72 % zaměstnanců vnímá větší důraz na hygienu a čistotu na pracovišti, 28 % naopak nevidí rozdíly nyní a před pandemií covid-19

15:15 | E V | Diskuze

Společnost Kärcher realizovala v polovině července průzkum mezi 2000 zaměstnanci různých typů společností napříč celou Českou republikou ve věku 20 – 55 let.

Ilustrativní obrázek
Foto: public

36 % respondentů odpovědělo, že jejich zaměstnavatel nyní klade mnohem větší důraz na hygienu a čistotu pracoviště, 35 %, že klade o trochu větší důraz než před covid-19.  28 % z dotázaných naopak nevidí rozdíly nyní a před pandemií.

  • 49 % se během pandemie nákazy nebálo a chodili do práce běžně
  • 39 % dotázaných se druhé vlny obává, ale nijak zásadně, 17 % se pak obává velmi.
    22 % se bojí více chřipky či angíny

 

Dále se průzkum, který realizovala výzkumná agentura Rondo Data, věnoval otázce obavy docházení do zaměstnání.  „49 % respondentů odpovědělo, že se nákazy během jarních opatření nebáli a chodili do práce běžně, 28 % dotázaných se naopak bálo, ale na pracoviště docházet muselo. 14 % se pak nákazy bálo, ale měli možnost pracovat z domova. Zbylých 9 % se nákazy nebálo, ale i možnost home office využili,“ říká Lukáš Rom ze společnosti Kärcher.

A jak to vidí respondenti nyní?  61 % již nemá žádný strach z nákazy na pracovišti, 33 % se bojí méně, ale stále vnímá možnost rizika nákazy, 6 % má stále velký strach, že se v zaměstnání nakazí.

Zaměstnání ale respondenti zařadili až na čtvrté místo z možností, kde se obávají nákazy. Nejvíce se bojí v hromadné dopravě, následně v supermarketu či nákupním centru a na třetím místě u lékaře.

Obávají se zaměstnanci tzv. druhé vlny covid-19 na podzim a v zimě? 39 % dotázaných se druhé vlny obává, ale nijak zásadně, 17 % se pak obává velmi. 22 % se bojí spíše klasické chřipky, nachlazení či angíny. V druhou vlnu vůbec nevěří 22 % dotázaných.

„Na otázku, jak řeší hygienu a čistotu zaměstnavatel obecně, tj. nejen s ohledem na covid-19, odpovědělo 39 % respondentů, že nadstandardně, 53 % pak, že tuto problematiku řeší dle jejich názoru průměrně. Dle 6 % dotázaných jsou hygiena a čistota řešeny zcela nedostatečně, spíš „na oko“, 2 % respondentů pak odpověděla, že hygiena a čistota není řešena vůbec,“ dodává Lukáš Rom ze společnosti Kärcher.

 

 

 

 

 

Zdroj:Michal Hoblík, ASPEN.PR s.r.o.
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Novela zákoníku práce očima expertů: pochvaly, ale i nedostatky

Ilustrativní obrázek

Manažeři v regionu EMEA se shodují, že vedení firem by mělo mít IT v krvi

Ilustrativní obrázek

Startupy znovu rostou a nabírají nové lidi

Ilustrativní obrázek

10 oblastí, kde nám technologie pomohou přizpůsobit se nové realitě

Ilustrativní obrázek

Čechům na účtech zůstávají úspory na dovolenou, mnozí je investují do domácí zdravé kanceláře

Ilustrativní obrázek

Nová úloha HR, menší kolektivy, chytré technologie i dokonalá hygiena. Aneb co změnil covid-19 na pracovištích



Čti více
Ilustrativní obrázek

Až třem pětinám kupujících prý nevadí stočený tachometr a chtějí jen slevu. Podle šéfa asociace autobazarů to je nesmysl.

Ilustrativní obrázek

Studie Dell ukázala, jak využití monitorů při práci na notebooku zvyšuje produktivitu práce

Ilustrativní obrázek

Pandemie koronaviru pomohla k rychlejší digitalizaci realitního trhu

Ilustrativní obrázek

Facebook ve 2Q překonal očekávání všech analytiků na úrovni výnosů i zisku

Ilustrativní obrázek

Jak určit cenu bytu

Ilustrativní obrázek

Alphabet ve 2Q zaznamenal první pokles výnosů v historii společnosti, odhady však překonal

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.