Accenture Technology Vision 2020

14:14 | E V | Diskuze

Od střetu s technologiemi k vzájemné důvěře – je třeba zaměřit se na člověka.

Ilustrativní obrázek
Foto: accenture

Aby mohly firmy konkurovat a uspět v digitálním světě, musejí se nově zaměřit na vyvážení obchodní hodnoty s hodnotami svých zákazníků i zaměstnanců,  s jejich očekáváními, říká nová zpráva Accenture Technology Vision 2020. Dvacáté vydání výroční zprávy společnosti Accenture předpovídá klíčové technologické trendy, které budou formovat byznys v příštích třech letech.

Nová zpráva pro rok 2020 má název „We, The Post-Digital People:  Can your enterprise survive the ‘tech-clash?,” (My, postdigitální generace: dokáže vaše firma přežít technologický střet?). Podle ní i přesto, že lidé využívají technologie více než kdy předtím, pokusy firem o uspokojení jejich potřeb a očekávání mohou být nedostatečné. Společnosti vstupují do desetiletí plnění svých digitálních slibů – a ve světě, kde je digitální technologie všude, je zapotřebí nové myšlení a přístup.

Mnozí charakterizují současnou situaci jako „tech-lash“, určitý odpor k technologiím, nevůli. Tento termín ale nezohledňuje, do jaké míry společnost využívá technologie a těží z nich. Jde spíše o „tech-clash“, technologický střet – střet obchodních a technologických modelů, které nejsou v souladu s potřebami a očekáváními lidí.

Z více než 6 000 vedoucích pracovníků v oblasti podnikání a IT na celém světě, kteří byli v rámci průzkumu společnosti Accenture pro zprávu Technology Vision dotazováni, 83 % uznává, že se technologie staly neoddělitelnou součástí lidských zážitků. V rámci letošního průzkumu provedla společnost Accenture také průzkum mezi 2 000 spotřebiteli - 70 % z nich očekává, že jejich vztah s technologiemi bude v příštích třech letech více či podstatně významnější.

„Mnohé organizace, oslněné technologickými možnostmi, vytvořily digitální produkty a služby jen proto, že mohly, aniž by plně docenily organizační a společenské důsledky,“ řekl Paul Daugherty, ředitel Accenture pro technologie a inovace. „Dnes se setkáváme s technologickým střetem vyvolaným napětím mezi očekáváním spotřebitelů, potenciálem technologií a obchodními ambicemi – a nyní jsme v důležitém zlomovém bodě. Musíme posunout naše myšlení směrem k důvěře k technologiím – přehodnotit základní obchodní i technologické modely, a vytvořit tak nový základ pro hospodářskou soutěž a růst.“

Podle zprávy setrvání ve stávajících modelech nepřinese pouze nespokojenost zákazníků nebo nezájem zaměstnanců, ale může trvale omezit potenciál budoucích inovací a růstu. Technologický střet je ale výzvou, kterou lze řešit. Zpráva Technology Vision identifikuje pět klíčových trendů, které musí společnosti v příštích třech letech zohlednit, aby zmírnily technologické střety a těžily z nových hodnot, které budou částečně poháněny silnějšími a důvěryhodnějšími vztahy se zúčastněnými stranami:

Personalizované zážitky. Firmy budou muset vytvářet personalizované zážitky, které umocní individualitu a možnost volby. Tím se pasivní zákazník změní na aktivního účastníka díky tomu, že se jednosměrné zkušenosti – kvůli kterým se lidé mohou cítit mimo dění a bez možnosti kontroly – změní ve skutečnou spolupráci. Pět ze šesti dotazovaných vedoucích pracovníků v oblasti podnikání a IT (85 %) se domnívá, že být v této dekádě konkurenceschopný vyžaduje, aby firmy povýšily své vztahy se zákazníky na partnerství.


Umělá inteligence (AI) a já. Umělá inteligence by měla spíše přispívat k tomu, jak lidé vykonávají svou práci, a ne být blokem automatizace. S růstem schopností AI musejí firmy přehodnotit práci, kterou dělají, aby se AI stala produktivní součástí procesu, který je založen na důvěře a transparentnosti. V současné době pouze 37 % organizací uvádí, že na podporu spolupráce člověk-stroj používají „inkluzivní design“ nebo principy zaměřené na člověka.


Dilema chytrých věcí. Zažité předpoklady o tom, kdo vlastní produkt, jsou v dnešním „trvalém beta“ světě zpochybňovány. Vzhledem k tomu, že se firmy snaží představit novou generaci produktů založených na digitálních zkušenostech, bude řešení této nové reality zásadní pro úspěch. Téměř tři čtvrtiny (74 %) vedoucích pracovníků uvádějí, že jejich propojené produkty a služby budou mít během příštích tří let více nebo podstatně více aktualizací.


Roboti všude kolem nás. Robotika se již neomezuje jen na sklady a výrobní linky. Se sítěmi páté generace, připravenými rapidně zrychlit tento trend, musí každá firma znovu přehodnotit svou budoucnost s ohledem na robotiku. Názory vedoucích pracovníků na to, jak ji zaměstnanci přijmou, se celkem různí: 45 % tvrdí, že práce s roboty bude pro jejich zaměstnance velká výzva, naproti tomu 55 % věří, že jejich zaměstnanci na to, jak s nimi pracovat, přijdou snadno.


Inovační DNA. Podniky mají přístup k nebývalému množství disruptivních technologií, jako je blockchain, umělá inteligence, rozšířená realita a kvantové výpočty. Aby bylo možné vše zvládnout, a vyvíjet se rychlostí, jakou dnes trh vyžaduje, budou si firmy muset vytvořit svou jedinečnou „inovační DNA“. Tři čtvrtiny (76 %) vedoucích pracovníků se domnívají, že význam sázek na investice do inovací nebyl nikdy vyšší, takže správnou cestou bude realizovat inovace spolu s partnery v ekosystémech a s organizacemi třetích stran.


„Mnoho firem nastoupilo nebo podstupuje cestu digitální transformace. Jejich nová výzva není příliš o tom jak se dostat do nějakého relevantního stavu, ale jak zůstat relevantním, udržitelným a jak držet krok s vývojem kolem,“ dodává Adam Leščišin, Danubia Region Technology Advisory Lead, Accenture.

Firmy, které působí jako disruptoři, již podnikají kroky k překlenutí rozdílu mezi očekáváním lidí a dnešními standardy. Například start-up Inrupt pracuje na architektuře propojování dat zvané Solid. Ta lidem poskytne větší kontrolu nad jejich osobními údaji tím, že jim umožní ukládat a používat svá data na webu prostřednictvím tzv. „podů“. Lidé budou moci rozhodnout, kde jsou jejich pody hostovány, a určit, které společnosti nebo stroje k nim mají přístup. Budou tak moci kdykoli zrušit nebo odstranit své informace a katalyzovat tak původní vizi spoluzakladatele společnosti Inrup (a World Wide Webu) Tima Berners-Leea, který viděl web jako příležitost pro každého. To je přesně přístup zaměřený na člověka, který bude v budoucnu definovat vůdčí společnosti.

Společnost Accenture již 20 let systematicky zkoumá podnikatelské prostředí s cílem identifikovat vznikající technologické trendy, které mají největší potenciál změnit podniky i celá průmyslová odvětví. Více informací o letošní zprávě nejdete na www.accenture.com/technologyvision, můžete sledovat i naši konverzaci na Twitteru pod #TechVision2020.

 

Metodologie

U zprávy pro rok 2020 výzkumný proces zahrnoval shromáždění vstupů od Externího poradního výboru pro Technology Vision, skupiny více než dvou desítek zkušených jednotlivců z veřejného i soukromého sektoru, akademické sféry, společností obchodujících s rizikovým kapitálem a podnikatelských subjektů. Kromě toho tým Technology Vision vedl rozhovory s technologickými lídry, s odborníky z různých odvětví a s téměř stovkou čelních představitelů společnosti Accenture. Zároveň tým Accenture Research realizoval globální online průzkum 6074 řídících pracovníků v oblasti podnikání a IT, aby zachytil jejich pohled na přijímání nastupujících technologií. Průzkum pomohl určit základní problémy a priority pro přijímání technologií a investice do nich. Respondenty byli nejvyšší představitelé firem a ředitelé ve 25 zemích a 21 odvětvích, přičemž většina z nich měla roční příjmy vyšší než 5 miliard USD. V letošním roce průzkum také zahrnoval spotřebitelský průzkum s účastí 2 000 lidí v Číně, Indii, Velké Británii a Spojených státech.

 

 O společnosti Accenture

Accenture je globální společnost poskytující široké spektrum odborných služeb a řešení v oblasti strategických, konzultačních, digitálních a technologických služeb.  Díky kombinaci jedinečných zkušeností a obsáhlých znalostí napříč více než 40 průmyslovými odvětvími s rozsáhlým výzkumem nejúspěšnějších světových firem, Accenture dokáže řešit propojení byznysu a technologií s cílem pomoci klientům zvýšit jejich výkon a vytvořit udržitelnou hodnotu pro jejich akcionáře. Inovativní služby společnosti Accenture zajišťuje více než 505 000 zaměstnanců ve více než 120 zemích. Navštivte naše stránky www.accenture.com.

Zdroj:Markéta Ciňková ASPEN.PR s.r.o.
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

CertiCon vyvíjí moderní technologie využitelné pro boj s infekčními onemocněními

Ilustrativní obrázek

Výzkum Dell Technologies: podniky a organizace, které užívají k ochraně dat řešení více než jednoho dodavatele, jsou přibližně dvakrát zranitelnější

Ilustrativní obrázek

Tradiční značky ze segmentu kabelových a bezdrátových poskytovatelů již dohání v oblíbenosti u zákazníků velké technologické a digitální firmy

Ilustrativní obrázek

Společnosti Hyundai a Kia vyvinuly jako první na světě síťově propojené řízení převodovky

Ilustrativní obrázek

Praha, centrum AI

Ilustrativní obrázek

Hyundai na autosalonu v Ženevě ukáže, že „opravdový pokrok už je za dveřmi“



Čti více
Ilustrativní obrázek

Ceny ropy se dostaly na svá sedmnáctiletá minima

Ilustrativní obrázek

Rusko volá po nové dohodě na omezení těžby ropy na širší platformě než jen OPEC

Ilustrativní obrázek

Špičky Volkswagenu vyzývají ECB k uspíšení nákupů na trhu s komerčními dluhopisy

Ilustrativní obrázek

ČEZ získal 51% podíl ve firmě Geomet zabývající se projektem těžby lithia na Cínovci

Ilustrativní obrázek

FED oznámil nová agresivní opatření

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.