla společnost Accenture také průzkum mezi 2 000 spotřebiteli - 70 % z nich očekává, že jejich vztah s technologiemi bude v příštích třech letech více či podstatně významnější.

„Mnohé organizace, oslněné technologickými možnostmi, vytvořily digitální produkty a služby jen proto, že mohly, aniž by plně docenily organizační a společenské důsledky,“ řekl Paul Daugherty, ředitel Accenture pro technologie a inovace. „Dnes se setkáváme s technologickým střetem vyvolaným napětím mezi očekáváním spotřebitelů, potenciálem technologií a obchodními ambicemi – a nyní jsme v důležitém zlomovém bodě. Musíme posunout naše myšlení směrem k důvěře k technologiím – přehodnotit základní obchodní i technologické modely, a vytvořit tak nový základ pro hospodářskou soutěž a růst.“

Podle zprávy setrvání ve stávajících modelech nepřinese pouze nespokojenost zákazníků nebo nezájem zaměstnanců, ale může trvale omezit potenciál budoucích inovací a růstu. Technologický střet je ale výzvou, kterou lze řešit. Zpráva Technology Vision identifikuje pět klíčových trendů, které musí společnosti v příštích třech letech zohlednit, aby zmírnily technologické střety a těžily z nových hodnot, které budou částečně poháněny silnějšími a důvěryhodnějšími vztahy se zúčastněnými stranami:

Personalizované zážitky. Firmy budou muset vytvářet personalizované zážitky, které umocní individualitu a možnost volby. Tím se pasivní zákazník změní na aktivního účastníka díky tomu, že se jednosměrné zkušenosti – kvůli kterým se lidé mohou cítit mimo dění a bez možnosti kontroly – změní ve skutečnou spolupráci. Pět ze šesti dotazovaných vedoucích pracovníků v oblasti podnikání a IT (85 %) se domnívá, že být v této dekádě konkurenceschopný vyžaduje, aby firmy povýšily své vztahy se zákazníky na partnerství.


Umělá inteligence (AI) a já. Umělá inteligence by měla spíše přispívat k tomu, jak lidé vykonávají svou práci, a ne být blokem automatizace. S růstem schopností AI musejí firmy přehodnotit práci, kterou dělají, aby se AI stala produktivní součástí procesu, který je založen na důvěře a transparentnosti. V současné době pouze 37 % organizací uvádí, že na podporu spolupráce člověk-stroj používají „inkluzivní design“ nebo principy zaměřené na člověka.


Dilema chytrých věcí. Zažité předpoklady o tom, kdo vlastní produkt, jsou v dnešním „trvalém beta“ světě zpochybňovány. Vzhledem k tomu, že se firmy snaží představit novou generaci produktů založených na digitálních zkušenostech, bude řešení této nové reality zásadní pro úspěch. Téměř tři čtvrtiny (74 %) vedoucích pracovníků uvádějí, že jejich propojené produkty a služby budou mít během příštích tří let více nebo podstatně více aktualizací.


Roboti všude kolem nás. Robotika se již neomezuje jen na sklady a výrobní linky. Se sítěmi páté generace, připravenými rapidně zrychlit tento trend, musí každá firma znovu přehodnotit svou budoucnost s ohledem na robotiku. Názory vedoucích pracovníků na to, jak ji zaměstnanci přijmou, se celkem různí: 45 % tvrdí, že práce s roboty bude pro jejich zaměstnance velká výzva, naproti tomu 55 % věří, že jejich zaměstnanci na to, jak s nimi pracovat, přijdou snadno.


Inovační DNA. Podniky mají přístup k nebývalému množství disruptivních technologií, jako je blockchain, umělá inteligence, rozšířená realita a kvantové výpočty. Aby bylo možné vše zvládnout, a vyvíjet se rychlostí, jakou dnes trh vyžaduje, budou si firmy muset vytvořit svou jedinečnou „inovační DNA“. Tři čtvrtiny (76 %) vedoucích pracovníků se domnívají, že význam sázek na investice do inovací nebyl nikdy vyšší, takže správnou cestou bude realizovat inovace spolu s partnery v ekosystémech a s organizacemi třetích stran.


„Mnoho firem nastoupilo nebo podstupuje cestu digitální transformace. Jejich nová výzva není příliš o tom jak se dostat do nějakého relevantního stavu, ale jak zůstat relevantním, udržitelným a jak držet krok s vývojem kolem,“ dodává Adam Leščišin, Danubia Region Technology Advisory Lead, Accenture.

Firmy, které působí jako disruptoři, již podnikají kroky k překlenutí rozdílu mezi očekáváním lidí a dnešními standardy. Například start-up Inrupt pracuje na architektuře propojování dat zvané Solid. Ta lidem poskytne větší kontrolu nad jejich osobními údaji tím, že jim umožní ukládat a používat svá data na webu prostřednictvím tzv. „podů“. Lidé budou moci rozhodnout, kde jsou jejich pody hostovány, a určit, které společnosti nebo stroje k nim mají přístup. Budou tak moci kdykoli zrušit nebo odstranit své informace a katalyzovat tak původní vizi spoluzakladatele společnosti Inrup (a World Wide Webu) Tima Berners-Leea, který viděl web jako příležitost pro každého. To je přesně přístup zaměřený na člověka, který bude v budoucnu definovat vůdčí společnosti.

Společnost Accenture již 20 let systematicky zkoumá podnikatelské prostředí s cílem identifikovat vznikající technologické trendy, které mají největší potenciál změnit podniky i celá průmyslová odvětví. Více informací o letošní zprávě nejdete na www.accenture.com/technologyvision, můžete sledovat i naši konverzaci na Twitteru pod #TechVision2020.

 

Metodologie

U zprávy pro rok 2020 výzkumný proces zahrnoval shromáždění vstupů od Externího poradního výboru pro Technology Vision, skupiny více než dvou desítek zkušených jednotlivců z veřejného i soukromého sektoru, akademické sféry, společností obchodujících s rizikovým kapitálem a podnikatelských subjektů. Kromě toho tým Technology Vision vedl rozhovory s technologickými lídry, s odborníky z různých odvětví a s téměř stovkou čelních představitelů společnosti Accenture. Zároveň tým Accenture Research realizoval globální online průzkum 6074 řídících pracovníků v oblasti podnikání a IT, aby zachytil jejich pohled na přijímání nastupujících technologií. Průzkum pomohl určit základní problémy a priority pro přijímání technologií a investice do nich. Respondenty byli nejvyšší představitelé firem a ředitelé ve 25 zemích a 21 odvětvích, přičemž většina z nich měla roční příjmy vyšší než 5 miliard USD. V letošním roce průzkum také zahrnoval spotřebitelský průzkum s účastí 2 000 lidí v Číně, Indii, Velké Británii a Spojených státech.

 

 O společnosti Accenture

Accenture je globální společnost poskytující široké spektrum odborných služeb a řešení v oblasti strategických, konzultačních, digitálních a technologických služeb.  Díky kombinaci jedinečných zkušeností a obsáhlých znalostí napříč více než 40 průmyslovými odvětvími s rozsáhlým výzkumem nejúspěšnějších světových firem, Accenture dokáže řešit propojení byznysu a technologií s cílem pomoci klientům zvýšit jejich výkon a vytvořit udržitelnou hodnotu pro jejich akcionáře. Inovativní služby společnosti Accenture zajišťuje více než 505 000 zaměstnanců ve více než 120 zemích. Navštivte naše stránky www.accenture.com.

Zdroj:Markéta Ciňková ASPEN.PR s.r.o.
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

CertiCon vyvíjí moderní technologie využitelné pro boj s infekčními onemocněními

Ilustrativní obrázek

Výzkum Dell Technologies: podniky a organizace, které užívají k ochraně dat řešení více než jednoho dodavatele, jsou přibližně dvakrát zranitelnější

Ilustrativní obrázek

Tradiční značky ze segmentu kabelových a bezdrátových poskytovatelů již dohání v oblíbenosti u zákazníků velké technologické a digitální firmy

Ilustrativní obrázek

Společnosti Hyundai a Kia vyvinuly jako první na světě síťově propojené řízení převodovky

Ilustrativní obrázek

Praha, centrum AI

Ilustrativní obrázek

Hyundai na autosalonu v Ženevě ukáže, že „opravdový pokrok už je za dveřmi“



Čti více
Ilustrativní obrázek

Komentář BHS k cenám pohonných hmot a ropy

Ilustrativní obrázek

Komentář BHS k vývoji cen pohonných hmot a ropy

Ilustrativní obrázek

Projekt na Cínovci s novou dynamikou

Ilustrativní obrázek

Komentář BHS k pádu ceny zlata

Ilustrativní obrázek

Komentář BHS k cenám pohonných hmot a ropy

Ilustrativní obrázek

Ozvěny trhu: Dolar kvůli Fedu slábne, ECB nekontruje

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.