AAA Auto: Zájem o alternativní paliva stále roste

08:41 | fa ra | Diskuze

Mezi novými auty je i díky státní podpoře znatelný zvýšený zájem o plně elektrické a hybridní vozy nebo vozy na CNG. Na trhu ojetých vozidel jsou ale prodejní trendy odlišné. Zákazníci se alternativních pohonů stále trochu bojí. Ojeté vozy s alternativním pohonem volí zpravidla lidé, kteří už s méně tradičními pohony mají zkušenosti

Ilustrační foto
Foto: AAA Auto

Na trhu nových aut vykazují nejlepší prodejní výsledky auta jezdící na stlačený zemní plyn (CNG). Těch se jen za první pololetí letošního roku prodalo téměř 300. Hybridní a plně elektrické vozy zaujaly v rámci alternativních pohonů druhé místo s počtem 245 aut. Již dva roky po sobě tak v prodejích předběhly dříve nejoblíbenější auta na LPG.

I když trh s ojetinami zpravidla kopíruje prodejní statistiky nových vozů, je zde znatelné několikaleté zpoždění. „U ojetin jsou mezi motoristy stále nejoblíbenější auta na LPG. Řidiči si je oblíbili pro jejich nenáročnost a značné úspory na provozních nákladech. Jen za první pololetí se jich v našich autocentrech prodalo přes 400,“ říká provozní ředitel AAA AUTO Petr Vaněček. Oproti loňskému prvnímu pololetí je však v zájmu o LPG vozy patrný drobný propad .

Zvýšená poptávka byla naopak zaznamenána po ojetinách na CNG, tento segment tak pomalu začíná kopírovat trend nastavený u nových automobilů. Na trh se pomalu dostávají auta z firemních flotil i od soukromníků, kteří svá auta pravidelně obměňují. „Je zajímavé sledovat chování zákazníků, kteří si oblíbili auta na CNG. Je u nich velmi dobře vidět, že si na CNG zvykli, a když obměňují vozový park, ve většině případů sáhnou opět po voze na stlačený zemní plyn,“ doplňuje Vaněček.

Samotnou kapitolou jsou hybridy a elektromobily. Z alternativních paliv jsou v podstatě nejmladší a lidé k nim nacházejí cestu celkem pomalu. Oproti loňskému prvnímu pololetí sice dvojnásobně vrostly jejich prodeje, ale zájem potenciálních zákazníků je zatím spíše vlažný. „U hybridů zaznamenáváme každoročně lehký nárůst v prodejích, čisté elektromobily jsou v našich autocentrech ale stále spíše raritní záležitostí. Obecně platí, že u každé nové technologie chvíli trvá, než jí zákazníci začnou důvěřovat. Stejné je to i v tomto případě,“ uzavírá Petr Vaněček.

Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

5 tipů pro motoristy - Praktické informace i novinky, které přinesl rok 2021

Ilustrativní obrázek

Mototechna loni prodala 12 000 aut, zájem o zánovní auta vzrostl i přes pandemii

Ilustrativní obrázek

Týden po zavření provozoven: AAA AUTO prodalo on-line polovinu aut oproti běžnému stavu

Ilustrativní obrázek

Trh se začíná měnit. Prodeje aut na LPG padají. Zákazníci chtějí hybridy

Ilustrativní obrázek

Síť AAA AUTO pokračuje s prodejem vozů mimo provozovny, nasadila na něj všechny prodejce



Čti více
Ilustrativní obrázek

Čeští dlužníci loni přistoupili ke svým závazkům zodpovědně

Ilustrativní obrázek

Frankfurtská burza otevřela v záporných číslech

Ilustrativní obrázek

Asijsko-pacifické indexy v poklesu, výnosy japonských dluhopisů nejvýše od roku 2016

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.