5 tipů - Co dělat, když nedorazí balík

15:44 | E V | Diskuze

Vánoční dárek dávno objednaný, ale balík stále nikde. Pět tipů, co v takové situaci dělat.

Ilustrativní obrázek
Foto: public

Zakoupili jste si na e-shopu zboží, zaplatili, ale ani po měsíci či déle balík stále nedorazil. Takové případy se stávají, a to ani nemusí být zrovna zběsilý předvánoční čas. Co v dané chvíli dělat? Obrátit se na zákaznickou linku obchodu, nebo raději na dopravního přepravce? Domáhat se okamžitého vrácení peněz? Vyčkávat, ale jak dlouho? Sestavili jsme 5 tipů, které vám ušetří peníze a spoustu nervů.

 

Nakupujte v prověřených e-shopech

Probírá se to stále dokola v každém rádci, ale to jen proto, že jde o základní krok, jak se vyhnout podvodníkům a následnému zklamání. Chyba (například v expedici nebo distribuci) se může stát, jen seriózní obchod však udělá všechno pro to, aby ji urychleně napravil a neztratil vaši důvěru. „Solidní e-shopy vždycky budou mít snahu všechny nepříjemné situace vyřešit. Problém vidím spíše v nedostatečné organizaci a nezajištěné kapacitě třeba teď před Vánoci. Firmy řeší nedostatek pracovníků příliš pozdě a pak mohou vznikat podobné obtíže. Týká se to i call center, podobně jako loni jsme opět dojednávali outsourcing služeb pro některé podniky až na poslední chvíli, což není dobré ani pro jednu stranu,“ říká generální ředitel společnosti Conectart Petr Studnička.

 

Čtěte obchodní podmínky

Neexistuje zákon, který by prodejcům přikazoval určitý termín vyskladnění zboží. Vždycky záleží na dostupnosti (to znamená, zajímejte se, jestli je daný produkt skutečně skladem) a konkrétních podmínkách (to znamená, čtěte všechna ta malá písmenka u smluv). Určitě platí, že by měl obchodník jednat bez zbytečného odkladu. A také to, že pokud není doba dodání dohodnuta, můžete ho požadovat ihned.

 

Komunikujte přímo s prodejcem

„Na svou objednávku máte právo a každý prodávající je povinný vám ji dodat. V případě, že to neudělá ve sjednaném termínu (dané smlouvou nebo obchodními podmínkami), ocitá se v prodlení. Upozorněte ho na zpoždění a dejte mu k dodání další přiměřenou lhůtu. Stále nic? Pak máte právo od smlouvy odstoupit a dožadovat se vrácení peněz,“ upřesňuje Studnička.

 

Zašlete to písemně

Problém nastává, když na vaši opětovnou urgenci obchod nereaguje. Asi nejdříve budete zkoušet emailovou adresu, nedočkáte-li se odpovědi, doporučujeme poslat výzvu a případně i odstoupení od smlouvy písemně, ideálně doporučeně s dodejkou. Nezapomeňte si udělat kopie pro případ soudního sporu.

 

Přepravu prostě neurychlíte

Dopravci jsou vázáni na expedici zboží v obchodě a sami celý proces neuspíší. Balík pak standardně doručí do 1-2 pracovních dnů po vyzvednutí zboží. Teď před Vánoci se však doručení může výrazně protáhnout, proto je potřeba myslet na včasné objednání, vyzbrojit se trpělivostí nebo popřípadě volit osobní vyzvednutí.

Zdroj:Martin Šemík, Surikata PR s.r.o.
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Jaké nástrahy čekají e-shopy při expanzi do zahraničí?

Ilustrativní obrázek

Trh e-commerce se sbližuje s offlinem.

Ilustrativní obrázek

Češi loni v e-shopech utratili rekordních 161 miliard

Ilustrativní obrázek

České e-shopy a Vánoce

Ilustrativní obrázek

Nespalte se při on-line nákupech

Ilustrativní obrázek

České e-shopy zažily předvánoční vrchol



Čti více
Ilustrativní obrázek

O stavebko začněte pečovat už od ledna. Získáte víc

Ilustrativní obrázek

V novém roce s čistým finančním štítem

Ilustrativní obrázek

Německý open na zelené vlně

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.